Gå til innhold



Foto

Snodig Frontera problem


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Mr_Burnme

Mr_Burnme

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 03 May 2009 - 21:32

Har ett litt snodig problem.Bilen (opel frontera 2.5tds 98 190km) nekter å stoppe når vi vrir av tendingen, dette kommer i kombinasjon med at ryggelysene står på konstant.Nå kommer det snedige, når jeg tar ut sikringen som går til Ryggelys,blinklys og horn(15amp)så har jeg ingen problem med å stoppe bilen på tenningen.Noen idee hva problemet kan være?Kan føye til at når jeg prøver å blinke med blinklysene etter at sikkringen er tatt ut så blinker olje lampen og man hører en "elektrisk" skrapelyd fra dasbordet.Håper noen har peiling på hva dette kan være.Bilen ble levert til mekaniker idag. 4 timer uten å finne årsaken til problemet......

Min første post her, beklager om den fremstår som noe rotete osv.

#2 frontera75

frontera75

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 May 2009 - 21:52

QUOTE(Mr_Burnme @ 3 May 2009, 21:32) <{POST_SNAPBACK}>
Har ett litt snodig problem.Bilen (opel frontera 2.5tds 98 190km) nekter å stoppe når vi vrir av tendingen, dette kommer i kombinasjon med at ryggelysene står på konstant.Nå kommer det snedige, når jeg tar ut sikringen som går til Ryggelys,blinklys og horn(15amp)så har jeg ingen problem med å stoppe bilen på tenningen.Noen idee hva problemet kan være?Kan føye til at når jeg prøver å blinke med blinklysene etter at sikkringen er tatt ut så blinker olje lampen og man hører en "elektrisk" skrapelyd fra dasbordet.Håper noen har peiling på hva dette kan være.Bilen ble levert til mekaniker idag. 4 timer uten å finne årsaken til problemet......

Min første post her, beklager om den fremstår som noe rotete osv.

kan jo sjekke om jordingen på motor til karosseri er bra,kan vare at den er dårlig og da tar motoren jod av alt av innstrumenter,og da klikker den og vil leve sin eget liv


#3 Mr_Burnme

Mr_Burnme

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 10:23

QUOTE(frontera75 @ 4 May 2009, 22:52) <{POST_SNAPBACK}>
kan jo sjekke om jordingen på motor til karosseri er bra,kan vare at den er dårlig og da tar motoren jod av alt av innstrumenter,og da klikker den og vil leve sin eget liv

Takker for tipset, skal sjekke det i ettermiddag,(tips på hvordan gøre det på lettest mulig måte?) men har mine tvil da alt blir "bra" når man tar ut sikkringen for blink,rygg og horn. huh.gif

Edited by Mr_Burnme, 05 May 2009 - 10:24.