Gå til innhold



Foto

Er denne noe å kjøpe ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#1 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 26 February 2004 - 00:00

Vurderer å kjøpe meg denne 1989 Lada Niva bilen har kjørt 192.000 km. og har defekt 5. gir og topp-pakning. Den har den vanlige rusten på bakluken. Grov overflaterust i kanalene, Rusthull foran mellom front ruten og panseret (det har jeg aldri sett på en Niva..... ) Lurvete i interiøret, mangler v. dørside. Malt/sprayet med blå maling.

Noen bilder kan ses her: http://www.offroad.n...637&whichpage=4 .....nederst.

Flere bilder:

Fjæringen foran har seget sammen:



Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________

PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.

#2 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 06 March 2004 - 00:00

hei TLCO

Det er selfølgelig helt opp til deg hva du vil kjøpe og bruke bilene til.
Det er vist nok sant det at det er ikke altid billig å kjøpe billig, men det er vel sån denne hobbyen er. Uanset hva slags bil en har er det nesten bestandig noe å bruke penger på.


________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab

#3 vectra

vectra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 05 March 2004 - 00:00

Ten points for den! Er ikke alltid billig å kjøpe billig... tongue.gif:P



vectra

#4 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

TLCO....
Jeg tror du undervurderer hva det vil koste å sette i stand en bil som den du refererer til....
Du ser for mye på bare "innkjøpspris" for selve bilen...
Bare "en masse tectyl" + + +....koster mange penger....

Om du kjøper den fordi du kun er ute etter noen hoveddeler (ramme/drivverk el.) av den for å "bygge" deg et "selvkomponert" prosjekt...og skrote resten...så hadde KANSKJE en slik bil vært noe...
Men om du kun er ute etter en billig bil fordi lommeboka ikke er stor nok for noe dyrere....ville jeg tenkt det litt anderledes...

I steden for å kjøpe en bil som egentlig ikke er verdt mer enn vrakpanten (om det finnes papirer på bilen) og bruke time på time på den og masse penger....så ville jeg heller brukt disse timene på overtid på jobben....og så brukt overtidsbetalingen på en bil som er noe dyrere, men mer klar til å kjøre med....


Greit at det er moro å skru....men fy fader så mye mer moro det er å være ute i friluft og kjøre med grombilen....

Jeg vil også mene at...om du ikke har råd til en bil som er kjørbar....for en 5-6000,-....så har du egentlig ikke råd til å drive med denne hobbyen...fordi den bilen til 2500,- vil nesten garantert ende opp i over 5000,- til slutt også...
Og da du har kommet i gang med å bruke bilen...så er det stadig noe som ryker, eller at du fortsetter å utvikle og utbedre den...og pengene ruller på.....
Er lommeboka for liten til mer enn de 2500,- så begynn heller å samle på sommerfugler eller steiner....

Dette er ikke ment som sjikanering eller trakasering....
Jeg selv måtte gjøre den vurderingen da jeg begynte mitt prosjekt.......

Jeg har ikke betalt EN krone for selve bilen min....men jeg vet at uansett vil kronene rulle ut før jeg er ferdig nok til at jeg er kjøreklar...



"Jai sover ikke,Jai skruuuur!"

#5 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 February 2004 - 00:00

Ser ut som bilen i Trondheim er på vei til Harstad:

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=10116

Tror vi har litt forskjellig oppfatning ang avstander og frakt, TLCO???biggrin.gif:D



#6 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

.

#7 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

At TLCO er sta og ikke vil høre på råd, må være hans sak.wink.gif
Jeg syns egentlig at denne mobbingen og til dels harde ordbruken mot ham er verre. Vi har veier å gå her i forumet dersom vi synest innlegg er upassende. Send heller en mail til redaktører istedenfor denne offentlige lynsjingen. Enkelte av innleggene i denne saken er langt mer "Off Topic" enn TLCO noen gang har vært. Tror også administrator har bedt oss avslutte diskusjonene rundt ham som person, og heller prøve å leve med at alle ikke oppfører seg likt.



#8 Kristian-j

Kristian-j

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 880 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

Du masa... Det er flust av Niva til salgs! Det står en i Bil-Listen med V8 bigblock på 360hester til 12.000,- tlf 90516737 Løp og kjøp! Ellers så vet jeg om en 89m oppi Namsos som står avertert her på forum..Har hatt den selv,lesset den full med ved innvendig.så den duger..så hvis du gidder å se litt lengre enn nesa rekker, så vil du oppdage at Niva er å få... Så slipper du å "mase" full offroad.no`s server!!! Inj du æ væl ut ette å få plænty innlegg sekkert?? TJATA

KJ Tlf 92049666

#9 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

TLCO: Skjønner ikke hva du lurer på, dra og kjøp den i Trondheim. Dessuten følger det med deler som er kjekt å ha. Evt. selg delene og du kommer under budsjettet ditt.
På tide å våkne???????



Ingar

Lada Niva `93
Come up 9000i
kufanger
kanalbeskyttere kommer snart
extralys
ny clutch
Skliplate
Hengerfeste foran og bak

#10 quattro

quattro

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

hvis du vill kan jeg ta noen flere bilder av ladaen vår så får du se hva vi har å tilby.

audi e bæst

#11 quattro

quattro

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

må bare si at bila i tr.heim er i mye bedre stand en den der!!kan si det med stor trygghet siden det er min å toro sin bil....mye deler følger med ogsåbiggrin.gif

audi e bæst

#12 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 28 February 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Er knapt brukanes til delebil den derre da. Står jo en her inne på biler selges. Var en tusenlapp over grensa di men så ut som det var mye bil for penga..



<i><div align="right">Opprinnelig postet av cowboy2</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det er vel bilen fra Trondheim, eller?



#13 cowboy2

cowboy2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

Er knapt brukanes til delebil den derre da. Står jo en her inne på biler selges. Var en tusenlapp over grensa di men så ut som det var mye bil for penga..

#14 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Skjønner ikke at du spør??? Virker som du har bestemt deg allerede..
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


He he he hvem er det som skjønner seg på .... der??????

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#15 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Skjønner ikke at du spør??? </td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jeg ville bare forhøre meg om hva dere synes... wink.gif



Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________

PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.

#16 vectra

vectra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

Skjønner ikke at du spør??? Virker som du har bestemt deg allerede..
Men etter min mening har du mere skruing enn kjøring foran deg...

vectra

#17 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

Må ærlig innrømme at denn bilen ville jeg brukt som delebil for det blir mye areid for å få den i stand+delene du må kjøpe for få skikk på den.
Hvordan er tilstanden til den i Trondheim?

#18 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

Jo, du kan gjerne betale 1500 for bilen.
Men det jeg sier er at det ikke er noen bil å legge arbeid i.
Det blir mye arbeid og kostnad for å få den i god stand.
Finn heller et bedre objekt. Bruk denne som delebil.



#19 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

<i>er noe å betale 1500 kr. for </i>

Hehe...... jeg mente 2500 kr. blink.gifblink.gif

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Finn heller et bedre objekt. Bruk denne som delebil</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Kanskje jeg gjør det smile.gif ...Men det er det å finne en da sleep.gif



Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________

PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.

#20 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 27 February 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"> <blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Ikke for å mase for mye om bilen i Trondheim, men det står gi bud.
La oss si at du får den for 5000,- og bruker 1000,- i frakt. Da har den kostet deg 6000,- og det er vel omtrent din grense?Siden der nesten ikke er rust, og hjul-lager følger med kan den brukes med en gang.
Bilen du viser bilde av her er et vrak som knapt nok er brukbar til delebil, siden motor og gir er defekt. Tipper her er dårlig med dekk også? Altfor mye rust. Delebilen min er i langt bedre stand, og den har jeg bestemt meg for å vrake etter at jeg har plukket av det som er noe å ha.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">192'km er vel langt for alle biler, men det kommer ann på hvor mye slitedeler som er byttet. Defekt toppakning er vel typisk Lada 1600. Selvfølgelig mulig att selve toppen er skadet, men neppe noe annet i motoren. Min har også slitte stempelringer, men det er vistnok ikke vanlig. Du må nesten selv avgjøre hvor mye tid/arbeid du vil legge i denne bilen, men det blir nok mye i forhold til tiden du bruker på å finne en pris på frakt...
Lykke til.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Det ser ut som at den der har gjort sitt.. Gi den heller en verdig død</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote"></td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Mener dere at denne Lada Niva'en ikke er noe å betale 1500 kr. for wtf.gifwtf.gifwtf.gif



Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________

PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.