Gå til innhold



Foto

G13A, G16A, G16B


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 06:47

QUOTE(sven @ 12 Aug 2009, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
sikker på det med kompen.... er sagt begge deler rundt om.... har ikke sjekka på vår enda, men ....

fordeleren kommer man rundt ved å montere inn kammen og fordeleren som står på SJ motoren... de passer jo rett i.... det gjelder da på 8V.. 16V motorene er jeg helt enig med deg Arnfinn.... Var derfor jeg ikke nevnte baleno, for den kom vel aldri her med 8V


Er vel mykje enklare å finne 16v enn 8v 1600 motorer etterkvart?
og 16v blokka er noko sterkare har eg hørt?


Edited by yakuza, 13 August 2009 - 06:49.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#22 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 16:28

16V blokka er spøtt lik, men har sterkere veiv og råder.... tidlige 16V motorer er bygget på blokker med G16A støpt inn i blokka, og G16B slått inn sammen med motornummeret...


#23 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 17:07

Men er det ei gjengs oppfatning at B er meir holdbare enn A?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#24 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 21:29

ja... iallefal etter alt jeg vet:)