Feil 1: Dette er en 463 og ikke 460 slik som gammeldagse og tro rakryggede GW entusiaster har.

Hmm, dette er en 463 ja. Har en 460 stående på bukker i garasjen som jeg kanskje en gang i fremtiden (hvis tid og pågangsmot kommer) kanskje fikser ferdig. Endel rust som må kappes vekk og hull som må tettes. Kan også selges dersom noen er interesserte. Endel nye deler.
Feil 2: SÅ ren som bilen er kan den ikke ha vært off-road?

Blir kjørt litt, men ikke nok. Lite aktivitet på sørlandet virker det som.
Feil 3: Er dette en bensiner kan du tas for å være en femtekollonist til Rudolf Diesel.

Den gamle er 280 bensin, småtørst. Denne er en 82 mod ombygd til 97 mod 350 gd, litt billigere i bruk (hvis man ser på forbruket).
Nei, det skal ikke være noen slakk, dessuten tror jeg det er olje i disse CV-leddene, som W123/W124.
Sjekk f.eks med Autotrio eller B.O.Steen om de selger kuler for overhaling/bytte, mener de solgte til W124 o.l. før.
Coolt med bilder!
Var inne hos BOS i Kristiansand i dag tidlig. De mente at den lille slarken som var er helt ok. Bare pelle av mansjetten, rengjøre og fylle med fett. De ville bruke den blåe Mobilgrease XHP 222. Forøvrig den samme som er inne i knokkelhuset etter det jeg har forstått. Helt grei pris på den, så jeg kjøpte et par patroner slik at jeg kan etterfylle litt. Bestilte forøvrig også ny mutter som hadde skrudd seg av.
Er temmelig sikker på at det er fett i disse leddene.
Det er ikke uvanlig at denne akslingen slites ut etter noen år. Du kan bytte leddene, men da må du balansere den opp på nytt.
Det som er litt rart er at denne akslingen ble overhalt for 3,5 år siden.
Hvis man kjøper repp sett og bytter dette, hvor kan man da få balansert denne?
Det finnes et eget rep-sett (463 410 01 28, ca € 200,-) til den midterste 463 akselen, du trenger to rep-sett!
Autotrio kan sikkert betille dette. Det er nok fett/grease som brukes, ja!
http://www.eurotruck...products_id=980Har en kollega som er i Polen for tiden. Kan være det er billigere der