Hallo.
I dag da jeg var ute å kjørte stoppet plutselig bilen. Fikk start igjen etter en liten stund, men så stoppet den opp igjen. Varsel lampa med bildet av en motor lyste i dashbordet. Det betyr visst at det er noe med NATS systemet eller med avgass å gjøre. Det stod i instr. boka at dersom den fortatte å lyse må jeg innom NISSAN. Etter å ha startet og stoppet bilen et par ganger sluttet lampa å lyse.
Så det jeg lurer litt på er om noen andre har hatt lys i denne lampa, og om det evt. vil dukke opp igjen, eller bare la det være siden den ikke lyser lengere??
Har en Patrol Y61 1998 mod.
Takker for evt svar
Varsel lampe
Started by
Hanjon
, Aug 17 2009 19:12
5 replies to this topic
#1
Posted 17 August 2009 - 19:12
#2
Posted 18 August 2009 - 20:32
Har en kamerat som jobber på et uavhengig verksted å var i dag å fikk koblet den til en sånn "kodeleser". Fant 2 feilkoder. Det var noe med drivstofftilførsel. Fikk slettet disse kodene. Kan ha vært en tullfeil. Har kjørt noen mil i dag, og bilen har fungert helt fint. Så dersom det skulle skje igjen får jeg nok heller ta turen innom Nissan verkstedet.
#3
Posted 19 August 2009 - 21:23
Har selv fått den NATS lampa til å lyse 2 ganger. Det NATS greiene er motorstyringa, eller hoved hjernene til bilen om du vil kalle det d!.
Første gangen var når bilen holdt på å stoppe pga at dieselen holdt på å fryse på Otta en vinterkveld, og andre gangen var når jeg skulle koble til en henger med kontakt feil, og lampa kom på. Skiftet sikringen i bremselyset tror jeg?, og så ble det bra igjen.
Første gangen var når bilen holdt på å stoppe pga at dieselen holdt på å fryse på Otta en vinterkveld, og andre gangen var når jeg skulle koble til en henger med kontakt feil, og lampa kom på. Skiftet sikringen i bremselyset tror jeg?, og så ble det bra igjen.
#4
Posted 19 August 2009 - 21:36
QUOTE(Terranoman @ 19 Aug 2009, 22:23) <{POST_SNAPBACK}>
Har selv fått den NATS lampa til å lyse 2 ganger. Det NATS greiene er motorstyringa, eller hoved hjernene til bilen om du vil kalle det d!.
Første gangen var når bilen holdt på å stoppe pga at dieselen holdt på å fryse på Otta en vinterkveld, og andre gangen var når jeg skulle koble til en henger med kontakt feil, og lampa kom på. Skiftet sikringen i bremselyset tror jeg?, og så ble det bra igjen.
Første gangen var når bilen holdt på å stoppe pga at dieselen holdt på å fryse på Otta en vinterkveld, og andre gangen var når jeg skulle koble til en henger med kontakt feil, og lampa kom på. Skiftet sikringen i bremselyset tror jeg?, og så ble det bra igjen.
Hm, ja dette elektronikk greiene er ikke bare å skjønne seg på. Den har ikke hatt noe stopp igjen foreløpig.. Synes nesten den går litt bedre enn før. Spes når den er kald..
#5
Posted 27 August 2009 - 13:25
QUOTE(Hanjon @ 18 Aug 2009, 20:32) <{POST_SNAPBACK}>
Har en kamerat som jobber på et uavhengig verksted å var i dag å fikk koblet den til en sånn "kodeleser". Fant 2 feilkoder. Det var noe med drivstofftilførsel. Fikk slettet disse kodene.
Hei,
Lurer på om du kunne spørre kompisen din om hva slags kodeleser de bruker til å lese Patrol Y61? Skal på langtur med en 2004 modell 3.0 TDi og ser litt etter muligheten for å ha med en slik. Patrol (før ca 2006) er dessverre ikke obd2 kompatible, og dermed er det ikke så mange av disse leserne som funker..
GT
#6
Posted 27 August 2009 - 19:07
QUOTE(Globetrotter @ 27 Aug 2009, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Lurer på om du kunne spørre kompisen din om hva slags kodeleser de bruker til å lese Patrol Y61? Skal på langtur med en 2004 modell 3.0 TDi og ser litt etter muligheten for å ha med en slik. Patrol (før ca 2006) er dessverre ikke obd2 kompatible, og dermed er det ikke så mange av disse leserne som funker..
GT
Lurer på om du kunne spørre kompisen din om hva slags kodeleser de bruker til å lese Patrol Y61? Skal på langtur med en 2004 modell 3.0 TDi og ser litt etter muligheten for å ha med en slik. Patrol (før ca 2006) er dessverre ikke obd2 kompatible, og dermed er det ikke så mange av disse leserne som funker..
GT
Den som ble brukt var en sånn universal som går på "alle" biler. Han hadde mange forskjellige kontakter til forskjellige biler. Tror ikke det er noe som den vanlige mann i gata har liggende i garasjen sin. Den er nok ikke billig. Han hadde også et program på pc som han leste hva de kodene betydde. Til info står kontakten på Y 61 under dashbordet på venstre side inni bilen. Ser nesten ut som en "scart" kontakt.
Fant frem utskriften jeg fikk med. Det Står "stemplet" Autodata V1.1.0.5- . Jeg vet ikke om det kan være merket dette programmet er.
Bilen min har forøvrig fungert helt perfekt siden..
Edited by Hanjon, 27 August 2009 - 19:25.