Gå til innhold



Foto

Forgasseralternativ,410


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 21:56

Den nederste videoen. Få følelser som er så gode som å nesten velte, men å klare det....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#22 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 22:22

var mer bekymret for stubben som var noen mm ifra taket smile.gif

Edited by ShuDuck, 11 August 2009 - 22:22.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#23 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 22:26

QUOTE(ShuDuck @ 11 Aug 2009, 22:35) <{POST_SNAPBACK}>
Det begynner å bli lenge siden gitt cool.gif (så kort skjegg jeg har smile.gif )

Det var fine turer til Rena den tida.. kanskje vi skulle stille et reint Suzukilag dersom det blir trophy der igjen?

Det er alltid hyggelig å sjå på når du kjører. Så fint og rolig..

for dei som ikkje veit det så hadde eg Weber i den hellinga der. den var heilt ok i sidehellinger, men ikkje så fin i bratte moter.
Men, denne tråden handla nok egentlig om 410 gassere, og skal en bytte ut den originale så bør en bytte til CV el.l som tåler sidehelling, eller FI.

Edited by yakuza, 11 August 2009 - 22:27.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#24 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 August 2009 - 09:53

QUOTE(yakuza @ 11 Aug 2009, 23:26) <{POST_SNAPBACK}>
Det var fine turer til Rena den tida.. kanskje vi skulle stille et reint Suzukilag dersom det blir trophy der igjen?

Det er alltid hyggelig å sjå på når du kjører. Så fint og rolig..

for dei som ikkje veit det så hadde eg Weber i den hellinga der. den var heilt ok i sidehellinger, men ikkje så fin i bratte moter.
Men, denne tråden handla nok egentlig om 410 gassere, og skal en bytte ut den originale så bør en bytte til CV el.l som tåler sidehelling, eller FI.


Problemet med FI er jo at en må ha en viss forståelse for elektriske kretser. Enkel FI er enkle kretser men på nyere avanserte FI kan det være nok at det henger to ulike nøkler på nøkkelringen så slår startsperra inn og har den først slått inn er mange av dem slik at da åpner den ikke før minuspolen løsnes fra batteriet. Er en ikke klar over slike ting kan FI gi et sant helvete.

En sikring ryker og alt ser ut som det virker. starteren kjinner og går. Lys virker alt ser ok ut, men bilen starter ikke i i det hele tatt. Den sikringen er strømmen til en del av hjernen.

En ledning hopper av, og motoren er totalt død. Luftmengdemåleren ryker og motoren er totalt død. no way om den starter. Men om en bare naper av ledningen på den går styringen over i hjelpemodus og bilen går omtrent som den gjør med intakt luftmengdemåler.

En forgasser kan være sliten og lekke og lage plunder, men som yakuza skrev her tidligere vil en stort sett på bilen til å dra seg hjem for egen maskin.

Inj er i større grad enten eller. enten går det så det suser eller så er det dønn dødt. Og feilen er 99,9% en feil i elektriske kretser. Uhyre sjelden at det er mekaniske feil, i alle fall som en kan gjøre noe med.

Så skal en ha inj og satse på å ordne med det selv bør en kunne bruke et måleinstrument og kunne feilsøke i en krets, men kan en det kan en få et system som fungerer meget godt og er pålitelig.