Gå til innhold



Foto

G Anbefalninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
43 replies to this topic

#1 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 15:09

Da har jeg sett etter G-vogn siden april/mai uten å ha kommet over "drømmebilen" så langt. Har vel kankje hatt for store krav i forhold til stand/pris osv. og funnet ut at jeg kankje må jekke litt på noen av disse. Er det noen som har tips eller gode råd så er jeg veldig mottagelig da jeg begynner å bli litt lei av å sitte på gjerdet nå smile.gif

Det jeg egentlig ser etter er:
-sort av farge
-lite rust/kun overflate
-Helst med godkjent montert kufanger
-Motor er litt irrelevant ettersom de fleste std. motorene er for slappe etter min mening så her blir det bytte uansett.
-Pris 0 til maks 80000, men i utgangspunktet noe rundt 50-60.
-Helst ikke noen av disse std. problemene som koster skjorta å få ordnet (f.eks styresnekka)
-Må være 5-dørs, men både varebil og personbil er av interesse
-Pris må selvfølgelig stå litt i forhold til hvilken tilstand bilen har.

Alternativer akkurat nå (likte den 1. best egentlig):
http://bil.autodb.no...26;_cmd=similar
http://www.finn.no/f...nnkode=14879303
http://www.finn.no/f...nnkode=18283680

#2 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 16:14

QUOTE(minim @ 28 Jul 2009, 16:09) <{POST_SNAPBACK}>
Da har jeg sett etter G-vogn siden april/mai uten å ha kommet over "drømmebilen" så langt. Har vel kankje hatt for store krav i forhold til stand/pris osv. og funnet ut at jeg kankje må jekke litt på noen av disse. Er det noen som har tips eller gode råd så er jeg veldig mottagelig da jeg begynner å bli litt lei av å sitte på gjerdet nå smile.gif

Det jeg egentlig ser etter er:
-sort av farge
-lite rust/kun overflate
-Helst med godkjent montert kufanger
-Motor er litt irrelevant ettersom de fleste std. motorene er for slappe etter min mening så her blir det bytte uansett.
-Pris 0 til maks 80000, men i utgangspunktet noe rundt 50-60.
-Helst ikke noen av disse std. problemene som koster skjorta å få ordnet (f.eks styresnekka)
-Må være 5-dørs, men både varebil og personbil er av interesse
-Pris må selvfølgelig stå litt i forhold til hvilken tilstand bilen har.

Alternativer akkurat nå (likte den 1. best egentlig):
http://bil.autodb.no...26;_cmd=similar
http://www.finn.no/f...nnkode=14879303
http://www.finn.no/f...nnkode=18283680


Jeg hadde definitivt godt for den nr.3 Ser veldig bra ut. + at bileier har byttet "alt"
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#3 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 17:21

QUOTE(Bilkar @ 28 Jul 2009, 17:14) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg hadde definitivt godt for den nr.3 Ser veldig bra ut. + at bileier har byttet "alt"


Jeg ser forsåvidt den jeg også når jeg får tenkt meg litt om å ikke vektlagt utseende så voldsomt. En kufanger kan alltids skaffes og litt sotfilm kan vel firma som riis-bilglass legge. Er det håpløst (og dyrt) å få tak i nytt interiør komplett med dash/seter/tepper osv til disse bilene? Liker mye bedre interiøret på W463, men så ligger de bilene i en helt annen prisklasse også desverre.

#4 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 18:00

QUOTE(Bilkar @ 28 Jul 2009, 17:14) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg hadde definitivt godt for den nr.3 Ser veldig bra ut. + at bileier har byttet "alt"


Den var jo selvfølgelig solgt :/

#5 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 18:01

3 er bilen er vel et klassisk eksempel på en bil du ikke ANER åssen ser ut under den nye, shiny lakken......., jeg har sett annonsen, og tenker mitt...

Bil 1 er drøyt priset, en 280 bensin med lekk tank, får man ikke nesten 70 000kr for i dagens marked. Selv om den er pen..., " markedet " skyr disse som pesten. Jeg mener folk overvuderer forbruket, skal man ha den som dedikert trekk, hytte eller jaktbil får man mye comfort osv for pengene ift en diesel. Som likevel absolutt alle foretrekker...

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#6 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 18:46

QUOTE(Initium @ 28 Jul 2009, 19:01) <{POST_SNAPBACK}>
3 er bilen er vel et klassisk eksempel på en bil du ikke ANER åssen ser ut under den nye, shiny lakken......., jeg har sett annonsen, og tenker mitt...

Bil 1 er drøyt priset, en 280 bensin med lekk tank, får man ikke nesten 70 000kr for i dagens marked. Selv om den er pen..., " markedet " skyr disse som pesten. Jeg mener folk overvuderer forbruket, skal man ha den som dedikert trekk, hytte eller jaktbil får man mye comfort osv for pengene ift en diesel. Som likevel absolutt alle foretrekker...

Initium


joa og når bilen allerede har begynt å få rust igjennom bak når den var hel lakkert i 2008 så sier det kankje litt om arbeidet som ble gjort med å fjerne rust den gang smile.gif Vel vel den er borte nå så det er ikke mer å tenke på.

Er 280ene virkelig så voldsomme på forbruket? Har uansett langsiktige planer om å få tak i en diesel med litt mer en 150hk så det er mulig å få bilen litt hurtigere i gang ut fra kryss/påkjørsler, men det kan jo være greit å starte med noe som er levelig i bilen til å begynne med. Er det ikke mulig å få td motoren fra en W124 med 167hk(?) ned i disse?

Er det ingen biler på markedet nå du kunne anbefalt å ta en titt på? Vil helst slippe å reise nord for polar sirkelen for å hente en så gammel bil også da man aldri vet tilstanden på noe før det er besiktiget og prøvekjørt (blir stadig forundret over hva folk kaller strøkent).


#7 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 19:37

QUOTE(minim @ 28 Jul 2009, 19:46) <{POST_SNAPBACK}>
Er det ingen biler på markedet nå du kunne anbefalt å ta en titt på? Vil helst slippe å reise nord for polar sirkelen for å hente en så gammel bil også da man aldri vet tilstanden på noe før det er besiktiget og prøvekjørt (blir stadig forundret over hva folk kaller strøkent).


Tja, jeg har nå hatt noen G, og sett enda fler.

Det er klart, en bil som er 25 -30 år gammel, er ganske bra bare den kjører. De fleste i den alderen er jo ikke engang biler lengre, men resirkulerte til spiker og armeringsstål...

Jeg hadde endel som så på bilen sistgang jeg solgte G, mente jeg hadde gitt en ganske sannferdig beskrivelse av bilen.

2 var mer " æsj, fysh, rust," osv.
2 andre var MEGET imponert, utifra alder og pris
3 bød usett.

andre personen som så bilen, kjøpte den. Vil ikke hevde den var strøken, men den var bra. Meget, meget bra. Ikke minst teknisk....

Har forresten en for salg nå også. Ikke strøken, men meget, meget bra. En har ringt og sagt han tar bilen, usett. Jeg selger ikke biler som ikke kjøper har testet, og nekter motta håndpenger før jeg er tilbake fra ferien...
2 andre G entusiaster her på siden har sett den, de har også beskrevet bilen som bra. Ingen utstillingsbil, men alt er på plass og virker, ingen digre bulker eller defekter, ingen rust som har betydning osv osv.

Jeg tror du skal slite for å få fat i det du søker. Bilene fins, men de er sjeldne. Tålmodighet er eneste som duger.....

Initium

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#8 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 20:01

QUOTE(Initium @ 28 Jul 2009, 20:37) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, jeg har nå hatt noen G, og sett enda fler.

Det er klart, en bil som er 25 -30 år gammel, er ganske bra bare den kjører. De fleste i den alderen er jo ikke engang biler lengre, men resirkulerte til spiker og armeringsstål...

Jeg hadde endel som så på bilen sistgang jeg solgte G, mente jeg hadde gitt en ganske sannferdig beskrivelse av bilen.

2 var mer " æsj, fysh, rust," osv.
2 andre var MEGET imponert, utifra alder og pris
3 bød usett.

andre personen som så bilen, kjøpte den. Vil ikke hevde den var strøken, men den var bra. Meget, meget bra. Ikke minst teknisk....

Har forresten en for salg nå også. Ikke strøken, men meget, meget bra. En har ringt og sagt han tar bilen, usett. Jeg selger ikke biler som ikke kjøper har testet, og nekter motta håndpenger før jeg er tilbake fra ferien...
2 andre G entusiaster her på siden har sett den, de har også beskrevet bilen som bra. Ingen utstillingsbil, men alt er på plass og virker, ingen digre bulker eller defekter, ingen rust som har betydning osv osv.

Jeg tror du skal slite for å få fat i det du søker. Bilene fins, men de er sjeldne. Tålmodighet er eneste som duger.....

Initium


Joda. Man forventer på ingen måte en ny bil når man stikker for å se på en som er 25år gammel det er jeg helt med på. Men da bør den ikke beskrives som strøken. Man bør heller ikke si at det ikke er noen ulyder når det kakler som værst når du passerer 60km/t. Når man spør spesifikt etter slark i styringen/dødgang (siden dette er noe som er lett å svare konkret på for noen som ikke kan stort mer en å kjøre bil) bør man heller ikke få til svar at den er tight og fin når den i realiteten har rundt 8-10cm dødgang på midten etter min mening.

Har hatt på sånn "agent" på finn siden april/mai og kikket innom regelmessig når jeg får e-post om nye biler. Har også vært å sett på tre biler som både så og hørtes bra ut på telefon hvor to av dem ikke var verdt halvparten og den ene ble solgt rett forran nesa mi (jeg var for treg :/) etter jeg var å så på den. Men men får vel smøre meg med enda mer tolmodighet, men skulle absolutt hatt en bil så jeg kom meg opp av gårdsplassen til vinteren :=)


Kan denne være noe å se på? Har sett at den har vært annonsert for en god stund siden på enten autodb eller finn mener jeg.
http://bruktbilmarke...3,21,0;44,461,0




#9 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 20:08

bilen er nok solgt for lenge siden ( det markedet rapper annonser fra andre nettsteder )

Etter mitt syn en bastard beyond imagination. Blått ( !!! ) skinn, ratt fra pre-servo bil ( jada, veit at det ble levert Sivilbiler med dette rattet også, bla.a min... ) og felger fra 463 uten spacere gjør dette til noe av et syn....

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#10 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 20:14

QUOTE(Initium @ 28 Jul 2009, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
bilen er nok solgt for lenge siden ( det markedet rapper annonser fra andre nettsteder )

Etter mitt syn en bastard beyond imagination. Blått ( !!! ) skinn, ratt fra pre-servo bil ( jada, veit at det ble levert Sivilbiler med dette rattet også, bla.a min... ) og felger fra 463 uten spacere gjør dette til noe av et syn....

Initium


Joda, men kan vel ikke regne med å få en bil 100% som jeg vil ha den smile.gif Da skulle den sett ut som en W463 AMG og likevell hatt en pris under 100k *drømme*

#11 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 28 July 2009 - 20:21

nei, men stylinga av den bilen, sier noe om den som har eid, kostet på og brukt bilen.....

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#12 oborgen

oborgen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 295 Innlegg:

Posted 29 July 2009 - 08:34

QUOTE(minim @ 28 Jul 2009, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Den var jo selvfølgelig solgt :/


Var og kikket på den for annen her på forumet i går, rett før/mens den ble solgt. Pent ytre på litt avstand. Det var mye rust å ta tak i på den. Bilen gikk for 65.000,-, noe jeg aldri ville ha gitt for den.....

#13 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 29 July 2009 - 09:00

QUOTE(oborgen @ 29 Jul 2009, 09:34) <{POST_SNAPBACK}>
Var og kikket på den for annen her på forumet i går, rett før/mens den ble solgt. Pent ytre på litt avstand. Det var mye rust å ta tak i på den. Bilen gikk for 65.000,-, noe jeg aldri ville ha gitt for den.....


Fikk høre dette fra en annen på forumet også. Godt jeg ikke kastet bort nok en tur smile.gif

Noen som har sett på alternativ 1 da? Det er greit nok at tanken lekker og at motoren "lekker", men det er jo overkommelige ting. Det er vel mulig å få skaffet seg en bensintank ny og motorer finst det da også.

#14 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 30 July 2009 - 09:26

Noen tanker om denne? Noen som har vært å sett? Selger sier den er nylig eu-ok og klar for å få på skilter igjen, men har ikke fått skilt-nr så har ikke fått det bekreftet hos BT. Noen som vil tippe på lakk-jobben om det er uorginalt da? Synst det så veldig matt ut.

http://bil.autodb.no...73;_cmd=similar

#15 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 30 July 2009 - 16:41

QUOTE(minim @ 30 Jul 2009, 09:26) <{POST_SNAPBACK}>
Noen tanker om denne? Noen som har vært å sett? Selger sier den er nylig eu-ok og klar for å få på skilter igjen, men har ikke fått skilt-nr så har ikke fått det bekreftet hos BT. Noen som vil tippe på lakk-jobben om det er uorginalt da? Synst det så veldig matt ut.

http://bil.autodb.no...73;_cmd=similar




Hør med Rossi. Han skal vistnok selge sin. Den bilen er i bra teknisk stand med lite rust. Noen bulker her og der har den men generelt en grei bil.
Mattis. Offroader og pirat....

#16 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 30 July 2009 - 17:53

QUOTE(mercemann @ 30 Jul 2009, 17:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hør med Rossi. Han skal vistnok selge sin. Den bilen er i bra teknisk stand med lite rust. Noen bulker her og der har den men generelt en grei bil.


Ser ut til at han holder til i tromsø og det er jo rene jordomseilingen med en slik gammel bil vel tongue.gif

Et spørsmål litt på siden. Er det noen som har prøvd å få en "Husaberg FS/FE 650" bak i en G? Målene skal være 1120x2170x810mm (HxLxB)


#17 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 31 July 2009 - 01:42

QUOTE(minim @ 30 Jul 2009, 17:53) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut til at han holder til i tromsø og det er jo rene jordomseilingen med en slik gammel bil vel tongue.gif

Et spørsmål litt på siden. Er det noen som har prøvd å få en "Husaberg FS/FE 650" bak i en G? Målene skal være 1120x2170x810mm (HxLxB)

Med Rossi sin bil burde ikke det være noe problem. Han har hatt mange turer nedover til østlandet/sørsverige de siste årene. Bilen har fungert perfekt hver gang. Et meget trygt kjøp.
Mattis. Offroader og pirat....

#18 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 02 August 2009 - 18:07

QUOTE(minim @ 30 Jul 2009, 18:53) <{POST_SNAPBACK}>
Et spørsmål litt på siden. Er det noen som har prøvd å få en "Husaberg FS/FE 650" bak i en G? Målene skal være 1120x2170x810mm (HxLxB)


Er det noen som gidder å ta målene på dette? Er nesten nødt til å få med leketøyet på tur også wink.gif

Link til bilde

#19 jorgenbg

jorgenbg

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 02 August 2009 - 19:52

Er ganske sikkert på det der ikke går pga. høyden. Fraktet selv min motorsykkel baki feltvogna uten problemer. Det var riktignok uten kalesje.
Jørgen

07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700

#20 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 02 August 2009 - 19:58

QUOTE(jorgenbg @ 2 Aug 2009, 20:52) <{POST_SNAPBACK}>
Er ganske sikkert på det der ikke går pga. høyden. Fraktet selv min motorsykkel baki feltvogna uten problemer. Det var riktignok uten kalesje.


Var litt redd for den jeg også :/ Er egentlig litt kjipt å måtte ha slikt på henger også med alt tyvpakket som ikke er buret inne enda..