Gå til innhold



Foto

subaru forester gassdempere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 03 November 2009 - 23:34

Også verdt å nevne er at Kyb som lager støtdemperne også har fjærer for disse bilene. Så hvis man kun vil ha gassdempere og ordinære fjærer som fungerer med gassdempere så kan man få kjøpt det fra Kyb.
Kyb selges i norge men jeg er ikke sikker på om noen tar inn fjærene demmes. I uansett tilfelle så kan man finne nr på kyb sine sider å bestille på produktnr hvis noen her i landet bestiller på den måten. Jeg fikk iallefall kjøpt demperne sånn fra auto-supply

#22 arcticsilverado

arcticsilverado

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 06 December 2009 - 17:11

Hei, burde vel fortelle at jeg bestilte demper fra www.subarupartsforyou.com ...mener den kostet $319 så selv med frakt og det hele snakker vi om en tredjedel av ordinær forhandler pris i norge!! Demperen var søkk lik den orginale som stod på, å selve arbeidet var ganske så enkelt. Det er nok mange måter å gjøre dette på som nevnt i denne tråden, men personlig foretrakk jeg å beholde orginal løsningen å finne delen billigere i usa :-)



#23 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 07 December 2009 - 01:55

QUOTE(arcticsilverado @ 6 Dec 2009, 17:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, burde vel fortelle at jeg bestilte demper fra www.subarupartsforyou.com ...mener den kostet $319 så selv med frakt og det hele snakker vi om en tredjedel av ordinær forhandler pris i norge!! Demperen var søkk lik den orginale som stod på, å selve arbeidet var ganske så enkelt. Det er nok mange måter å gjøre dette på som nevnt i denne tråden, men personlig foretrakk jeg å beholde orginal løsningen å finne delen billigere i usa :-)


Så flott da. Bare du ble fornøyd så smile.gif
Ja demperne er mye billigere i usa. Kyb dempere er mest vanlig siden det er kyb som produserer de orginale demperne i utgangpunktet. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt.

#24 noub

noub

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 20 March 2010 - 13:29

QUOTE(bucholzi @ 9 Jun 2009, 15:59) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.subarupar...i...r&year=1998

Ca 6000 for et par dempere inkl frakt og moms, tenker jeg.



Henger meg på her jeg, selv om det er en stund siden noen skrev på denne.
Jeg har en 1999 Subaru Forester s Turbo. Kan jeg bruke de samme demperene bak som i linken over?


#25 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 22 March 2010 - 09:18

QUOTE(noub @ 20 Mar 2010, 13:29) <{POST_SNAPBACK}>
Henger meg på her jeg, selv om det er en stund siden noen skrev på denne.
Jeg har en 1999 Subaru Forester s Turbo. Kan jeg bruke de samme demperene bak som i linken over?


Heisan. det er ingen forskjell mellom turbo modellene og de andre, bare så lenge du skiller sls dempere fra vanlige dempere da fjærene er mykere.
Så du kan bruke ka du vil.

Som du ser så koster nye dempere til bilen din bak 319$ per stykk.

Når det gjelder SF serien så kan man kjøpe kyb gass dempere og fjærer til den. Det vil være billigere enn å erstatte sls demperne bak.

Edited by elmy, 22 March 2010 - 09:23.


#26 noub

noub

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 March 2010 - 14:08

QUOTE(elmy @ 22 Mar 2010, 09:18) <{POST_SNAPBACK}>
Heisan. det er ingen forskjell mellom turbo modellene og de andre, bare så lenge du skiller sls dempere fra vanlige dempere da fjærene er mykere.
Så du kan bruke ka du vil.

Som du ser så koster nye dempere til bilen din bak 319$ per stykk.

Når det gjelder SF serien så kan man kjøpe kyb gass dempere og fjærer til den. Det vil være billigere enn å erstatte sls demperne bak.


Hei og takker for svar. Så hvis jeg forstår deg rett, så kan jeg bruke sls demperene som det er linket til? Hva er mykest fjærer på, sls eller ikke sls (orginaldeler) ?
Eller jeg kan velge å bytte fjærer og dempere fra kyb. Har jo lest tråden, og ser du har KyB selv. Og er fornøyd med dem, regner jeg med (FIN FIN BIL du har!.) biggrin.gif
Men da vil jo bilen bli 10% (minimum) høyrer. Som igjen vil si "dårligere" kjøreegenskaper på vanlig vei (høyrer tyngdepunkt). Må jeg bytte til kyb både fremme og bak da? Hvordan er det med godkjenning osv?

Bruker bilen på normal vei, fyller nesten aldri bilen full av ting, og tung henger blir heller ikke brukt. Trenger jeg da sls?

Takker for alle svar.

edit:
Fant denne på et subaruforum:

"I know a cheaper place in europe.

KYB parts:
334192 rear left
334191 rear right
334190 front left
334189 front right
RA5761 rear spring x2

356 euri total inc vat and delivery by DHL next day!!!!!
323 pound !!!!

kfzteile24: Autoteile, Reifen und Zubehör

http://www1.kfzteile....php?NAV=suche"

Kunne dette vært noe? Hvilke deler måtte jeg i så fall ha bestilt?

Takker for innspill, trenger SÅRT nye dempere bak.

Edited by noub, 23 March 2010 - 14:59.


#27 elmy

elmy

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 00:40

QUOTE(noub @ 23 Mar 2010, 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
Hei og takker for svar. Så hvis jeg forstår deg rett, så kan jeg bruke sls demperene som det er linket til? Hva er mykest fjærer på, sls eller ikke sls (orginaldeler) ?
Eller jeg kan velge å bytte fjærer og dempere fra kyb. Har jo lest tråden, og ser du har KyB selv. Og er fornøyd med dem, regner jeg med (FIN FIN BIL du har!.) biggrin.gif
Men da vil jo bilen bli 10% (minimum) høyrer. Som igjen vil si "dårligere" kjøreegenskaper på vanlig vei (høyrer tyngdepunkt). Må jeg bytte til kyb både fremme og bak da? Hvordan er det med godkjenning osv?

Bruker bilen på normal vei, fyller nesten aldri bilen full av ting, og tung henger blir heller ikke brukt. Trenger jeg da sls?

Takker for alle svar.

edit:
Fant denne på et subaruforum:

"I know a cheaper place in europe.

KYB parts:
334192 rear left
334191 rear right
334190 front left
334189 front right
RA5761 rear spring x2

356 euri total inc vat and delivery by DHL next day!!!!!
323 pound !!!!

kfzteile24: Autoteile, Reifen und Zubehör

http://www1.kfzteile....php?NAV=suche"

Kunne dette vært noe? Hvilke deler måtte jeg i så fall ha bestilt?

Takker for innspill, trenger SÅRT nye dempere bak.


Hei. Kyb fjærene har jeg ingen erfaring med men de er erstatnings fjærer for de modellene uten sls dempere. Men når du uansett skifter til kyb gassdempere som ikke er sls så blir det jo rett type fjær. Så jeg må si at jeg ikke vet åssen høyden blir. Jeg bruker king springs selv. Ikke kyb fjærer.
Derfor er min litt høyere. Tviler sterkt på at du trenger noe godkjenning.
Når det er sagt så vil jeg tru at du treng dempere, fjærer og støvhetter. Muligens demper puter men bare hvis de er knekt som de var på min bil.
Skal du beholde sls systemet så trenger du kun støtdemperne og muligens støvhetter og putene.
Du trenger ikke å erstatte front demperne.

Takker. Bilen ble jo bedre da med nye dekk
http://www.offroad.n...14-DSC00813.JPG

Edited by elmy, 24 March 2010 - 00:48.


#28 Skoger

Skoger

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 21 February 2012 - 12:02

QUOTE(arcticsilverado @ 6 Dec 2009, 17:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, burde vel fortelle at jeg bestilte demper fra www.subarupartsforyou.com ...mener den kostet $319 så selv med frakt og det hele snakker vi om en tredjedel av ordinær forhandler pris i norge!! Demperen var søkk lik den orginale som stod på, å selve arbeidet var ganske så enkelt. Det er nok mange måter å gjøre dette på som nevnt i denne tråden, men personlig foretrakk jeg å beholde orginal løsningen å finne delen billigere i usa :-)


Heisan - Ble du fornøyd med demperen, Arcticsilverado? Jeg har en Forester 04 med to ødelagte bakdempere, og undres på å bestille fra samme sted. Er det "Strut 2003-05, w/sunroof" (se link) jeg trenger?

http://sp4y.com/part...component=Strut

Takk for eventuelle råd!

#29 arcticsilverado

arcticsilverado

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 04 March 2012 - 20:37

Hei, har svart din PM, ja ble absolutt fornøyd, demperen var kliss lik den orginale :-)

QUOTE(Skoger @ 21 Feb 2012, 12:02) <{POST_SNAPBACK}>
Heisan - Ble du fornøyd med demperen, Arcticsilverado? Jeg har en Forester 04 med to ødelagte bakdempere, og undres på å bestille fra samme sted. Er det "Strut 2003-05, w/sunroof" (se link) jeg trenger?

http://sp4y.com/part...component=Strut

Takk for eventuelle råd!