G Anbefalninger
#1
Posted 28 July 2009 - 15:09
Det jeg egentlig ser etter er:
-sort av farge
-lite rust/kun overflate
-Helst med godkjent montert kufanger
-Motor er litt irrelevant ettersom de fleste std. motorene er for slappe etter min mening så her blir det bytte uansett.
-Pris 0 til maks 80000, men i utgangspunktet noe rundt 50-60.
-Helst ikke noen av disse std. problemene som koster skjorta å få ordnet (f.eks styresnekka)
-Må være 5-dørs, men både varebil og personbil er av interesse
-Pris må selvfølgelig stå litt i forhold til hvilken tilstand bilen har.
Alternativer akkurat nå (likte den 1. best egentlig):
http://bil.autodb.no...26;_cmd=similar
http://www.finn.no/f...nnkode=14879303
http://www.finn.no/f...nnkode=18283680
#2
Posted 28 July 2009 - 16:14
Det jeg egentlig ser etter er:
-sort av farge
-lite rust/kun overflate
-Helst med godkjent montert kufanger
-Motor er litt irrelevant ettersom de fleste std. motorene er for slappe etter min mening så her blir det bytte uansett.
-Pris 0 til maks 80000, men i utgangspunktet noe rundt 50-60.
-Helst ikke noen av disse std. problemene som koster skjorta å få ordnet (f.eks styresnekka)
-Må være 5-dørs, men både varebil og personbil er av interesse
-Pris må selvfølgelig stå litt i forhold til hvilken tilstand bilen har.
Alternativer akkurat nå (likte den 1. best egentlig):
http://bil.autodb.no...26;_cmd=similar
http://www.finn.no/f...nnkode=14879303
http://www.finn.no/f...nnkode=18283680
Jeg hadde definitivt godt for den nr.3 Ser veldig bra ut. + at bileier har byttet "alt"
Stian Overland 92258329
#3
Posted 28 July 2009 - 17:21
Jeg ser forsåvidt den jeg også når jeg får tenkt meg litt om å ikke vektlagt utseende så voldsomt. En kufanger kan alltids skaffes og litt sotfilm kan vel firma som riis-bilglass legge. Er det håpløst (og dyrt) å få tak i nytt interiør komplett med dash/seter/tepper osv til disse bilene? Liker mye bedre interiøret på W463, men så ligger de bilene i en helt annen prisklasse også desverre.
#4
Posted 28 July 2009 - 18:00
Den var jo selvfølgelig solgt :/
#5
Posted 28 July 2009 - 18:01
Bil 1 er drøyt priset, en 280 bensin med lekk tank, får man ikke nesten 70 000kr for i dagens marked. Selv om den er pen..., " markedet " skyr disse som pesten. Jeg mener folk overvuderer forbruket, skal man ha den som dedikert trekk, hytte eller jaktbil får man mye comfort osv for pengene ift en diesel. Som likevel absolutt alle foretrekker...
Initium
Lost in Iceland.....
#6
Posted 28 July 2009 - 18:46
Bil 1 er drøyt priset, en 280 bensin med lekk tank, får man ikke nesten 70 000kr for i dagens marked. Selv om den er pen..., " markedet " skyr disse som pesten. Jeg mener folk overvuderer forbruket, skal man ha den som dedikert trekk, hytte eller jaktbil får man mye comfort osv for pengene ift en diesel. Som likevel absolutt alle foretrekker...
Initium
joa og når bilen allerede har begynt å få rust igjennom bak når den var hel lakkert i 2008 så sier det kankje litt om arbeidet som ble gjort med å fjerne rust den gang Vel vel den er borte nå så det er ikke mer å tenke på.
Er 280ene virkelig så voldsomme på forbruket? Har uansett langsiktige planer om å få tak i en diesel med litt mer en 150hk så det er mulig å få bilen litt hurtigere i gang ut fra kryss/påkjørsler, men det kan jo være greit å starte med noe som er levelig i bilen til å begynne med. Er det ikke mulig å få td motoren fra en W124 med 167hk(?) ned i disse?
Er det ingen biler på markedet nå du kunne anbefalt å ta en titt på? Vil helst slippe å reise nord for polar sirkelen for å hente en så gammel bil også da man aldri vet tilstanden på noe før det er besiktiget og prøvekjørt (blir stadig forundret over hva folk kaller strøkent).
#7
Posted 28 July 2009 - 19:37
Tja, jeg har nå hatt noen G, og sett enda fler.
Det er klart, en bil som er 25 -30 år gammel, er ganske bra bare den kjører. De fleste i den alderen er jo ikke engang biler lengre, men resirkulerte til spiker og armeringsstål...
Jeg hadde endel som så på bilen sistgang jeg solgte G, mente jeg hadde gitt en ganske sannferdig beskrivelse av bilen.
2 var mer " æsj, fysh, rust," osv.
2 andre var MEGET imponert, utifra alder og pris
3 bød usett.
andre personen som så bilen, kjøpte den. Vil ikke hevde den var strøken, men den var bra. Meget, meget bra. Ikke minst teknisk....
Har forresten en for salg nå også. Ikke strøken, men meget, meget bra. En har ringt og sagt han tar bilen, usett. Jeg selger ikke biler som ikke kjøper har testet, og nekter motta håndpenger før jeg er tilbake fra ferien...
2 andre G entusiaster her på siden har sett den, de har også beskrevet bilen som bra. Ingen utstillingsbil, men alt er på plass og virker, ingen digre bulker eller defekter, ingen rust som har betydning osv osv.
Jeg tror du skal slite for å få fat i det du søker. Bilene fins, men de er sjeldne. Tålmodighet er eneste som duger.....
Initium
Lost in Iceland.....
#8
Posted 28 July 2009 - 20:01
Det er klart, en bil som er 25 -30 år gammel, er ganske bra bare den kjører. De fleste i den alderen er jo ikke engang biler lengre, men resirkulerte til spiker og armeringsstål...
Jeg hadde endel som så på bilen sistgang jeg solgte G, mente jeg hadde gitt en ganske sannferdig beskrivelse av bilen.
2 var mer " æsj, fysh, rust," osv.
2 andre var MEGET imponert, utifra alder og pris
3 bød usett.
andre personen som så bilen, kjøpte den. Vil ikke hevde den var strøken, men den var bra. Meget, meget bra. Ikke minst teknisk....
Har forresten en for salg nå også. Ikke strøken, men meget, meget bra. En har ringt og sagt han tar bilen, usett. Jeg selger ikke biler som ikke kjøper har testet, og nekter motta håndpenger før jeg er tilbake fra ferien...
2 andre G entusiaster her på siden har sett den, de har også beskrevet bilen som bra. Ingen utstillingsbil, men alt er på plass og virker, ingen digre bulker eller defekter, ingen rust som har betydning osv osv.
Jeg tror du skal slite for å få fat i det du søker. Bilene fins, men de er sjeldne. Tålmodighet er eneste som duger.....
Initium
Joda. Man forventer på ingen måte en ny bil når man stikker for å se på en som er 25år gammel det er jeg helt med på. Men da bør den ikke beskrives som strøken. Man bør heller ikke si at det ikke er noen ulyder når det kakler som værst når du passerer 60km/t. Når man spør spesifikt etter slark i styringen/dødgang (siden dette er noe som er lett å svare konkret på for noen som ikke kan stort mer en å kjøre bil) bør man heller ikke få til svar at den er tight og fin når den i realiteten har rundt 8-10cm dødgang på midten etter min mening.
Har hatt på sånn "agent" på finn siden april/mai og kikket innom regelmessig når jeg får e-post om nye biler. Har også vært å sett på tre biler som både så og hørtes bra ut på telefon hvor to av dem ikke var verdt halvparten og den ene ble solgt rett forran nesa mi (jeg var for treg :/) etter jeg var å så på den. Men men får vel smøre meg med enda mer tolmodighet, men skulle absolutt hatt en bil så jeg kom meg opp av gårdsplassen til vinteren :=)
Kan denne være noe å se på? Har sett at den har vært annonsert for en god stund siden på enten autodb eller finn mener jeg.
http://bruktbilmarke...3,21,0;44,461,0
#9
Posted 28 July 2009 - 20:08
Etter mitt syn en bastard beyond imagination. Blått ( !!! ) skinn, ratt fra pre-servo bil ( jada, veit at det ble levert Sivilbiler med dette rattet også, bla.a min... ) og felger fra 463 uten spacere gjør dette til noe av et syn....
Initium
Lost in Iceland.....
#10
Posted 28 July 2009 - 20:14
Etter mitt syn en bastard beyond imagination. Blått ( !!! ) skinn, ratt fra pre-servo bil ( jada, veit at det ble levert Sivilbiler med dette rattet også, bla.a min... ) og felger fra 463 uten spacere gjør dette til noe av et syn....
Initium
Joda, men kan vel ikke regne med å få en bil 100% som jeg vil ha den Da skulle den sett ut som en W463 AMG og likevell hatt en pris under 100k *drømme*
#11
Posted 28 July 2009 - 20:21
Initium
Lost in Iceland.....
#12
Posted 29 July 2009 - 08:34
Var og kikket på den for annen her på forumet i går, rett før/mens den ble solgt. Pent ytre på litt avstand. Det var mye rust å ta tak i på den. Bilen gikk for 65.000,-, noe jeg aldri ville ha gitt for den.....
#13
Posted 29 July 2009 - 09:00
Fikk høre dette fra en annen på forumet også. Godt jeg ikke kastet bort nok en tur
Noen som har sett på alternativ 1 da? Det er greit nok at tanken lekker og at motoren "lekker", men det er jo overkommelige ting. Det er vel mulig å få skaffet seg en bensintank ny og motorer finst det da også.
#14
Posted 30 July 2009 - 09:26
http://bil.autodb.no...73;_cmd=similar
#15
Posted 30 July 2009 - 16:41
http://bil.autodb.no...73;_cmd=similar
Hør med Rossi. Han skal vistnok selge sin. Den bilen er i bra teknisk stand med lite rust. Noen bulker her og der har den men generelt en grei bil.
#16
Posted 30 July 2009 - 17:53
Ser ut til at han holder til i tromsø og det er jo rene jordomseilingen med en slik gammel bil vel
Et spørsmål litt på siden. Er det noen som har prøvd å få en "Husaberg FS/FE 650" bak i en G? Målene skal være 1120x2170x810mm (HxLxB)
#17
Posted 31 July 2009 - 01:42
Et spørsmål litt på siden. Er det noen som har prøvd å få en "Husaberg FS/FE 650" bak i en G? Målene skal være 1120x2170x810mm (HxLxB)
Med Rossi sin bil burde ikke det være noe problem. Han har hatt mange turer nedover til østlandet/sørsverige de siste årene. Bilen har fungert perfekt hver gang. Et meget trygt kjøp.
#18
Posted 02 August 2009 - 18:07
Er det noen som gidder å ta målene på dette? Er nesten nødt til å få med leketøyet på tur også
Link til bilde
#19
Posted 02 August 2009 - 19:52
07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700
#20
Posted 02 August 2009 - 19:58
Var litt redd for den jeg også :/ Er egentlig litt kjipt å måtte ha slikt på henger også med alt tyvpakket som ikke er buret inne enda..