Hvordan få mere fres i 24GD
#1
Posted 03 June 2009 - 20:38
#2
Posted 23 June 2009 - 09:07
Sjekk med Merceman. Han kan en del triks for å få disse Mercemotorene til å levere litt mere
#3
Posted 23 June 2009 - 20:16
justerte 300 min gikk bedre men større forbruk veldig små differanser på justeringsskruen
#4
Posted 09 September 2009 - 13:27
justerte 300 min gikk bedre men større forbruk veldig små differanser på justeringsskruen
Å bare justere pumpa gir liten eller ingen økning på annet enn forbruk, men sjekk tenningspunktet/innsprøytningspunktet ettersom noen kan ha blitt satt opp med litt høyere tenning pga F34 drivstoff.
Montere på Turbo er vel eneste måten å få noe mer fres på skuta+litt justering av mengde
Sjekke dyser er også lurt - holdetrykket skal være 115bar, er dysene slitte/ slappe vil tenningen være for høy og bilen gå varmt og dårlig
GD240 er ikke ak noen rakett uansett;) (ikke GD300 for den saks skyld heller)
#5
Posted 06 December 2009 - 11:45
#6
Posted 06 December 2009 - 12:51
Blir MB'n noe kjappere av at man kjøper skalldyr og sjømat da?
#7
Posted 07 December 2009 - 01:32
Morro.
#8
Posted 09 December 2009 - 23:10
XL-7
#9
Posted 09 December 2009 - 23:15
eller såm en go dram...utn dram! Snurrbo fra en sd33t eller liknanes, jo mindre jo kvassere, downpipe, dieselmengde, grovfrese innsug...tja...
#10
Posted 09 December 2009 - 23:17
#11
Posted 06 January 2010 - 23:56
Er vel andre grunner til at det aldri ble kjøpt med turbo i den pakken der.
#12
Posted 15 January 2010 - 00:21
XL-7
#13
Posted 15 January 2010 - 17:03
Trur han Kurt i klubben vårres JT har en kompressor før salg snart! Å den kommer i fra en MB
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#14
Posted 15 January 2010 - 18:34
Vtp har hardtop til feltvogn.
#15
Posted 15 January 2010 - 18:51
Anders har rett.
Tyvtriks
Edited by Kurt (kvasi), 15 January 2010 - 18:53.
#16
Posted 16 January 2010 - 11:13
Fabrikken leverte ikke disse med turbomotor da forsvaret kjøpte inn feltvogner.
Torfinn
#17
Posted 16 January 2010 - 11:51
mvh
Torfinn
#18
Posted 18 January 2010 - 14:42
VTP, det må sjekkes.
XL-7
#19
Posted 18 January 2010 - 16:43
VTP, det må sjekkes.
STT leverte oppsett til dette. De finnes av og til i gamle 123 240d. Har vært borti et par på huggern.
#20
Posted 20 January 2010 - 01:41
XL-7