Gå til innhold



Foto

Offroad Stracke Tyskland


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 08 June 2009 - 17:06

Denne var ny smile.gif ???

Til info :

Kein Versand in die Schweiz und nach Norwegen.

Mit freundlichen Grüßen

Off-Road Service Stracke
--------------------------------------------
Friedhofstr. 7a; 67127 Rödersheim
Tel.: 06231 98737
Fax.: 06231 5435
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#2 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 08 June 2009 - 17:42

hva betyr det, og i hvilken forbindelse?


#3 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 08 June 2009 - 21:11

NO SEND TO NORWAY!!!!!!

Det var mitt svar når eg spurde en ebayselger.. heilt koko tyskere på slikt. trur at dei ikkje kan sende noko til oss sidan vi er utanfor EU ellerno? eller så er dei sure for 2. verdenskrig kanskje? eller for Ole Einar Bjørndalen? eller for Eurosong?

Har prøvd å få forklaring på det, men dei er no så intenst talentlause på andre språk enn kraut...

Edited by yakuza, 08 June 2009 - 21:12.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 08 June 2009 - 22:46

Det er ikke bare tyskere! Amerikanere og engelskmenn er ikke bedre. Har prøvd å argumentere med at de må jo på posten uansett, men oftest uten hell. Porto betales jo normalt sett av mottaker så det er jo heller ikke et argument.

Mit freundlichen Grüßen? Er ikke det vet du! Du har nettopp nektet å sende til Norge og sveits. Hvordan kan det være "Mit freundlichen Grüßen"? biggrin.gif


Edited by JarleA, 08 June 2009 - 22:48.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 09 June 2009 - 10:24

Kanskje ikkje så rart at dei har ei av europas høgste arbeidsløyse samtidig med høgt utdanningsnivå?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#6 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 09 June 2009 - 19:49

Ja, de er litt spesi....ebay.de er ikke den enkleste plassen, men heldigvis så har vi Harald Falkenberg og andre på lj80-II.de de fikser det meste smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#7 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 June 2009 - 10:03

Problemet er vel heller at det er nordmenn og sveitsere som er litt spesielle.

Nordmenn skal faan ikke være med i EU, heller følge opp regelverket til EU-systemet i større grad enn noe EU land gjør og tilpasse økonomien bedre enn noe medlemsland. Pluss at vi betaler mer for handelsavtale med EU enn hva medlemsskapet ville kostet. Men hadde vi vært medlem ville vi jofått tilskudd fra EU til landbruket i Norge hvor store deler ville fått fordeler som arktisk landbruk etc.

Nei det er alle andre som er rare. Ikke sant.

Jeg jobbet en kort stund innenfor psykiatrien, tung psykiatri. Mange av de uten nøkkel til utgangsdørene som også mente at alle andre var sprø. Det var alltid de andre og ikke dem selv som det var noe galt med.

Tenk litt over den.

Kanskje det er en grunn til at de ikke gidder alt plundret med å sende til Norge. De vil gjerne selge, men de finner det bedre å bli sittende med varene ennå skulle selge til noen i Norge.

Sikkert ikke noe med norsk byråkratisk tungrodde systemer helt ned på det enkelte skjema sitt nivå. Garantert ikke. Det er sikkertpå grunn av andre verdenskrig og den voldsomme norske hjemmefronten som knakk den tyske krigsmaskinen med å skremme dem med en binders. ;-)

Opprett fiktive adresser i ulike land hos transportfirmaer. Slike som Jetcarrier. Da får du adresse i USA eller Tyskland eller hvor du har behov for det og så ordner de med alle nødvendige papirer slik at du ikke trenger være redd for alle de "rare" utlendingene.

#8 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 12 June 2009 - 16:39

Ja, nei, det er nok alle andre som er spesielle....
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#9 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 June 2009 - 22:00

QUOTE(vidar @ 12 Jun 2009, 17:39) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, nei, det er nok alle andre som er spesielle....


Ja, egentlig er det slik det er. Det får jeg inn melding om fra sveiseapparatet. Derfor låser jeg alltid garasjen år jeg bruker skiftenøkkel ellers kan de spore meg opp, ale de raringene.

#10 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 12 June 2009 - 22:05

Huff du har no rett Gunnar, men eg syns det var skikkelig kos å få syte litt over kor firkanta dei virka..

Men egentlig ser eg ikkje problemet deira med å lime på et klistremerke ekstra på konvolutten og sette et kryss på vareprøve eller gave, eller skrive på verdien. Vår venn Rajendram i India syns det er "No problem!" og om 20 år sitter nok Tyskland og resten av Europa med skjegget fullt av postkasser, mens Asia har fått totalt herredøme over all teknologisk og økonomisk utvikling.
Dette skjer mens vi utdanner over halvparten av folka i landet til å drive med kultur og byråkrati og slikt som ikkje er verdiskapande.. jaja..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#11 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 13 June 2009 - 09:00



Om vi ikke tar til vettet og står på og gir litt mer service og viser at vi ønsker å selge, da kommer asia til å rulle over oss enda raskere. Om 50 år er etniske europeere i mindretall i Europa od de som ikke er villige til å stå på får ikke jobb hos de asiatiske firmaene.

Diskusjonen om ingeniørenes opphøyethet i produsksjossamfunnet kan vi ta på treffet. Det kommer et par sosiologer som gjerne tar den diskusjonen. :-).



#12 Joelda

Joelda

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 21:19

Hei,

problem er ikke spezielt menesker eller 2. verdenskrig. problem er bare moms, menesker det ikke bor i EU (norge, sveits, tyrkia osv.) må ikke betalen moms i tyskland og eu. Problem er tysk firma må har et bevis før tysk skattekonor om det har sendet til norge. Dette bevis bekommer det bare fra store speditør og det koster mye penger (og mange tysk firma hvit ikke hvordan fungerer det). nesten problem hvis det sender per posten, har en vanlig pakker fra tyskland til norge ingen verskring (Tysk firma må betaler skaden) også vanlig pakker fra tyskland til norge kann har max. vekt fra 20Kg (det er ikke mye) og det koster ca.40,-€ 320,-Nok. fordie det er mye arbeid før tysk firma, sender det ikke ut fra eu (Norge, sveits osv.), det er veldig godt tysk service.

Mvh.
Jørg
(jeg er en tyskler: beklager) sad.gif

Trenger noen hjelp før en bestilling oh handle i tyskland, kan du sender en mail til meg, jeg kan hjelper deg. dribble.gif

Edited by Joelda, 21 July 2009 - 21:23.


92er Vitara TA(CAMI CDN) 1,6l, Cabrio,
+35 OME-Fahrwerk, +40 Spacer, 30"x9,5"R15

#13 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 24 July 2009 - 23:15

QUOTE(Joelda @ 21 Jul 2009, 22:19) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger noen hjelp før en bestilling oh handle i tyskland, kan du sender en mail til meg, jeg kan hjelper deg. dribble.gif


Ok, ser at denne tråden er gammel...men at noen har tatt den i bruk igjen...

Hva med oss som sitter i Nord-Norge å prøver å handle med folk i Sør-Norge som ikke gidder å dra innom posten for å sende??? Gjelder ikke bare tyskere og amerikanere. Trenger ikke å gå lengere enn sør for Trondheim....De lar heller være å selge enn å gå på posten. Jeg har fått tak i bla.a. 2 bakseter i sør-norge som ingen "gidder" å sende. Så hær står jeg å måler å prøve å tilpasse uorginale seter. Men ganske vanskelig når man hverken har garasje eller sveiseaparat....

Sånn, måtte bare få det ut smile.gif

Stian - fra "gokk"

Edited by Annnte, 24 July 2009 - 23:20.

Fis en bris...

#14 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 July 2009 - 20:40

QUOTE(Annnte @ 25 Jul 2009, 00:15) <{POST_SNAPBACK}>
Ok, ser at denne tråden er gammel...men at noen har tatt den i bruk igjen...

Hva med oss som sitter i Nord-Norge å prøver å handle med folk i Sør-Norge som ikke gidder å dra innom posten for å sende??? Gjelder ikke bare tyskere og amerikanere. Trenger ikke å gå lengere enn sør for Trondheim....De lar heller være å selge enn å gå på posten. Jeg har fått tak i bla.a. 2 bakseter i sør-norge som ingen "gidder" å sende. Så hær står jeg å måler å prøve å tilpasse uorginale seter. Men ganske vanskelig når man hverken har garasje eller sveiseaparat....

Sånn, måtte bare få det ut smile.gif

Stian - fra "gokk"


Jeg har ikke problem med å forstå deg og irritasjon. Ofte er det sånn at deler av litt størrelse selges som "hentevare".

Men om du sjekker opp hvordan det kan sendes og selvfølgelig betaler for det synes jeg nok at vi bør gjøre hverandre den tjenesten. I alle fall innen sukimiljøet.

Men samtidig er det ganske plundrete å sende en del ting. Det skal tømmes for olje/bensin etc og så skal det pakkes slik at det kan sendes. Det kan fort ta to tre timer å få tak i det som trengs og lage en solid "pakke" av det. For egen del så når jeg selger en ting for 5 00 kr så vet jeg ikke om jeg er villig til å bruke tre timer på å pakke inn og sende den. Det er noe der også.
En må kanskje akseptere å betale ekstra for en gjenstand om den skal pakkes og leveres til transportfirma.

#15 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 01:06

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 27 Jul 2009, 21:40) <{POST_SNAPBACK}>
Men samtidig er det ganske plundrete å sende en del ting. Det skal tømmes for olje/bensin etc og så skal det pakkes slik at det kan sendes. Det kan fort ta to tre timer å få tak i det som trengs og lage en solid "pakke" av det. For egen del så når jeg selger en ting for 5 00 kr så vet jeg ikke om jeg er villig til å bruke tre timer på å pakke inn og sende den. Det er noe der også.
En må kanskje akseptere å betale ekstra for en gjenstand om den skal pakkes og leveres til transportfirma.


Godt poeng Gunnar!! Helt enig.
Men han jeg kjøpte motor av fra Bergen (GiGass eller Full Gass) var fenomenal. Han hadde lagt ganske mye arbeid for å gjøre motoren klar til sending, pluss at prisen på motoren var lav. Så jeg skjærer ikke alle over én kam smile.gif





Fis en bris...

#16 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 29 July 2009 - 21:20

Hei Joelda, ok, da forstår jeg litt mer, jeg har handlet med mange fra tyskland og for det meste går det bra, jeg har noen kjente i lj80II.de osv, de hjelper meg. Også ler vi litt av den tyske grammatikken min etterpå og er egentlig glade for at de ikke sendte det jeg på tysk bestilte....

Ser du bor på Bryne, det hadde vært kjekt med et møte en dag, Jarle og Sortland er nok også med. Send meg en pm med tlf nr så kommer vi innom i og ser på bilen en dag smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#17 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 29 July 2009 - 22:29

Jeg er alltid med på tur! jump.gif
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356