Gå til innhold



Foto

Gimmy`s G-star 460


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
453 replies to this topic

#1 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 16 May 2009 - 16:32

Nå selges min G.

andre bil prioriteres for portugaltur.

Så bil selges ASAP.

kom med bud og visning via 93043413.

ligger på finn.no

Attached Thumbnails

  • 72__1307849076.jpg

Edited by GIMMY, 15 November 2011 - 17:33.


#2 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 16 May 2009 - 18:49

QUOTE(GIMMY @ 16 May 2009, 16:32) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er tiden inne til å bruke noen kr her.

Gode nyheter biggrin.gif

Mellomaksel mellom girkasse å transfer er for kort. Forlenges eller byttes

Har du tatt det målet jeg maset om? Kanskje finnes en helt vanlig mellomaksling som passer så slipper du styr med kapping o s v

Mellomaksel mellom transfer tar borti girkasse OG eksosbend i dumper. Rettes opp og eksos flyttes.

Sikkert ikke rare biten du trenger flytte det heller

Mulig bytte transfer om den er slitt...

Det finner du ut etter å ha gjort de andre tingene du snakker om. Hvorfor misstenker du at den er dårlig? Disse er som regel ganske skuddsikre


Jeg har også lyst på større felger og dekk. men ikke reine offraod. større felg mindre gummi. Skal ikke ha under 60 profil(trenger jo litt fjæring fra dekk)... Tips på bra felgalternativer taes imot. Jeg vil ikke ha standar Gel felger, dem er kjedelige(beklager).

Se på Q7, Touareg, en eller annen Ssang Yong-modell. Finnes en god del biler med 5x130 boltsirkel men de fleste må dreies større senterhull for å brukes på Geländewagen.....

Gimmy 16/05/2009


Jeg ønsker meg fortsatt noen bedre bilder av bilen din Gimmy cool.gif

#3 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 17 May 2009 - 02:53

QUOTE(Rossi @ 16 May 2009, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg ønsker meg fortsatt noen bedre bilder av bilen din Gimmy cool.gif


er ikke så mye mere å vise egentlig. kan komme tilbake til det etter jobben er utført;) eller.. han som skal gjøre jobben har tatt noen bilder så kanskje han kan vise noe;) han har herved lov å vise frem litt av det han tok av bilder;)

Tror bilen kan bli meget bra med bittelitt jobb;)


Mistenker transfer bare fordi han som satt inn motoren hevder det må være grunn... men får jo svar på det når sjefen mekker;)

regna med toareg, ssyoung og cayenne... hmmm vi får se... først ting først;)

Attached Thumbnails

  • Bilde_010.jpg

Attached Images

  • splines.jpg


#4 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 19 May 2009 - 19:46

Finnes det noe bra tips på å senke karroseri men ikke gå ned på dekkstr???

#5 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 20 May 2009 - 06:18

QUOTE(GIMMY @ 19 May 2009, 19:46) <{POST_SNAPBACK}>
Finnes det noe bra tips på å senke karroseri men ikke gå ned på dekkstr???

Senke hele karosseriet men ikke ramme? Tipper det er enormt mye jobb da du enten må flytte karosserifester i ramma eller festene i karosseriet. Du må nok sansynligvis konstruere kanaler i karosseriet som kan "svelge" ramma hvis du skjønner hva jeg mener?Karosseriet ligger nesten helt nedpå ramma som det er per idag.
Finn deg et sett gamle utslitte fjærer istedenfor Gimmy, da burde du få en viss senkeeffekt. Forresten så har Narviboy på pirate-forumet to bakfjærer som gir en merkbar senkeeffekt liggende.
Ev kan du koste på deg en ombygging til luftfjærer sån at du kan bestemme ridehight selv smile.gif
Hvor store dekk har du/skall du ha egentlig?


#6 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 05:39

QUOTE(Rossi @ 20 May 2009, 07:18) <{POST_SNAPBACK}>
Senke hele karosseriet men ikke ramme? Tipper det er enormt mye jobb da du enten må flytte karosserifester i ramma eller festene i karosseriet. Du må nok sansynligvis konstruere kanaler i karosseriet som kan "svelge" ramma hvis du skjønner hva jeg mener?Karosseriet ligger nesten helt nedpå ramma som det er per idag.
Finn deg et sett gamle utslitte fjærer istedenfor Gimmy, da burde du få en viss senkeeffekt. Forresten så har Narviboy på pirate-forumet to bakfjærer som gir en merkbar senkeeffekt liggende.
Ev kan du koste på deg en ombygging til luftfjærer sån at du kan bestemme ridehight selv smile.gif
Hvor store dekk har du/skall du ha egentlig?


kunne tenke meg større felger kanskje 18. og litt opp i total str så fart stemmer bedre med teller. men ikke noe must. hehe droppe karrosseriet blir det ikke noe av om det er så mye jebb... da kan jeg kanskje senke kun med fjærer... hehe

#7 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 06:39

Fant du deg noen lavere fjærer som passer på G-wagen til slutt?

#8 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 23:12

QUOTE(Rossi @ 21 May 2009, 07:39) <{POST_SNAPBACK}>
Fant du deg noen lavere fjærer som passer på G-wagen til slutt?



Nei gjorde vel ikke det...

Men nå er i alle fall bilen i Kragerø så får vi se hva det blir til;)

#9 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 06:42

QUOTE(GIMMY @ 21 May 2009, 23:12) <{POST_SNAPBACK}>
Nei gjorde vel ikke det...

Men nå er i alle fall bilen i Kragerø så får vi se hva det blir til;)

Tipper du kommer til å få problemer med at akslingen slår i bump-stopene dine hvis du senker bilen. Ta en sjekk før du ev bytter fjærer og sånt. Mine bumpstops er i utgangspunktet bare få cm fra akslingen så hvis jeg senker bilen 4-5cm tror jeg at den kommer til å ligge nedpå stopen hele tiden huh.gif
Sikkert mulig å få til noe der men bare sån at du er oppmerksom på det wink.gif

Geländewagen er vel egentlig ikke bygget for å senkes antar jeg tongue.gif

Du som har OM603 i bilen burde vel forresten være ekstra obs på bunnpanna i bilen sån at ikke den knuses av akslingen hvis du senker bilen ohmy.gif

#10 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 11:28

QUOTE(Rossi @ 22 May 2009, 07:42) <{POST_SNAPBACK}>
Tipper du kommer til å få problemer med at akslingen slår i bump-stopene dine hvis du senker bilen. Ta en sjekk før du ev bytter fjærer og sånt. Mine bumpstops er i utgangspunktet bare få cm fra akslingen så hvis jeg senker bilen 4-5cm tror jeg at den kommer til å ligge nedpå stopen hele tiden huh.gif
Sikkert mulig å få til noe der men bare sån at du er oppmerksom på det wink.gif

Geländewagen er vel egentlig ikke bygget for å senkes antar jeg tongue.gif

Du som har OM603 i bilen burde vel forresten være ekstra obs på bunnpanna i bilen sån at ikke den knuses av akslingen hvis du senker bilen ohmy.gif



Jeg regner med den blir som den er men kanskje med breiere dekk bare;) får se.. først godkjennees

#11 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 17:02

Da er vogna til Gimmy i hus.

Og som ventet, var mellom akselen mellom automat og fordelings kasse NOE kort. Ca 28 cm mellom flensene, og akselen glir fra hverandre på ca 29 cm!! Det vil si maks 1 cm å gå på montert.

Lurer på om noen av dere har en mellomaksel på 26-27 sammenpresset, til salgs? Kan vel ikke helt si jeg vet hva som finnes av standard lengder, men kanskje noen kan fortelle meg det? Vet at det også er mulig å forlenge, men jeg vil sjekke hva som finnes å få kjøpt først.

Eksosen er påbegynt med diverse kapping og sammen sveising. Ser ikke ut som det skal være noe problem.

Pakning til 722 automat bunnpanne er også bestillt, siden det RENNER olje derfra. Fin og rød.

Frontvindu blir bestillt på mandag. Skal bare sjekke tilstand på vinduspakningen først. Den kan bli ganske hard med åra.

Ellers er det en del andre småting som skal kikkes på, men alt til sin tid smile.gif

Motor og automat står ca 1 cm "offline" i forhold til fordelings kassa. Kan ikke se at det skal by på noe problem heller, så lenge kryssene står riktig på akselen.

Jeg må også legge til at det er trangt under kort G!! Ganske mye trangere å skru oppunder her, enn på min lange. Det varierer noe i forhold til hvilken kasse som står i bilen og, tenker jeg. Automat i denne og 5 trinns manuell i min rolleyes.gif

Edited by Roar Sæther, 22 May 2009 - 17:04.

oops!?!


#12 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 18:53

QUOTE(Roar Sæther @ 22 May 2009, 18:02) <{POST_SNAPBACK}>
Da er vogna til Gimmy i hus.

Og som ventet, var mellom akselen mellom automat og fordelings kasse NOE kort. Ca 28 cm mellom flensene, og akselen glir fra hverandre på ca 29 cm!! Det vil si maks 1 cm å gå på montert.

Lurer på om noen av dere har en mellomaksel på 26-27 sammenpresset, til salgs? Kan vel ikke helt si jeg vet hva som finnes av standard lengder, men kanskje noen kan fortelle meg det? Vet at det også er mulig å forlenge, men jeg vil sjekke hva som finnes å få kjøpt først.

Eksosen er påbegynt med diverse kapping og sammen sveising. Ser ikke ut som det skal være noe problem.

Pakning til 722 automat bunnpanne er også bestillt, siden det RENNER olje derfra. Fin og rød.

Frontvindu blir bestillt på mandag. Skal bare sjekke tilstand på vinduspakningen først. Den kan bli ganske hard med åra.

Ellers er det en del andre småting som skal kikkes på, men alt til sin tid smile.gif

Motor og automat står ca 1 cm "offline" i forhold til fordelings kassa. Kan ikke se at det skal by på noe problem heller, så lenge kryssene står riktig på akselen.

Jeg må også legge til at det er trangt under kort G!! Ganske mye trangere å skru oppunder her, enn på min lange. Det varierer noe i forhold til hvilken kasse som står i bilen og, tenker jeg. Automat i denne og 5 trinns manuell i min rolleyes.gif


Stå på gutter, dette fikses vel nå smile.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#13 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 19:52

Skal man banke til å bytte bakdør også med det samme tro;)



#14 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 20:20

Da skal du snakke med Stian (Bilkar) i tråden over. Han har en du kan kjøpe. Men ikke nøl! Den kan forsvinne før du vet ordet av det biggrin.gif

Han har en liten pakke som skal sendes til meg alikevel.

Ingen som har en mellomaksling, da?? 26-27 cm sammenpresset.
oops!?!


#15 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 11:02

QUOTE(Roar Sæther @ 22 May 2009, 20:20) <{POST_SNAPBACK}>
Da skal du snakke med Stian (Bilkar) i tråden over. Han har en du kan kjøpe. Men ikke nøl! Den kan forsvinne før du vet ordet av det biggrin.gif

Han har en liten pakke som skal sendes til meg alikevel.

Ingen som har en mellomaksling, da?? 26-27 cm sammenpresset.

Tror ikke det er laget akslinger i den lengden dessverre. Mener at den "korteste" er ca 25cm i komprimert tilstand mens neste er ca 35cm og kommer fra 5 trinns manuell. 4 trinns manuell er enda lengre, har ikke noe mål dessverre, men det er mulig jeg tar feil. Det har skjedd før whistle.gif
Jeg kommer antageligvis til å kjøre sørover om ikke så veldig mange dager og tenkte ta en rask stopp hos Stian(Bilkar). Tror jeg kommer ha ganske tom bil så en bakdør og noe småstasj burde være fullt mulig å få med ned hvis det er aktuellt smile.gif


#16 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 12:43

35 cm på 5-trinns man. kasse? Det synes jeg hørtes langt og rart ut! Har målt den en gang, men husker desverre ikke målene. Min ser sånn ut, dårlig bilde, men....

#17 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 12:46

Forresten, Gimmy, har du vurdert Rexton II-felger? De har ganske lavt innpress, sånn at man kan klare seg uten spacere og samme senterhull som G-wagen.

Et utvalg:
http://www.finn.no/f...nnkode=17320764
http://www.finn.no/f...nnkode=16863779

Bare pass på at det er 5-bolter, Rexton I har 6x139,7

#18 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 12:57

QUOTE(Rossi @ 23 May 2009, 12:02) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kommer antageligvis til å kjøre sørover om ikke så veldig mange dager og tenkte ta en rask stopp hos Stian(Bilkar). Tror jeg kommer ha ganske tom bil så en bakdør og noe småstasj burde være fullt mulig å få med ned hvis det er aktuellt smile.gif



Det hadde vært knallbra, hvis du kunne fått med deg noe småstæsj, og evt bakdøra til Gimmy. Hvis han skal ha den, da.

Noen som har vurdert en mellomaksel på da 25 cm, pluss en spacer på ca 20 mm? Det er jo ikke mye horisontal eller vertikal bevegelse, mellom automat og transfer, så kanskje det er ett alternativ?


oops!?!


#19 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 13:30

QUOTE(Iver460 @ 23 May 2009, 13:46) <{POST_SNAPBACK}>
Forresten, Gimmy, har du vurdert Rexton II-felger? De har ganske lavt innpress, sånn at man kan klare seg uten spacere og samme senterhull som G-wagen.

Et utvalg:
http://www.finn.no/f...nnkode=17320764
http://www.finn.no/f...nnkode=16863779

Bare pass på at det er 5-bolter, Rexton I har 6x139,7


Damn.. dem siste var fine;) hva slags dekk får man til slik?? får man kun asfaltdekk til 18 eller får man litt knast?? vurderes ja;) thanks

#20 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 13:37

QUOTE(Iver460 @ 23 May 2009, 13:43) <{POST_SNAPBACK}>
35 cm på 5-trinns man. kasse? Det synes jeg hørtes langt og rart ut! Har målt den en gang, men husker desverre ikke målene. Min ser sånn ut, dårlig bilde, men....

Hm......
Mener bestemt at Lundblad kortet sin aksling 10cm når han gikk fra 5-trinns manuell til 722. automat men kanskje det var 30cm til 25cm da? Uansett er den ikke 26-27cm huh.gif


QUOTE(Roar Sæther @ 23 May 2009, 13:57) <{POST_SNAPBACK}>
Det hadde vært knallbra, hvis du kunne fått med deg noe småstæsj, og evt bakdøra til Gimmy. Hvis han skal ha den, da.

Noen som har vurdert en mellomaksel på da 25 cm, pluss en spacer på ca 20 mm? Det er jo ikke mye horisontal eller vertikal bevegelse, mellom automat og transfer, så kanskje det er ett alternativ?


Roar: Hva er det du skal ha fraktet da? Jeg har ikke bestemt dato enda men forhåpentligvis kjører jeg i slutten av neste uke. Spacer burde vel fungere bra? Ikke noen grunn til at det ikke sku gjøre det mener jeg smile.gif Det sitter forresten en spacer på min bil når jeg tenker meg om men den er bare ca 1cm.

Gimmy: Veldig bra at du bestemte deg for å reparere bilen! Gleder meg til å se mer av den etter hvert cool.gif