Gå til innhold



Foto

turbo på Kong Rando:P


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 husbraak

husbraak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 00:26

HEI! har hvert litt stille på korando fronten her inne en stund:S skulle bare meddele at jeg har montert turbo på min korando og d funker meget bra;) har også jort endel ombygging på bilen.

er det noen som lurer på noe med henhold til bygg så har jeg mange gode tips:P

føler det er rigktig å prøve å hjelpe alle som kan trenge råd, etter hjelpen jeg har fått.wink.gif


PS: ville bare ha igang litt korando prat så fant jeg egentlig ikke på noe bedre å skrive:P


#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 00:56

Nice biggrin.gif ]
Og gratulerer med trykket.

Bilder er velkomne !

Har skaffet meg turbo jeg også.
Den tror jeg er fra en 2,5 men skal få det til.

Noen som har erfaring med bytte av sinterlageret på turbo ?
Lett /vanskeli Billig/dyrt ? Hvor skaffes dette etc ?

Mulig det er en fordel med lagerbytte før bruk siden den har merkbar slark ?

Fikk du skaffet IC ?

Edited by Newton, 29 March 2009 - 00:56.


#3 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 06 April 2009 - 19:55

QUOTE(Newton @ 29 Mar 2009, 01:56) <{POST_SNAPBACK}>
Nice biggrin.gif ]
Og gratulerer med trykket.

Bilder er velkomne !

Har skaffet meg turbo jeg også.
Den tror jeg er fra en 2,5 men skal få det til.

Noen som har erfaring med bytte av sinterlageret på turbo ?
Lett /vanskeli Billig/dyrt ? Hvor skaffes dette etc ?

Mulig det er en fordel med lagerbytte før bruk siden den har merkbar slark ?

Fikk du skaffet IC ?


Litt rolig på forumet ja, husk bilder er god motivasjon!

Newton! Er det aksialslakke på den turboen din da, er egentlig ganske mye slakke radialt på de, de holdes jo opp av oljefilmen i lagrene. Alt med forbehold da,hehe.

AR
oohh! silly me, again...

#4 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 06 April 2009 - 23:01

QUOTE(fillefranz @ 6 Apr 2009, 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Litt rolig på forumet ja, husk bilder er god motivasjon!

Newton! Er det aksialslakke på den turboen din da, er egentlig ganske mye slakke radialt på de, de holdes jo opp av oljefilmen i lagrene. Alt med forbehold da,hehe.

AR




Det er nok en bra turbo da.. Det er litt radialslakk og lite radialt.
Heldig med den - he he...
Kjøpte intercoolerene jeg ... Alle tre smile.gif
Fatter ikke at jeg har penger til allt detta, men det er som med tiden - men rekker det man prioriterer biggrin.gif
Snakket med Tomas Vilster i dag og han har peil på turbo ja... Fullt av tips- detta kan han.
Jeg deler med meg når jeg får jobbet litt med det.
Jeg har en bolt on sak og skal sette på trykkmåler og få olja til å renne på rettplass. Så blir det en liten eksosjobb- og vips så har man en Korando Shelby !

#5 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 07 April 2009 - 08:07

QUOTE(Newton @ 7 Apr 2009, 00:01) <{POST_SNAPBACK}>
Det er nok en bra turbo da.. Det er litt radialslakk og lite radialt.
Heldig med den - he he...
Kjøpte intercoolerene jeg ... Alle tre smile.gif
Fatter ikke at jeg har penger til allt detta, men det er som med tiden - men rekker det man prioriterer biggrin.gif
Snakket med Tomas Vilster i dag og han har peil på turbo ja... Fullt av tips- detta kan han.
Jeg deler med meg når jeg får jobbet litt med det.
Jeg har en bolt on sak og skal sette på trykkmåler og få olja til å renne på rettplass. Så blir det en liten eksosjobb- og vips så har man en Korando Shelby !


tongue.gif Korando Shelby ja,hehe. Men de er jo faktisk natt og dag med og uten turbo, så litt sant i det også. Få han kompisen til å sjekke tuboen for slakken læll da, er kjedelig om den skulle være sliten å lekke olje. En kan som oftest se om de er så slitene, for da er det som oftes masse oljesøl på innluftsiden av den.
Husk heftige bildeserier når ombyggingen begynner da!!!

AR
oohh! silly me, again...

#6 husbraak

husbraak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 01:45




HEI:D

fant ut etter litt kjøring at turboen min lak litt olje.. så sjekket med Gik i Kongsberg som kunne pr. telefon ha store misstaner om turbo havari..sad.gif så jeg ente turboen til de så de kunne åverhale den. det viste seg at den bilen turboen hadde stått på hadde gått med dårlig luft filter og dradd sand inn i turboen og skadet skovlene. dette ble en DYR greie! men nå er tuboen tilbake med garanti og fullpakke! jeg sitter da her 7 k blakker og smiler over at nå kunne de grantere så mye ladetrykk jeg torde å kjøre på denne motoren:P

jeg har funnet en seat cooler som er ganse stor som jeg tror bli å passe rimelig bra:)

mn nå har jeg havarert snekka!!! å den cherokee jevelskapen finnes det faen ikke no repsett til!!!! dusten på den lokale sjappa sa han kunne bestille ei ny snekke til meg, til kun kr 12000!!!!!!!!!!! så ny jeg på leting etter ny. har muligens funnet ei n den ligger 25 mil hefra. så blir litt kjøring! med tanke på at jeg kjøret 30 mil på mandag for å kjøpe et repsett til hovedsylinderen på bremsene..


det tar på å være Kong Rando eier mn fy flate hvor morro det er nå Dyret er våkent og klar til kamp:D



Ha ei fin helg:D

#7 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 15 April 2009 - 22:54

Grådighet er visst vår nye kultur.
Jeg får ei slik snekke klar for videresalg for under 8' lapper i allefall. & tusen 'og tenker jeg.
Jeg finner dessuten alle komponentene i denne snekka- lokk, fjærer, endedeksel, shims, pitmanaksel tetning, bushing, sektoraksel, styrehylse, seal-kit, O-ringsett etc. fra en av mine leverandøreres whole-seller.
Så det finnes helt klart deler.
Folk som kan skru er vel heller mangelvare laugh.gif




#8 husbraak

husbraak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 20 April 2009 - 21:56

bra det finnes deler:P mn fikset problemet med å ta ut ventilen på trykksiden. dette ble bra! tok toppakninga i går desverre mn ny turbo pakkning kommer i morgen så da blir det gullegått:D