Gå til innhold



Foto

Hvordan få mere fres i 24GD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
19 replies to this topic

#1 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 03 June 2009 - 20:38

Noen som har et tyvtriks for å få litt mere fres i Forsvarets feltvogn? Jeg ønsker tips ang orginal motor, ikke at man skal montere annen motor....

#2 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 23 June 2009 - 09:07

QUOTE(1911 @ 3 Jun 2009, 21:38) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har et tyvtriks for å få litt mere fres i Forsvarets feltvogn? Jeg ønsker tips ang orginal motor, ikke at man skal montere annen motor....

Sjekk med Merceman. Han kan en del triks for å få disse Mercemotorene til å levere litt mere smile.gif

#3 g.wagen

g.wagen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 23 June 2009 - 20:16

sjekk mb forumet der sto det endel om oppjustering 300 gd det er akkurat samma fremgangsmåte

justerte 300 min gikk bedre men større forbruk veldig små differanser på justeringsskruen

#4 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 13:27

QUOTE(g.wagen @ 23 Jun 2009, 21:16) <{POST_SNAPBACK}>
sjekk mb forumet der sto det endel om oppjustering 300 gd det er akkurat samma fremgangsmåte

justerte 300 min gikk bedre men større forbruk veldig små differanser på justeringsskruen


Å bare justere pumpa gir liten eller ingen økning på annet enn forbruk, men sjekk tenningspunktet/innsprøytningspunktet ettersom noen kan ha blitt satt opp med litt høyere tenning pga F34 drivstoff.

Montere på Turbo er vel eneste måten å få noe mer fres på skuta+litt justering av mengde

Sjekke dyser er også lurt - holdetrykket skal være 115bar, er dysene slitte/ slappe vil tenningen være for høy og bilen gå varmt og dårlig

GD240 er ikke ak noen rakett uansett;) (ikke GD300 for den saks skyld heller)
Ikke bare idrettsstjerner driver med høydetrening....

#5 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 06 December 2009 - 11:45

Kjøp hummer. cool.gif
Si vis pacem, para bellum.

#6 Arnt-W

Arnt-W

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 06 December 2009 - 12:51

QUOTE(NM190 @ 6 Dec 2009, 11:45) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøp hummer. cool.gif


Blir MB'n noe kjappere av at man kjøper skalldyr og sjømat da? laugh.gif
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#7 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 07 December 2009 - 01:32

QUOTE(Arnt-W @ 6 Dec 2009, 12:51) <{POST_SNAPBACK}>
Blir MB'n noe kjappere av at man kjøper skalldyr og sjømat da? laugh.gif


Morro. cool.gif
Si vis pacem, para bellum.

#8 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 09 December 2009 - 23:10

Morolen har et poeng, turbo..! cool.gif Dieselmotor uten turbo e meire som alkoholfritt øl.... dry.gif
Lord.......
XL-7

#9 Grønnli

Grønnli

    Grand US Offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 09 December 2009 - 23:15

QUOTE(JT @ 9 Dec 2009, 23:10) <{POST_SNAPBACK}>
e meire som alkoholfritt øl.... dry.gif

eller såm en go dram...utn dram! Snurrbo fra en sd33t eller liknanes, jo mindre jo kvassere, downpipe, dieselmengde, grovfrese innsug...tja...

#10 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 December 2009 - 23:17

Trur ikke staten har penger til turbokonvertering på GD'en.... men di har penger til mere diesel/f34.... men om det ikke utgjør noen merkbar forskjell så kan det nu være det samme.

#11 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 06 January 2010 - 23:56

QUOTE(1911 @ 9 Dec 2009, 23:17) <{POST_SNAPBACK}>
Trur ikke staten har penger til turbokonvertering på GD'en.... men di har penger til mere diesel/f34.... men om det ikke utgjør noen merkbar forskjell så kan det nu være det samme.


Er vel andre grunner til at det aldri ble kjøpt med turbo i den pakken der.
Si vis pacem, para bellum.

#12 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 00:21

Bare for å spinne litt videre....er det noen som har montert turbo i en ex-mil 240...? Og finnes det hardtopp til de gamle krigerene..? Det er jo, med litt mods, en knall bil i offroad-sammenheng, men det blir litt vel mye støy fra preseningen på feltvognene...
Lord.......
XL-7

#13 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 17:03

QUOTE(JT @ 15 Jan 2010, 00:21) <{POST_SNAPBACK}>
Bare for å spinne litt videre....er det noen som har montert turbo i en ex-mil 240...? Og finnes det hardtopp til de gamle krigerene..? Det er jo, med litt mods, en knall bil i offroad-sammenheng, men det blir litt vel mye støy fra preseningen på feltvognene...



Trur han Kurt i klubben vårres JT har en kompressor før salg snart! smile.gif Å den kommer i fra en MB wink.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#14 Sturmpanzer

Sturmpanzer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 18:34

QUOTE(JT @ 15 Jan 2010, 00:21) <{POST_SNAPBACK}>
Bare for å spinne litt videre....er det noen som har montert turbo i en ex-mil 240...? Og finnes det hardtopp til de gamle krigerene..? Det er jo, med litt mods, en knall bil i offroad-sammenheng, men det blir litt vel mye støy fra preseningen på feltvognene...

Vtp har hardtop til feltvogn.

280 GE

#15 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 15 January 2010 - 18:51

QUOTE(1911 @ 3 Jun 2009, 20:38) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har et tyvtriks for å få litt mere fres i Forsvarets feltvogn? Jeg ønsker tips ang orginal motor, ikke at man skal montere annen motor....


Anders har rett.

Tyvtriks smile.gif

Edited by Kurt (kvasi), 15 January 2010 - 18:53.


#16 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 16 January 2010 - 11:13

QUOTE(NM190 @ 6 Jan 2010, 23:56) <{POST_SNAPBACK}>
Er vel andre grunner til at det aldri ble kjøpt med turbo i den pakken der.


Fabrikken leverte ikke disse med turbomotor da forsvaret kjøpte inn feltvogner.

Torfinn

#17 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 16 January 2010 - 11:51

VTP mener jeg har montert turbo på en 240 motor i feltvogn. Så bilde av den på finn en gang.

mvh
Torfinn

#18 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 14:42

Hard-topp og turbo på ei feltvogn....da begynner den å bli spiselig.... cool.gif
VTP, det må sjekkes.
Lord.......
XL-7

#19 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 16:43

QUOTE(JT @ 18 Jan 2010, 15:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hard-topp og turbo på ei feltvogn....da begynner den å bli spiselig.... cool.gif
VTP, det må sjekkes.


STT leverte oppsett til dette. De finnes av og til i gamle 123 240d. Har vært borti et par på huggern.

Mattis. Offroader og pirat....

#20 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 01:41

STT...det går likar nu... cool.gif
Lord.......
XL-7