Gå til innhold



Foto

Hva anbefaler dere meg?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 AuV

AuV

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 21:07

Hei, jeg lurer på hva dere anbefaler meg.
Jeg vil/skal ha en skuter som er leken og lett,
og kjører lett opp et fjell eller hva jeg ska si.
Skal ikke ha så fryktelig masse krefter.

En av merkene jeg tenkte på var ski-doo , articat eller noe.
Gi meg forslag wink.gif

#2 s_gjøstein

s_gjøstein

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 08 April 2009 - 16:56

QUOTE(AuV @ 24 Mar 2009, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg lurer på hva dere anbefaler meg.
Jeg vil/skal ha en skuter som er leken og lett,
og kjører lett opp et fjell eller hva jeg ska si.
Skal ikke ha så fryktelig masse krefter.

En av merkene jeg tenkte på var ski-doo , articat eller noe.
Gi meg forslag wink.gif


ein scooter som er leken og lett er yamaha sx..eg har ein 700 sjøl..og det er ein fantastisk god og stabil scooter..me masse krefter..den er kortbeltet men kommer utrolig godt fram for ikke å vere langbelter..den er 120 hk i den ca...den er til salgs for ca. 20000...elr bytte mot pickup, cross elr atv..pris er prutbar..=)
Chevrolet Tahoe 6.5 97-mod.

da går ikkje gale før da går gale;):D

#3 sunde

sunde

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 451 Innlegg:

Posted 08 April 2009 - 21:10

QUOTE(s_gjøstein @ 8 Apr 2009, 17:56) <{POST_SNAPBACK}>
ein scooter som er leken og lett er yamaha sx..eg har ein 700 sjøl..og det er ein fantastisk god og stabil scooter..me masse krefter..den er kortbeltet men kommer utrolig godt fram for ikke å vere langbelter..den er 120 hk i den ca...den er til salgs for ca. 20000...elr bytte mot pickup, cross elr atv..pris er prutbar..=)

vi ikkje sei at yeamaha er ein lett scooter.men driftsikre som bare det biggrin.gif du må nesten sei an ca pris du ska ut med,så kan en ber hjelpe deg på vei da

Morroa har så vidt begynt :)
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]

-2013 Hilux AT 38"

-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt


#4 s_gjøstein

s_gjøstein

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 08 April 2009 - 22:48

QUOTE(sunde @ 8 Apr 2009, 22:10) <{POST_SNAPBACK}>
vi ikkje sei at yeamaha er ein lett scooter.men driftsikre som bare det biggrin.gif du må nesten sei an ca pris du ska ut med,så kan en ber hjelpe deg på vei da

nei kansje ikke so lett men dn er so lett aa manuvrere, so dette er engod scooter etter min mening. eg tenkte meg rundt 20 for den, mn som sagt er prisen prutbar.
Chevrolet Tahoe 6.5 97-mod.

da går ikkje gale før da går gale;):D

#5 s_gjøstein

s_gjøstein

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 08 April 2009 - 22:49

QUOTE(sunde @ 8 Apr 2009, 22:10) <{POST_SNAPBACK}>
vi ikkje sei at yeamaha er ein lett scooter.men driftsikre som bare det biggrin.gif du må nesten sei an ca pris du ska ut med,så kan en ber hjelpe deg på vei da

nei kansje ikke so lett men dn er so lett aa manuvrere, so dette er engod scooter etter min mening. eg tenkte meg rundt 20 for den, mn som sagt er prisen prutbar.
Chevrolet Tahoe 6.5 97-mod.

da går ikkje gale før da går gale;):D

#6 AuV

AuV

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 April 2009 - 13:07

QUOTE(s_gjøstein @ 8 Apr 2009, 23:49) <{POST_SNAPBACK}>
nei kansje ikke so lett men dn er so lett aa manuvrere, so dette er engod scooter etter min mening. eg tenkte meg rundt 20 for den, mn som sagt er prisen prutbar.

ja no tenkte jeg ikke på yamaha, er ikke serlig fornøyd med yamaha.
Jeg har vært i sverige mange ganger og leid snøscooter, jeg har fått en yamaha hele tiden,
og jeg er ikke fornøyd med de.
Så jeg har også leid skidoo der, den gikk som bare det. Det var min scooter.

#7 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 13 April 2009 - 08:25

Har ikke peil på hvor mye du skal legge i den scooteren....men en Arctic Cat M7 i 141" utgaven er leken å lett å går så det holder! Du vil nåkk ikke angre på et slikt kjøp.
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#8 sunde

sunde

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 451 Innlegg:

Posted 30 April 2009 - 15:49

QUOTE(Rukus @ 13 Apr 2009, 09:25) <{POST_SNAPBACK}>
Har ikke peil på hvor mye du skal legge i den scooteren....men en Arctic Cat M7 i 141" utgaven er leken å lett å går så det holder! Du vil nåkk ikke angre på et slikt kjøp.

kjøp deg en ski-doo eller lynx.det er det beste alternativet,etter min mening.caten er ikkje så stabil,du må arbeide mer under kjøring sov.vertfall var gamle f og m serien slik.i forhold til nevnte mod

Morroa har så vidt begynt :)
[url="http://forum.arctictrucks.no/"]
[url="http://www.marokko2011.blogspot.com/"]

-2013 Hilux AT 38"

-2006 Landcrusier 37"solgt
-2002 Hilux 35"-37"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
-1996 Pajero 33"solgt
-1994 L200 33"solgt


#9 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 01 May 2009 - 20:57

QUOTE(sunde @ 30 Apr 2009, 16:49) <{POST_SNAPBACK}>
kjøp deg en ski-doo eller lynx.det er det beste alternativet,etter min mening.caten er ikkje så stabil,du må arbeide mer under kjøring sov.vertfall var gamle f og m serien slik.i forhold til nevnte mod



HVA?!?! Hvilken planet er du i fra? Jeg har kjørt begge deler veldig mye...å jeg er INGEN merke frik, men jeg holder faktisk en knapp på AC M7. At du må arbeide mere med en AC er bare viss vass jo. Du kan umulig ha kjørt den noe særlig, eller så er du BRP tilhenger....
Cat'n er stabil i lufta, vanvittig lett å manøvrere...å ikke MINST!!! LETTERE enn skidoo å Lynx....
Skidoo å Lynx er nåkk litt mere "cross" preg over, men til pudder kjøring så er ennå cat'n sitt M chassi noe av det bedre som er laget smile.gif

edit: så forresten at du kjører Skidoo Summit, så det sier vel litt.....du er ikke mye uavhengi ser jeg...

Edited by Rukus, 01 May 2009 - 21:00.

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#10 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 02 May 2009 - 01:03

Jeg har kjørt de fleste merker, og er ikke merkefrik. Men De siste to scooterne jeg har endt om me å kjøpe er AC. Dels fordi jeg har fått ufattelig god service hos forhandler, og fordi den er utrolig behagelig å kjøre med, samt lite feil.

Men ski-doo er heller ikke å forakte. bevares.utrolig god å kjøre. men skal man se på holdbarhet de to siste årene, så har Ski-doo hatt flere rep på sine nye modeller en AC.



Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#11 The Duke

The Duke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 02 May 2009 - 19:42

hvis jeg kunne velge uten å tenke på pengboka så hadde jeg kjøpt en AC M8 eller M1000... ingen jeg kjenner har klaget på di..
kjører selv en summit 700 365 lang å er godt fornøyd... men vil gjerne ha mer motor å lengere belte..

skal jeg foreslå en scooter så blir det Arctic Cat M7/M8/M1000
eller hvis du ikke vil legge så mye penger i scooter Ski-Doo Summit eller en Lynx... begge gode scootere til en litt billigere penge