Har en 03 2500.
Når jeg trykker litt lett på gassen så rister eller vibrerer det i bilen, samme når en slipper gassen.
Av og til når en gir full gass og slipper, virker det som gassen henger litt igjen og bilen hopper litt bortover før den slipper.
Når jeg bremser vibrerer/rister det framme.
Knirker også fremme på fører side ved kjøring over fartsdumper.
Har jeg lest litt om modellene, men i min står det i vognkortet at jeg har ca 250hk orginalt, mens andre har 305?? Hva er da forskjellen.
Hadde bilen inne i fjor og skiftet opphengskuler, kryss, bremser og skive, reim og diverse ting.
De satte spissing feil, slet innsida på dekka til stålet, fått justert spissing på et annet verksted, men drar forsatt litt den ene veien.
Har kjøpt nye bf goodr. dekk 285, mye luft skal det være i dem, kjører nesten alltid tom og uten henger.
Har 4" anlegg, rustfritt stål
Godcilla trimboks, 100hk ekstra, kan jeg kjøpe noe som gir mer, eller er bedre for bilen?
afe luftfilter kit, stage 2, får ikke kjøpt løse filter, andre merker som kan passe (4")??
Orginal kasse......... Er ikke ny lenger nei
Fått pris på ny converter og oppgradert ventilhus, 28000,00
Trenger jeg mer i selve kassa da?
Kan jeg få mer hk ved å skifte dieselpumpe og dyser?
Hvor kjøper jeg dette isåfall og hvilken type/betegnelse?
Ellers er det mange råe biler her, skal prøve å legge ut et av min
Bilen rister
Started by
Obh
, May 06 2009 19:32
3 replies to this topic
#1
Posted 06 May 2009 - 19:32
#2
Posted 07 May 2009 - 17:40
øh....dieselpumpe og dyser??
er det ikke slike høytrykksinjectorer du har.???
Den ristinga......kansje det kan være lockup-cluthen på convereren sombegynner å ta kvelden???
Har ik no erfaring ang akkurat det,men har lest no om at det kan være litt svak på orginalconverterene......
du har vel ei 48RE kasse i biln,tror du vil få ei forholdsvis sterk kasse med ny ventilblokk me høyere systemtrykk.....
#3
Posted 07 May 2009 - 20:54
Takk for svar.
Om jeg har høytykksinjectorer vet jeg ikke, men det skal jeg finne ut av.
Er det med andre ord bare chipen jeg kan skifte for å få mer ut av motoren
Tror jeg leverer inn bilen på verksted og får de til å se over den med tanke på kuler og lager.
Har dere andre litt problemer med bremsene da det fort blir litt filing ved by og kø kjøring?
Ja automaten er litt treig og finner ikke alltid giret ved 30-40 samt i 60-70 kmt, både høres å ser litt dumt ved forbikjøring da kassa virker til å gå i fri et sekund å to før den begynner å ta igjen.
Men men, moro å kjøre likevel da. Å bedre blir det vel med en rep av kassa.....
Om jeg har høytykksinjectorer vet jeg ikke, men det skal jeg finne ut av.
Er det med andre ord bare chipen jeg kan skifte for å få mer ut av motoren
Tror jeg leverer inn bilen på verksted og får de til å se over den med tanke på kuler og lager.
Har dere andre litt problemer med bremsene da det fort blir litt filing ved by og kø kjøring?
Ja automaten er litt treig og finner ikke alltid giret ved 30-40 samt i 60-70 kmt, både høres å ser litt dumt ved forbikjøring da kassa virker til å gå i fri et sekund å to før den begynner å ta igjen.
Men men, moro å kjøre likevel da. Å bedre blir det vel med en rep av kassa.....
#4
Posted 08 May 2009 - 17:48
Fant denne på biltuning
http://www.biltuning...uning/dodge.htm
Hvorfor er det så stor forskjell i hk på samme modellene?
Min har da 235hk orginalt.
Hva må jeg skifte for å få 400+?
http://www.biltuning...uning/dodge.htm
Hvorfor er det så stor forskjell i hk på samme modellene?
Min har da 235hk orginalt.
Hva må jeg skifte for å få 400+?