Land rover series 3 109"
#41
Posted 30 July 2009 - 20:44
Måtte få litt "hjelp" av en god venn av meg (teiprullen ) for å få løsnet boltene som sitter o fotrbrønnene.
Så løsnet jeg boltene som torpedoen til utriggerne. Mutrene løsnet flott. Boltene var ikke noe problem å slå ut.
Måtte jekke litt i torpedoen for å slippe å bli torpedert.
Løsnet opp styrestaget som er festet til styresnekka. Og løsnet brakettene til rattstammen for å få løs brems/clutsjrør.
Bremserør ble løsnet fra master`n.
Røret til clutsjen ble klippet over..
#42
Posted 30 July 2009 - 22:53
Artig å se at du ikke ser så veldig mørkt på ting da de dukker opp. Sprekker/ rust o.l..
http://www.youtube.com/watch
Pajero snowfun
http://www.youtube.com/watch
Pajero Mudding
#43
Posted 31 July 2009 - 08:24
Artig å se at du ikke ser så veldig mørkt på ting da de dukker opp. Sprekker/ rust o.l..
Ettersom torpedoveggen skal byttes blir jeg mer glad jo mer rust jeg finner i den gamle. Da har jeg større grunn til å bytte den. Håper på å få løftet ut torpedoveggen i dag, men det er nok ikke så sikkert. Må prøve å få tak i en hjelper først.
Edited by jermundpr, 31 July 2009 - 08:25.
#44
Posted 31 July 2009 - 15:36
#45
Posted 01 August 2009 - 13:09
Her er vi på vei til å løfte
Ooopss.... Glemte noen bolter...
Så var den ute.
Hvor ble bilen av?
God sikt fra førersetet..
Torpedoveggen ute. Har nettopp skjært av dørene.
Nå står den sammen med den andre torpedoveggen.
#46
Posted 02 August 2009 - 13:33
#47
Posted 06 August 2009 - 11:52
#48
Posted 06 August 2009 - 17:13
Tenningslås med rattlås. Er det orginalt på diesel?
styresnekka var tom for olje, bare litt gjørme i bunnen...
Så spylte jeg torpedoveggen for å få av møkk som har kommet under arbeid.
starteren er tatt ut.
Motorvarmeren er tatt ut.
Syns ikke rusten manifold passer inn ved motoren. Sprayet litt.
Sprayet ned hele eksosanlegget også.
#49
Posted 07 August 2009 - 19:39
Fikk også en pakke med deler i dag. Gleder meg til å montere det.
#50
Posted 08 August 2009 - 09:45
#51
Posted 08 August 2009 - 12:11
Men det positive er at det blir mye mindre arbeid. blush
Her er iallefall ett bilde uten seter.
#52
Posted 08 August 2009 - 17:57
Har hatt på litt stålsparkel for å tette små hull der jeg har sveiset og ett par veldig små rusthull jeg ikke så noen grunn til å sveise. Hadde nettopp på grunning der jeg sparklet.
#53
Posted 09 August 2009 - 10:15
akkuratt i dag står han innerst i låven.
Noen som klarer å gjette hva som er oppi balja og bøtta?
#54
Posted 09 August 2009 - 16:24
Ettersom jeg skal kjøre litt til med girkasse tenkte jeg at det var lurt å bytte olja på den. tømte girkassa først. det vare mye plask og klakkelyder når jeg tømte kassa.... tok en magnet i karet og rørte rundt. På de 2 bildene under ser man hva som kom ut.
Så var det transferkassa sin tur... Der kom det spon og en del tenner!
Er det ingen som klarer å gjette hva som er i denne bøtta?
#55
Posted 09 August 2009 - 21:11
Tipper på at det e kjøleveske?. Eller olja fra gearkassa?
http://www.youtube.com/watch
Pajero snowfun
http://www.youtube.com/watch
Pajero Mudding
#56
Posted 09 August 2009 - 21:34
Er kjølevæske ja... Bilen har bra kompressjon, den er lik på alle sylindere. Etter at jeg fikk justert tenninga gikk motoren veldig bra. Er usikker på om bilen har brukt olje, men jeg har fylt på litt nå og da. Men det var mens motoren lakk olje. Jeg tømte ut all kjølevæska i fjor sommer. Da hadde den samme farge.. Vet ikke helt om jeg skal gjøre noe med det ettersom motoren går bra? Tenker da mest på toppakning.
#57
Posted 10 August 2009 - 13:56
Girspaken er fjernet.
Tviler på at det er oljelekasje inni her, alt er rustent..
løsnet spaken for 4wd og spaken for høy/lav
Løsnet framre mellomaksling
Løsnet bakre mellomaksling
#58
Posted 10 August 2009 - 19:01
den henger og slenger ved siden av kassa.
Det var mye olje på bånda.... Den ene returfjæra hang og slang...
Dette er olja jeg fylte på i går...
Lakkerte panserramma som jeg grunnet i går.
Lakkerte også dørhengslene.
#59
Posted 11 August 2009 - 00:02
Det minner meg om når jeg skrudde av ei fordelingskasse og bare lot den ramle ned på bakken under bilen, dro den ut og tok tak i inngående aksling for å løfte den opp og der løsnet hele akslingen og kom ut fra kassa. Den bilen hadde nylig kommet hjem fra en langtur på vestlandet. Utrolig at det virker i det hele tatt.
Har du i det hele tatt noen effektiv synkronisering i kassa?
#60
Posted 11 August 2009 - 08:13
Det minner meg om når jeg skrudde av ei fordelingskasse og bare lot den ramle ned på bakken under bilen, dro den ut og tok tak i inngående aksling for å løfte den opp og der løsnet hele akslingen og kom ut fra kassa. Den bilen hadde nylig kommet hjem fra en langtur på vestlandet. Utrolig at det virker i det hele tatt.
Har du i det hele tatt noen effektiv synkronisering i kassa?
Hvis motoren har mer turtall en tomgang når jeg girer om blir det skraping.. Det værste er å gire ned fra 4. til 3. , da husker jeg at det bare "smalt" i girkassa... Kassa som jeg skal sette inn er av den gode gamle typen, som aldri er overhalt. Jeg fikk høre at den var helt fin, og fikk den meget billig. Det blir nok slik at jeg overhaler girkassa som skal taes ut nå. Da har jeg alltid en girkasse stående i god stand. Kjekt å ha en girkasse ekstra..