Gå til innhold



Foto

Isuzu D-MAX Holder ikke mål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Affe

Affe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 20 May 2009 - 23:46

Dette gjelder en 2008 modell D-max Trooper edition 4dr.
Isuzu reklamerer med at denne bilen skal kunne laste ca 1100kg i kassen og kunne dra 3000kg på kroken.
Etter å ha eid noen biler og kjørt mye forskjellig kan jeg helt ærlig si at Isuzu er den dårligste jeg noen sinne har kjørt.
Er helt forferdelig å dra henger eller campingvogn med denne. kjørte i vinter ca 20mil med vogn (tom vogn) og har aldri hatt så ondt i rygg og nakke før, var helt utslitt når jeg kom fram. Bilen har ikke fjæringer og støtdemper som står i stil med størrelsen på bil og hva den kan laste\dra. på tom bil med kapell har den kun 6cm fjæringsvei bak og tett under 5cm foran. og slår helt i bunn på fjærene i di minste humpene. jeg tørr ikke tenke tanken på å laste 600kg i kassen på denne bilen å kjøre etter vei med det.
Jeg reklamerte på dette i slutten av februar (bil kjøpt desember 08). og var vel i begynnelsen av april da jeg endelig fikk svar fra Isuzu på at bilen var innenfor spesifikasjonene og hvis jeg skulle ha nye fjærer og dempere måtte jeg koste dette selv.
Verkstedet som jeg reklamerte til var veldig hyggelig og imøtekommende og ytet god service, men isuzu derimot må være forferdelig dårlig service innstilt overfor kundene sine.
Vet flere som har hatt samme problemene som meg og fikk heller ikke dette på reklamasjon og kostet nye fjærer selv. Snakket med en mann på teknisk hos Isuzu og han kunne bekrefte at de hadde fått klager på dårlige fjæringer bak og disse måtte og koste ombygging selv, flere av disse hadde montert luftfjæringer.
Dette er en bil jeg absolutt ikke vil anbefale for de som skal bruke den til å dra vogn med.
Dette kunne vært en suveren og kjempe god bil hadde bare kjørekomforten hvert mye bedre.
Har nå kjørt ca 13000km med bilen og det har ikke vært med glede, mer irritasjon og mye ryggsmerter.
Jeg har selv bestillt nye bakfjærer med demper og nye demper foran fra BG-nor og gleder meg til å få dette montert. Fjærene bak skal heve bil ca 5cm og med nye dempere foran så kan jeg stramme opp på torsjonsfjærene så jeg får mer fjæringsvei.
Dette er noe som irriterer meg mer og mer for hver dag som går siden jeg kjører mye og på dårlige veier siden vei vedlikehold er noe som ikke er prioritert i Norge.
Hvor blir det av alle de millioner som blir hentet inn på avgifter.


01 Pajero 3.0 V6 24v
07 Polaris Sportmann 500 X2 m/belter

#2 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 14:04

Kjenner ikke igjen det du skriver i det hele tatt.....
Har ikke D-max sjøl, men hadde som firmabil i vinter. Kjørte på bilen 15000 og over 10000 av de hadde den lass på over 600 kg på planet.
Dro også en del henger, og som på alle pickuper var den stumpete med tom/lett henger og helt ok med litt tyngde bak.
Det eneste jeg hadde å utsette på den bilen var motorstøy i hytta, men det gikk fint å leve med.

Isuzu D-max er den billigste i sin klasse, og man får hva man betaler for.
Har man råd til feks Navara kjøper man heller det, og har man ikke må man ta til takke med feks Isuzu og finne seg i at man ikke får gull for småpenger!!

Tore
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#3 Affe

Affe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 27 May 2009 - 17:17

Hører noe sier det som du sier nå og hører andre som opplever det samme som meg.
01 Pajero 3.0 V6 24v
07 Polaris Sportmann 500 X2 m/belter