Gå til innhold



Foto

bensinforbruk 410


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 16:06

hvor mye er det normalt at en helt original 410 skal bruke på mila?

jeg har målt min 3 ganger nå og blei like sjokkert over resultatet hver gang ohmy.gif
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#2 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 17:11

QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 10 Jul 2009, 17:06) <{POST_SNAPBACK}>
hvor mye er det normalt at en helt original 410 skal bruke på mila?

jeg har målt min 3 ganger nå og blei like sjokkert over resultatet hver gang ohmy.gif


Min, med orginale hjul, luftfilter, osv (100% orginal) bruker for tiden 0,7 pr.mil. Dette er når forvarmeren er slått over til +15 og varmt i været. Om vinteren med forvarmeren på fult bruker den 0,9. Jeg kjører 120 km hver dag. Litt bykjøring også. Forbruket kan variere litt ettersom hvor slitt stiften er. Men stort sett ligger den på 0,8. Jeg tenker ikke forbruk når jeg kjører. Kjører gjerne forbi, men prøver følge fartsgrensa. Litt tung høyrefot wink.gif

Stian

Hva har du målt da?

Edited by Annnte, 10 July 2009 - 17:14.

Fis en bris...

#3 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 19:31

QUOTE(Annnte @ 10 Jul 2009, 18:11) <{POST_SNAPBACK}>
Min, med orginale hjul, luftfilter, osv (100% orginal) bruker for tiden 0,7 pr.mil. Dette er når forvarmeren er slått over til +15 og varmt i været. Om vinteren med forvarmeren på fult bruker den 0,9. Jeg kjører 120 km hver dag. Litt bykjøring også. Forbruket kan variere litt ettersom hvor slitt stiften er. Men stort sett ligger den på 0,8. Jeg tenker ikke forbruk når jeg kjører. Kjører gjerne forbi, men prøver følge fartsgrensa. Litt tung høyrefot wink.gif

Stian

Hva har du målt da?

hadde 0,73 på blanda kjøring (bykjøring og ungomskjøring wink.gif ).

syntes det var nesten litt lite jeg... det er jo mindre enn det toyotaen bruker jo blink.gif , selvom jeg prøver å kjøre den pent... nesten så jeg er redd den går med for mager blanding...
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#4 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 23:52

min lå på ca 0,8 når jeg ikke bare kjørte bykjøring


#5 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 23:58

QUOTE(Øyvind Dotsetsveen @ 10 Jul 2009, 20:31) <{POST_SNAPBACK}>
hadde 0,73 på blanda kjøring (bykjøring og ungomskjøring wink.gif ).


HAHAHA, ungdomskjøring laugh.gif Fra nå av har jeg adoptert det ordet smile.gif
Fis en bris...

#6 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 13:29

QUOTE(Annnte @ 11 Jul 2009, 00:58) <{POST_SNAPBACK}>
HAHAHA, ungdomskjøring laugh.gif Fra nå av har jeg adoptert det ordet smile.gif


Ordet "ungdomskjøring" brukes faktisk i trafikkforskriften.

Der står det at "Formålsløs ungdomskjøring er ikke tillatt" det vil si at dersom du kjører frem og tilbake på stripa kan Politiet bøtlegge eller vise deg bort om du er ungdom. Jeg som er femti kan gjøre nøyaktig det samme men da er det lovlig.

Blir en 20 åring stoppet og han hevder han studerer det sosiale miljøet med tanke på å skrive en aviskronikk kan heller ikke denne regelen benyttes da det ikke lenger en formålsløs kjøring.

Begrepet er altså ikke nytt, og måten det benyttes på er totalt idiotisk og sier både noe om alderen på de som lager regelverket og hvilke håpløse holdninger de har.

Om det hadde stått at formålsløs turkjøring av voksne er forbudt ville det aldri blitt vedtatt, men det er akurat samme sak.

Kjørte i natt fra Lillehammer til Horten med SJ med tilhenger med ca 400 kg last på under 3 timer og 50 minutter inkludert en bensinfylling. Nå har jeg kjørt 10 000 km med SJ siden februar og ca 7 000 km av dette er med tilhenger. Hva kan en kalle det, bortsett fra galskap da ;-).

Jeg må inn på PKK med highroofen nå. Uff. Må vel koble fra hengeren da? Ille



#7 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 14:16

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 11 Jul 2009, 14:29) <{POST_SNAPBACK}>
Ordet "ungdomskjøring" brukes faktisk i trafikkforskriften.

Der står det at "Formålsløs ungdomskjøring er ikke tillatt" det vil si at dersom du kjører frem og tilbake på stripa kan Politiet bøtlegge eller vise deg bort om du er ungdom. Jeg som er femti kan gjøre nøyaktig det samme men da er det lovlig.

Blir en 20 åring stoppet og han hevder han studerer det sosiale miljøet med tanke på å skrive en aviskronikk kan heller ikke denne regelen benyttes da det ikke lenger en formålsløs kjøring.

Begrepet er altså ikke nytt, og måten det benyttes på er totalt idiotisk og sier både noe om alderen på de som lager regelverket og hvilke håpløse holdninger de har.

Om det hadde stått at formålsløs turkjøring av voksne er forbudt ville det aldri blitt vedtatt, men det er akurat samme sak.

Kjørte i natt fra Lillehammer til Horten med SJ med tilhenger med ca 400 kg last på under 3 timer og 50 minutter inkludert en bensinfylling. Nå har jeg kjørt 10 000 km med SJ siden februar og ca 7 000 km av dette er med tilhenger. Hva kan en kalle det, bortsett fra galskap da ;-).

Jeg må inn på PKK med highroofen nå. Uff. Må vel koble fra hengeren da? Ille


Jeg og en kompis bruker å kjøre litt rundt omkring bare for å koble litt av fra koner og barn. Hva kaller man det? Vi er begge passert 30, har koner, barn og stasjonsvogner som hovedbiler, men han har en Amazon og jeg Suzukien som hobby bil. Hva kaller man det smile.gif Gunnar, du har kjørt litt lengere enn meg. Jeg har "bare" kjørt 14000km siden oktober. Har kjørt litt med henger, men det finner jeg litt håpløst da bilen plutsleig blir utrolig slapp så snart jeg kobler på henger. Uten henger er det ingen problem. Men så kjører jeg 410 og ikke 413. Ønsker meg 413 sad.gif Noen som vill bytte whistle.gif

I forbindelese med takbytte på huset har jeg vært nødt å kjøre med henger, men ofte har det hendt at jeg har tatt konebilen. Hengerne jeg har lånt har ofte vært dobbelt så lang som suzukien og noen gang har det vært henger med kapell, så det er litt falut å kjøre rundt sånn rofl.gif . (Ja, vet at totalvekta på hengern var litt i tyngste laget enn det suzukien har lov å dra).

Lykke til på kontrollen da.

Stian

Edited by Annnte, 11 July 2009 - 14:18.

Fis en bris...