Gå til innhold



Foto

Bilde av baksete ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 09:26

Kunne noen tatt ett par bilder av innfestingen på baksete i en 413 ?.. gjerne litt flere vinkler og sånnt , frykter for at det er fusket litt med setet mitt..
Står to braketter under som krasjer opp i setet?
amplifier..
funksjon før finish

#2 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 11:40

QUOTE(amplifier @ 15 Jul 2009, 09:26) <{POST_SNAPBACK}>
Kunne noen tatt ett par bilder av innfestingen på baksete i en 413 ?.. gjerne litt flere vinkler og sånnt , frykter for at det er fusket litt med setet mitt..
Står to braketter under som krasjer opp i setet?


Du har ikke mulighet til å legge ut noen bilder av innfestningen på ditt sete, så kan vi kanskje si noe om det? cool.gif

-Eystein-

#3 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 12:03

ja der sier du noe smile.gif
baksete.JPG
Det er altså to sånne dingser som selene sitter i som stikker opp og treffer undersiden av trekket , her blir det jo merker ..
Selene var montert slik når jeg kjøpte bilen , men selger var sleip og\eller en idiot..

Disse dingsene selene sitter i ser ganske orginale ut og er sveiset til bunnen på bilen.
Det er noen hull litt lengre inn som godt mulig er tekt til seleinnfesting , men det er vanskelig å se om det er "fingjenger" nedi der ..
Vurderer å kappe av disse trekantene og lage nye selefester .. har vært inne på tanken om å heve setet 10 cm og få ett rom under der..

Spørsmålet er egentlig er disse dingsene orginale ? hvor skal selene egentlig sitte ?
amplifier..
funksjon før finish

#4 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 12:24

Disse er ikke originale innfestninger av setebeltene, og det er ingenting innfestet her på noen av 413 jeg har hatt.

Beltene skal festes rett i hull som er plassert nesten helt bak mot baklemmen, og disse er gjenget til M12.
Problemet med disse hullene er at de ofte er rammet av rust, og kan derfor bli underkjent hos BT, men rustsveising er en løsning.

Det er også et sett hull til bakover av størrelse M10 e.l. (ålstå litt mindre) som er ment som bakre feste for selve setet, men om du fester bolter her, så vil det jo bli et herk å vippe opp setet, derfor har jeg skrudd fast noen eksenterbeslag her til å feste setet i bakkant.

(Edit: M6->M12, M5->M10)

Edited by eybjerke, 23 July 2009 - 08:29.


-Eystein-

#5 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 July 2009 - 22:27

gjengane er M12 fingjenger, husker ikkje stigninga, men er det samme på alle setebelter på alle biler eg har sjekka dette på., opel, suki, volvo, lada, mitsu osv..


Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#6 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 16 July 2009 - 23:07

da får jeg nor ribbet bolter fra en delebil tongue.gif
amplifier..
funksjon før finish