Patrol-prosjekt
#21
Posted 20 September 2009 - 11:24
Hengte på noen monsterhjul for anledningen
Resultatet... Sprøytet ikke taket fordi jeg har verken sparklet eller slipt igjennom der tidligere.
Begynner å balle på seg nå syns jeg
#22
Posted 22 September 2009 - 22:25
Gleder meg til å forsette til helja. Kommer til å gå radig fremover nå håper jeg! Lurer på om jeg skal forsette med sliping/grunning av dørene eller om jeg skal hive meg på tectyleringen langs kanalene/under skjermene osv!
Har endelig bestemt meg for lakk kombinasjon, men er usikker på om man skal forsøke å sette bort lakkeringen eller om jeg skal prøve selv! Kan fort slå begge veier hvis jeg skal stå der med sprøyta men samtidlig litt tøft å få prøvd selv!
Noen som har erfaring med Norbond lakk og klarlakk med metallic btw?
#23
Posted 22 September 2009 - 22:40
#24
Posted 23 September 2009 - 09:23
#25
Posted 23 September 2009 - 15:23
Litt trist å kvitte seg med bilen ja kan jeg tenke meg! Men den siste patrolen er nok ikke solgt enda, så det går vel altids ann å prøve på igjen når det passer bedre Frister endel å prøve lakken ja!
Har ikke profil inne på Nissan4x4, men har drevet å fulgt med på prosjektet ditt! Blir råtøff vogna di! Panser og bakluke neste nå da, så blir det montering?
#26
Posted 06 October 2009 - 18:03
#27
Posted 07 October 2009 - 08:21
Bør bli bilder snart ja Mikke! Kathrine har tatt med kamera denne uka
#28
Posted 23 October 2009 - 22:45
Lite fres den seneste tiden! Mye pga kurs i forbinnelse med jobben i det siste.
Uansett... Den fremgangen som forøvrig har skjedd, er av høy betydning for prosjektet! Var så heldig at man fikk kjøpe Patrol nr 3 nå i sommer! Plana med denne var å bruke ramma, understell osv fra den og montere på det karosseriet som jeg driver å pusser på! Praten har gått med Biltilsynet om karosseribytte og i dag er endelig alle vesentlige deler plombert!! Ramma og opphenget skal friskes opp ordentlig før karosseriet heises på!
Til alt overmål var jeg så utrolig heldig at jeg kom i kontakt med en trivelig kar som hjalp meg med mekkelokale! Får lov til å slipe karosseri på kveldstid i Trondheim istedet for å panikkslipe i heljene når jeg er hjemme:D Setter enormt pris på dette!
Dette er vogna med den gromme ramma:
Mulig at noen kjenner den igjen?
Er du her på forumet enda Svend?
MVH Robin
Edited by PzKpfw, 23 October 2009 - 22:56.
#29
Posted 27 October 2009 - 22:35
Noen bilder:
I tillegg har jeg løftet av karosseriet til den svarte SPOA-patrolen! Skal Løfte ut motor/gir og demontere dieseltanken++ neste helj! Skal prøve å få sendt SPOA-ramma til sandblåsing så fort som mulig!
Bilder kommer på den og!
MVH Robin
#30
Posted 08 December 2009 - 13:58
#31
Posted 11 December 2009 - 16:40
Holdt på jevnt i det siste! Det går egentlig kun i sliping og derfor er det lite å vise for meg:P Men sender utpå en liten update likevel:
Karosseri: Var fornøyd helt til Mikke viste meg at man nå kjenne etter bulker med hele håndflata og ikke kun etter fingertuppene! Klassisk rookie-feil antakelig Hva skal man si? Jeg var ikke tilfreds med karosseriet etter det! hehe! Det ble til at jeg bestemte meg for å gå på både "autovernbulken" og andre flater på nytt igjen! Tror faktisk den beslutningen har vært den største forbedringen i forhold til tid jeg noensinne har gjort! Det gikk fra "Wtf??" til relativt greit på no-time! God investering av tid!
Status: Relativt ferdig (noe kanal-arbeid gjenstår)
Dører: Her har det derimot ikke gått så fort som ønsket. Har vært en god del snaks å bryne seg på for en grønn kar! Ønsket meg "A4-bulker" midt på en fin flate, men noope! Har var det midt på profiler, tapt spenn i flater og vanskelige forhøyninger overalt. Dette hovedsaklig på framdørene!
Status:
Venstre fram: Ferdig
Venstre bak: Ferdig
Høyre fram: Uferdig
Høyre bak: Ferdig
Har prøvd meg så smått på bakluke! Har 2stk hvorav den ene er så godt som rustfri, men fulstendig rasert i selve blekket. Den andre er derimot nermest plettfri på selve ytterplaten, men til gjengjeld er det noe rust i nederst på baksiden. Det ble faktisk til at jeg valgte bakluke nr 2. Påberegner meg heller en aldri så liten sveisjobb enn å plages med den knuste bakluka. Ser nemlig for meg reprise på høyre framdør!
Må snart begynne med framskjermer også! Ikke så enormt med retting på disse, men endel andre greier å ta tak i... Breddere og plassering av disse blant annet. Dessuten er de noe dårlige nederst. Skal se hvor mye jeg får til å kappe bort av det i forbinnelse med breddera!
Noen bilder:
#32
Posted 24 December 2009 - 01:00
Husker sist jeg kjørte SPOA-patrol så lente den seg ganske bra over i svingene... Kunne kjøpt 5000 serien, men føler at de kanskje blir et aldrig så lite kompromiss. Verken fugl eller fisk liksom...
Samtidlig frister 9000 serien der man kan justere de harde for vei og softe de skikkelig opp ved offroad De er dobbelt så dyre da...
Innspill/Erfaringer??
#33
Posted 24 December 2009 - 15:12
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#34
Posted 25 December 2009 - 14:59
Tusen takk for det! Skal nå prøve å bli litt flinkere til å oppdatere også!
Har mere eller mindre bestemt meg for justerbare Rancho 9000. I tilegg bli det nok styredemper fra samme produsent! Har et bilde oppi hode av den ferdige ramma med nylakkerte akslinger og knall-røde Ranchoer hele veien rundt og greier! hehe.. Gleder meg for å si det sånn:D
En liten stund til det blir sånn, men i mellomtiden får jeg kose meg med disse bildene fra donor-bilen sin glanstid:):
http://teampatrol.pi...g=34195346&cr=6
Edited by PzKpfw, 25 December 2009 - 15:00.
#35
Posted 27 December 2009 - 11:21
På den linken der, så e det en svart patrol. Ka hete sjermbredderan som e på den?
#36
Posted 28 December 2009 - 14:13
På den linken der, så e det en svart patrol. Ka hete sjermbredderan som e på den?
Islandsbreddere tror jeg.
Men det finnes forskjellige utgaver av de.
#37
Posted 28 December 2009 - 19:58
Men det finnes forskjellige utgaver av de.
Prøvde et sett med islandsbreddere, men da ble dekkene så langt inn. Kjører med 33-12,5-15", har du de skjermbredderne som er på den svarte bilen? intrt å selge?
#38
Posted 28 December 2009 - 21:36
Ja har sett den tendensen! Spesielt bak! Skal desverre bruke alle breddera fra den svarte. Frontsettet skal på prosjektet mitt og de bak skal på en kamerat sin patrol.
#39
Posted 07 January 2010 - 23:51
Noen bilder:
Skal se til å få laget erstatninger i neste uke håper jeg!
#40
Posted 10 January 2010 - 15:19
Har også sendt forespørsel til Shop4U på JetCarrier angående Rancho dempere. Gleder meg til svar utti uka!!