Hei alle.
På dette forume er det mange gode og dårlige er efaringe med div.
Det jeg lurer på er for og mot meninger på en Ford Excusion.Hva er bra og hva er dårlig.
Tar alt imot med takk.
mr .XO.
Morten Kikut
Lurer på å kjøpe Excursion
Started by
morkik
, Mar 03 2004 00:00
9 replies to this topic
#1
Posted 03 March 2004 - 00:00
#2
Posted 31 May 2004 - 23:00
Tøffe biler, men har hørt mye dritt om kjøreegenskapene på denne bilen originalt, som beskrevet ovenfor...
Skal man ha lastebil så synes jeg det skal være med 8 fots plan ;P
Originalt Er FEIGT!!
Skal man ha lastebil så synes jeg det skal være med 8 fots plan ;P
Originalt Er FEIGT!!
#3
Posted 14 March 2004 - 00:00
Her er eg å "islendingen" på en liten tur i skogen Sommer treffet på Valen 2003.
Stivheten dere snakker om er at original demperene er alt for liten til bilens vekt ( egenvekt 3600kg). Så på ugjevn vei bunner sammenslags putene på fjærene, disse er veldig har gummi. Så løsningen er å sette på putene fra F250/350, disse er mye mykere. Er helt enig i at det burde være unødvendig å gjøre slike forandringer på en sån type bil, men den er vel laget for USA vei stander. Diesel støyen kommer av en dårlig løsning på returen i tanken, innsug og retur av dieselen er helt sammen i tanken, så innsuget tar tak i varm diesel med masse luftbobler som kommer ut returen. Så når returen blir flyttet 10 cm vekk fra innsugsledningen er det lydmessig natt og dag. Så etter ombygging går den stillere en noen chevy diesel[
[/img]
Stivheten dere snakker om er at original demperene er alt for liten til bilens vekt ( egenvekt 3600kg). Så på ugjevn vei bunner sammenslags putene på fjærene, disse er veldig har gummi. Så løsningen er å sette på putene fra F250/350, disse er mye mykere. Er helt enig i at det burde være unødvendig å gjøre slike forandringer på en sån type bil, men den er vel laget for USA vei stander. Diesel støyen kommer av en dårlig løsning på returen i tanken, innsug og retur av dieselen er helt sammen i tanken, så innsuget tar tak i varm diesel med masse luftbobler som kommer ut returen. Så når returen blir flyttet 10 cm vekk fra innsugsledningen er det lydmessig natt og dag. Så etter ombygging går den stillere en noen chevy diesel[
[/img]
#4
Posted 13 March 2004 - 00:00
Kjempefin ex Kunne godt tenkt meg en jeg, men synes at når man kjøper en ny bil til 500000kr bør det være unødvendig å gjøre modifiseringer på fjæring får å bedre kjørekomfår samt å koste på motor får å bli kvitt den værse harde gangen.
Men skulle da greid å kjøre orginal ex å jeg, dem er ikke så ille å kjøre.. å så kan man jo kjøpe noen hørselværn får støyen hehe, det siste var en spøk i tillfele noen hårsåre leser dette.
Nei får holde meg til subben.
Men skulle da greid å kjøre orginal ex å jeg, dem er ikke så ille å kjøre.. å så kan man jo kjøpe noen hørselværn får støyen hehe, det siste var en spøk i tillfele noen hårsåre leser dette.
Nei får holde meg til subben.
#5
Posted 13 March 2004 - 00:00
Er enig i at excursion er veldig stiv i utgangspunktet. Nå finnes det jo forholdsvis mange excursion som er modifisert av Artic trucks, og slik jeg har forstått det, så er det visstnok mye bedre å kjøre med en slik ombygging. På de prisene jeg har sett, så har jeg inntrykk av at det skiller veldig lite prismessig på bruktmarkedet mellom en to år gammel orginal og Artic-modifisert. Dessuten er det jo mange som er bygd om til gass, og da beholder man jo den flotte behagelige gangen som er i bensinmotoren, samtidig som forbruket/driftskostnadene ikke blir all verdens. Satt på med en excursion med 37 tommere (angivelig den eneste av sitt slag her i landet). Den virket ganske stiv, men islendingen sa at forskjellen før og etter ombygging var som natt og dag når det gjaldt kjøreegenskapene og fjæringen. Den brukte forresten ca. 2,5-3 l på mila på småkjøring (gass, ca. 3-4 kr liter'n) og rundt 2 liter på langkjøring.
#6
Posted 13 March 2004 - 00:00
Det var en jævlig fet Excursion! Men det motorrommet var omtrent like ryddig som garasjen min!!
300 GD Cab 33"
280 GE LWB
300 GD Cab 33"
280 GE LWB
#7
Posted 13 March 2004 - 00:00
Forstår ikke helt att dere kan sammenligne Ex`n med en sub. Har kjørt både sub og silverado, og det er jo som å kjøre en brøboks i forskjel.
Har hatt ex`n i snart et år og har ikke opplevd noen av problemene dere nevner.
Greit nok, orginale dempere og dekk / felg er ikke egnet for bilen, har montert demperene fra simco, (13,000,-) noe jeg i etter tid fant ut at kunne kjøpes hos en vær bilutstyrs foretning for halv pris:angry:. Felgene er MT 10x16 M 285/75.16.
Motoren har fått balangsert turbo, stg 2 dyser, dieseltrykkreg, ombygd pickup i tank ( da er diesel knatringen gon) 5" exsos, ship, støre converter på gearkassen + shiftkitt. Har nå 356 Hk på hjul på dyno.
Klart en mindre bil har bedre svingradius. Min konklusjon er at du får mye mer bil i en Ex ( årsmodel, plass, comfort, holdbarhet), en du får for tilsvarende penger i en chevy.
Har hatt ex`n i snart et år og har ikke opplevd noen av problemene dere nevner.
Greit nok, orginale dempere og dekk / felg er ikke egnet for bilen, har montert demperene fra simco, (13,000,-) noe jeg i etter tid fant ut at kunne kjøpes hos en vær bilutstyrs foretning for halv pris:angry:. Felgene er MT 10x16 M 285/75.16.
Motoren har fått balangsert turbo, stg 2 dyser, dieseltrykkreg, ombygd pickup i tank ( da er diesel knatringen gon) 5" exsos, ship, støre converter på gearkassen + shiftkitt. Har nå 356 Hk på hjul på dyno.
Klart en mindre bil har bedre svingradius. Min konklusjon er at du får mye mer bil i en Ex ( årsmodel, plass, comfort, holdbarhet), en du får for tilsvarende penger i en chevy.
#8
Posted 03 March 2004 - 00:00
BRA:
-God plass
-God trekkevne
-Lite mekaniske feil
-lavt verditap etter noen år....
DÅRLIG:
-Vond å kjøre (må korrigeres hele tiden, min 85 subb er bedere å kjøre... he he)
-7.3 d utgaven bråker no helt for j.... både utv/ innvendig
-svingradius som ikke ligner grisen
-noe el feil
-bærekuler
-uegnet for normale garasjer....
-God plass
-God trekkevne
-Lite mekaniske feil
-lavt verditap etter noen år....
DÅRLIG:
-Vond å kjøre (må korrigeres hele tiden, min 85 subb er bedere å kjøre... he he)
-7.3 d utgaven bråker no helt for j.... både utv/ innvendig
-svingradius som ikke ligner grisen
-noe el feil
-bærekuler
-uegnet for normale garasjer....
#9
Posted 04 March 2004 - 00:00
Nei Nei Nei!!!!!!!!!11
Det ble ingen ford på meg.Jeg viste den var stiv men ikke så stiiiiv.
Jeg får prøve en suburban.
Morten Kikut
Det ble ingen ford på meg.Jeg viste den var stiv men ikke så stiiiiv.
Jeg får prøve en suburban.
Morten Kikut
#10
Posted 04 March 2004 - 00:00
Kjøp en 1500 suburban du. Det er en kjempegod bil å kjøre.