Gå til innhold



Foto

Hvor mange Norske versjoner av U.S. trucks er det?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 BigBronco4x4

BigBronco4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Jeg fant flere bilder av Amerikanske biler fra Norge (gjennom FINN.no, AutoDB.no, etc...)..

Jeg leter etter baklykter til min 1990 Ford Bronco...den Europiske/Australske versjonen. Her er et bilde som jeg fant på nettet. Det viser seg baklyter som jeg vil ha når jeg skal besøke Norge i mai( med gule signal/blinklykter i tillegg til de røde bremselykter og grå ryggelykter).
Jeg har lagt et emne på "Deler Kjøpes"...og noen sa at det er egentlig få av denne typen av baklykter til F-series/Bronco (1987-1997/1996) selv i Norge. Nå, jeg lurer på om det er flere forskjellige versjoner av U.S. biler i Norge og resten av Europa?? Hvilke år monterte Norske importørene denne typen baklykter til F-series pick ups?
Her er bildet....


I hvert fall...dersom noen vet om hvor jeg kan skaffe denne typen av baklykter (brukte eller nye) til min Ford...nøl ikke med å ta kontakt biggrin.gif

Her er et par bilder av Chevs som jeg fant også...med forskjellige baklykt versjoner... Jeg har ingen idee hvor mange forskjellige typer det er til U.S. biler i Norge...og hvorfor(??)



#2 Arne

Arne

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Her avhenger mye av hvem som har tatt hjem bilene. I forhold til det totale antallet, er kommer mange gjennom sideimportører og kan blant annet bli hentet fra Canada. Modeller som selges i stort volum gjennom hovedimportør kan (noen ganger) leveres med EU lys fra fabrikk. Sideimportører bygger med få unntak om lysene i Norge, derfor mange varianter. Har US baklamper ekstra, men ingen EU.

Arne, Lightfoot Racing

#3 BigBronco4x4

BigBronco4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 01 March 2004 - 00:00

Beklager...jeg var ikke klar i forrige beskjeden... Jeg mente å si om det er forskjellige versjoner av HVER bilmodell i det US bil markedet i Norge... For eksempel, det ser ut at det er flere forskjellige versjoner av Chevy Tahoe/Suburban og Ford Excursion der...med bak/frontlykter som er annerledes på nesten hver modell...

Ok, my norwegian is max-ed out today wink.gif