Da jeg nylig solgte min gamle pajero pga det var min "hovedbil" og jeg både brukte den til kjøring til og fra jobb samt lufting av bikkjer...
Fant ut at å kjøre rundt 40000 pr år ble litt voldsomt da bilen dro over literen pr mil.
Kjøpte da en liten Mondeo til jobbpendling. Denne bruker ca 0,6 altså ca 40% mindre.
Nå trenger jeg derimot en bil til bikkjeluftinga i skog og fjell, da Mondeoen på tross av å være komfortabel på vei. IKKE er noen terrengbil.
Tenkte da på en Volvo feltvogn av god gammel årgang.
Denne kommer jo kun til å kjøres noen få 1000 pr år.
Spørsmåla mine er da.
Dem er gamle, altså enkle å fikse?
Hvordan er det med deletilgang?
Noe spesiellt å se etter ved kjøp?
Sist men ikke minst...hva er fornuftig pris på en slik?
Håper på noen tips og råd her
Vurderer sterkt en volvo feltvogn
Started by
robbe
, Aug 20 2009 06:40
8 replies to this topic
#1
Posted 20 August 2009 - 06:40
#2
Posted 20 August 2009 - 10:35
faren min hadde en sånn før. kan ikke så mye om dem, men de er morsome biler. tror han fikk 40 000 for sin når han solgte den.
var aldri noe problemer med den så kan ikke si noe om feil. men se etter rust på de vanelige stedene ;
var aldri noe problemer med den så kan ikke si noe om feil. men se etter rust på de vanelige stedene ;
#3
Posted 20 August 2009 - 11:01
QUOTE(DStraX @ 20 Aug 2009, 11:35) <{POST_SNAPBACK}>
faren min hadde en sånn før. kan ikke så mye om dem, men de er morsome biler. tror han fikk 40 000 for sin når han solgte den.
var aldri noe problemer med den så kan ikke si noe om feil. men se etter rust på de vanelige stedene ;
var aldri noe problemer med den så kan ikke si noe om feil. men se etter rust på de vanelige stedene ;
Hei. Jeg har en volvofelt, -67 mod. Er veldig fornøyd med min. Morsom litensak, men ikke noe komfort, da. Tar seg frem overalt, men ikke noe sprek etter veien, da det kun er en B-18 motor orginalt. Men ikke noe problem. Den er enkel å skru på. Noe trangt i motorrom, men ikke noe problem. Den er vel ikke akkurat noe billig i drift, men som veteran koster det meg bare en liten tusenlapp i året i avgift og forsikring. Så du kan kjøre endel på det du sparer i avgift/forsikring. Med veteranforsikring kan du kjøre 3000 km i året. Når det gjelder deler, er det ikke noe problem. Trollstein (Rudshøgda), Olav Teigen (Hokksund) og Hoff bilopphuggeri (Vestfold)har det meste av deler.
Jeg betalte 20 000 for min for ca. 1 1/2 år siden. Se på Fnn.no under Volvo-andre typer. Der ligger det endel til salgs nå. Anbefaler å kjøpe en som er EU-godkjent. Kan være noe morkne dekk på en del gamle. Dette kan sjekkes ved å redusere lufttrykket og se etter sprekker. Lykke til med evt. kjøp. Bare spørr hvis det er noe mere du lurer på.
Det trenger ikke å gå så fort, bare en kommer frem.
#4
Posted 27 August 2009 - 12:54
Jeg har to stk. Volvo Felt. Hatt dem siden 2002 og skal nå selge den ene...... http://www.finn.no/f...nnkode=18485712
Morsom bil med billige deler, og en vinner i terrenget mot det meste annet (i originalutførelse)
Kai
Morsom bil med billige deler, og en vinner i terrenget mot det meste annet (i originalutførelse)
Kai
-02 Dodge RAM 1500 Quad Cab 4,7 LPG
#5
Posted 29 August 2009 - 20:08
QUOTE(K-van @ 27 Aug 2009, 13:54) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har to stk. Volvo Felt. Hatt dem siden 2002 og skal nå selge den ene...... http://www.finn.no/f...nnkode=18485712
Morsom bil med billige deler, og en vinner i terrenget mot det meste annet (i originalutførelse)
Kai
Morsom bil med billige deler, og en vinner i terrenget mot det meste annet (i originalutførelse)
Kai
Hvordan stand er denne i da? ser litt rødt ut i gulvet?
Hvordan er presseningen, er den hel?
Når ble bilen sist eu godkjent?
Har du noe å gå på når det gjelder prisen, eller kan du diskutere den noe ved rask handel?
Sist men ikke minst, hvor står denne? Når hadde det vært mulig å få tatt en titt på bilen?
#6
Posted 30 August 2009 - 19:21
Bilen er i god stand. Kjente feil: Litt dårlig lager i dynamo og litt ujevn brems. Den har vært utlånt til en kompis noen år, og har ikke vært til EU. Jeg kan evt. gjøre dette før levering, men da øker kanskje prisen noe. Tror ikke den trenger annet enn smøring og å kjøres litt før EU kontrollen for å gå rett gjennom. Den er litt brun i gulvet fordi han som lånte den lot den stå ute en stund uten presenning. Ikke noe behov for sveising.....bare stålbørste på drillen og maling.
Presenning er hel og alle dører er på plass. De to doble setene bak har jeg ikke kontroll på for øyeblikket. Bilen er reg. for 8.
Plassert på Algarheim...like ved Jessheim.
Kai
Presenning er hel og alle dører er på plass. De to doble setene bak har jeg ikke kontroll på for øyeblikket. Bilen er reg. for 8.
Plassert på Algarheim...like ved Jessheim.
Kai
-02 Dodge RAM 1500 Quad Cab 4,7 LPG
#7
Posted 02 October 2009 - 10:50
hei!
jeg har oxo en volvofelt til salg med flere deler med;det ligger i askim, beste er hvis du kan komme hit å prate om
jeg har oxo en volvofelt til salg med flere deler med;det ligger i askim, beste er hvis du kan komme hit å prate om
QUOTE(robbe @ 20 Aug 2009, 07:40) <{POST_SNAPBACK}>
Da jeg nylig solgte min gamle pajero pga det var min "hovedbil" og jeg både brukte den til kjøring til og fra jobb samt lufting av bikkjer...
Fant ut at å kjøre rundt 40000 pr år ble litt voldsomt da bilen dro over literen pr mil.
Kjøpte da en liten Mondeo til jobbpendling. Denne bruker ca 0,6 altså ca 40% mindre.
Nå trenger jeg derimot en bil til bikkjeluftinga i skog og fjell, da Mondeoen på tross av å være komfortabel på vei. IKKE er noen terrengbil.
Tenkte da på en Volvo feltvogn av god gammel årgang.
Denne kommer jo kun til å kjøres noen få 1000 pr år.
Spørsmåla mine er da.
Dem er gamle, altså enkle å fikse?
Hvordan er det med deletilgang?
Noe spesiellt å se etter ved kjøp?
Sist men ikke minst...hva er fornuftig pris på en slik?
Håper på noen tips og råd her
Fant ut at å kjøre rundt 40000 pr år ble litt voldsomt da bilen dro over literen pr mil.
Kjøpte da en liten Mondeo til jobbpendling. Denne bruker ca 0,6 altså ca 40% mindre.
Nå trenger jeg derimot en bil til bikkjeluftinga i skog og fjell, da Mondeoen på tross av å være komfortabel på vei. IKKE er noen terrengbil.
Tenkte da på en Volvo feltvogn av god gammel årgang.
Denne kommer jo kun til å kjøres noen få 1000 pr år.
Spørsmåla mine er da.
Dem er gamle, altså enkle å fikse?
Hvordan er det med deletilgang?
Noe spesiellt å se etter ved kjøp?
Sist men ikke minst...hva er fornuftig pris på en slik?
Håper på noen tips og råd her
HEAVY TERRAIN
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
#8
Posted 02 October 2009 - 10:57
volvo felt soft topp 1966
km.98000
eksosanlegg 1år gammel
motorvarmer
frihjulsnav
4stk piggkjettinger
og diverse reserdeler
eu godkjenning til april 2010
km.98000
eksosanlegg 1år gammel
motorvarmer
frihjulsnav
4stk piggkjettinger
og diverse reserdeler
eu godkjenning til april 2010
HEAVY TERRAIN
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
#9
Posted 02 October 2009 - 12:27
QUOTE(METALLER @ 2 Oct 2009, 11:57) <{POST_SNAPBACK}>
volvo felt soft topp 1966
km.98000
eksosanlegg 1år gammel
motorvarmer
frihjulsnav
4stk piggkjettinger
og diverse reserdeler
eu godkjenning til april 2010
km.98000
eksosanlegg 1år gammel
motorvarmer
frihjulsnav
4stk piggkjettinger
og diverse reserdeler
eu godkjenning til april 2010
Takk for det, men har funnet og kjøpt en bil nå nylig