Gå til innhold



Foto

( Jævla ) baklys på Suburban


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 monix1

monix1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Skjønner ikke en dritt av disse baklysene...
Hvordan skal det være ?
Kjørelys og bremselys i samme pære øverst, blinklys i den hvite delen ( nederst ) og ryggelys utenom, eller ?
Ser ut til at det er bremselys nederst her og bare kjørelys oppe.
Finner ingen som blinker...

#2 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Ja det er klart, glemte søren meg det også. Drekki for mye melk i dag jeg.



#3 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Og foran biggrin.gif

user posted image

#4 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Ja den melka er ikke å spøke med....! ;-)

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#5 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Nei fytte rakkern, river noe så inni hælv............. eh ja biggrin.gif

#6 teriols

teriols

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Og markeringslys på siden :-)

Thor Erik

#7 Rozzy

Rozzy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 05 March 2004 - 00:00

På min 76 mod va d montert en sån dobbel pære holder til rygg å blinke lys....
D funke d

#8 KITT

KITT

    KITT

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 831 Innlegg:

Posted 05 March 2004 - 00:00

Har fikset mye elektrisk på amcars og det som mest sannsynlig er gjort med bilen din monix1 er at den hvite lednigen på bremselys bryteren er klippet og koblet inn på egen lednig som er lagt opp uorginalt eller koblet inn på lyse grønn som skal være for ryggelys.
Det som normalt er gjort er at den hvite lednigen er klippet på bremselysbrytern lagt ny leding til baklyktene koblet inn på vet at den gule på den en lykte og den mørke grønne på den andre blir klippet og så den gule og mørke grønne kobles inn på vet at den lyse gønne klippes for ryggelyset på hver sin lykt.
Kobler den lyse grønne for ryggelys hvor du enn vil ha det.
Stort sett kobler jeg det tilbake orginalt og legger opp to nye ledniger for blinklys LH og RH hvis bilen har tilhengerfeste men de må kobles til lednigene som går til lyktene foran.
Dette er lovlig å gjøre her jeg bor,vet at det praktiseres forkjellig andre steder i landet.
Men glemte å få med RØDE markeringslys er lovlige HVIS det er i samme lykta som baklys og bremselys/blinklys det står i kjøretøyforskriftene er noen som får mangel lapp på det så henvis til kjøretøyforskriten be dem da å lese boka ordentlig ,da blir ofte lange i maska hehe:D
Håper det var dette du trenger for å få orden på lysene

88`Outdoorsman Suburban

#9 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Det har jeg ikke sett. Har du noen bilder av det??

Thor Erik

<i><div align="right">Opprinnelig postet av teriols</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Klarte ikke å finne et bilde på nettet. Men i katalogen til lmc har dem fangere med hull til lykter, og lykter

#10 teriols

teriols

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

Det har jeg ikke sett. Har du noen bilder av det??

Thor Erik

#11 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Ser også på løsning innfelt i fanger'n. Finnes mange "slimline" spredere for tiden..

Thor Erik

<i><div align="right">Opprinnelig postet av teriols</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Man kan kjøpe ryggelys innsats som er til å montere i fangeren, fra usa. Koster ikke så mye, husker ikke prisen, men det kan man jo finne ut biggrin.gif

#12 monix1

monix1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

Mange gode innspill.
Noen som kan fortelle meg hvilke ledninger som må kobles sammen for å få blinklys i ryggelysene. Det går vel bare en ledning bakover som deler seg der ? Lys grønn tror jeg...
Må vel også kutte en plass for å få separert blinkingen fra bremse/baklys.

#13 teriols

teriols

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

Bruk prøvelampe med spiss og stikk gjennom ledningene mens det blinker. Da finner du blinklyset. Klipp så av ledningen til ryggelyset og isoler denne godt. Klipp blinklysledningen og koble den til ryggelyset. Sett inn orange pære, så er det gjort.

Thor Erik

#14 monix1

monix1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

Mange gode innspill.
Noen som kan fortelle meg hvilke ledninger som må kobles sammen for å få blinklys i ryggelysene. Det går vel bare en ledning bakover som deler seg der ? Lys grønn tror jeg...
Må vel også kutte en plass for å få separert blinkingen fra bremse/baklys.

#15 teriols

teriols

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 04 March 2004 - 00:00

Ser også på løsning innfelt i fanger'n. Finnes mange "slimline" spredere for tiden..

Thor Erik

#16 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 03 March 2004 - 00:00

Joda, ryggelys er fint det. Men hvis man putter dem under fangeren blir dem mosa i skauen, over fangeren er det ikke plass, så da blir døra et jalla alternativ, taket ser veldig dumt ut, og for min del vil det gå drit når jeg skal inn i garasjen. Går an å sette dem innafor vinduet/ene, men kommer i veien hvis du skal laste inn et eller annet.(kan kanskje festes i selve døra ?) Kan jo felle dem inn i fangeren, burde bli bra. Fikk et tips om å feste dem under bilen, ved akslingen, men har du sett hvor langt det inn til den akslingen ? en meter og femti minst, kult å bytte pærer og sånt under der !

Så jeg for min del tror jeg driter i de ryggelysa, hvis jeg ikke feller dem inn i fangeren da biggrin.gif

Er min mening da.

#17 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 03 March 2004 - 00:00

Ryggelys er jo kjekt da, særlig når det er massewattere som er koplet på manuell bryter og heter arbeidslys smile.gif Men det er klart, med sub _trenger_ du jo ikke å se hva du rygger over. Det går sikkert under okke som..


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#18 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 03 March 2004 - 00:00

Ingen "ekle" ryggelamper eller ettermonterte blinklys i denna rompa biggrin.gif

user posted image

#19 randknu

randknu

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1784 Innlegg:

Posted 03 March 2004 - 00:00

Det er vel ikke påbudt med ryggelys, jeg kjenner mange som ikke har noe ryggelys...

-Knut

1978 Blazer K5

#20 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 03 March 2004 - 00:00

Neida, ikke påbudt. Men er dem der skal dem virke. Har ikke ryggelys jeg heller, bruker bremselysa hvis det kniper biggrin.gif