Gå til innhold



Foto

Summit 1000 SDI Highmark


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 22 August 2009 - 11:53

Er det noen negative sider med denne scooteren? Tenker da mest på motoren. Mener og ha hørt at de 1000 kubikkerene ikke var helt stabil på de første modellene?

Vurderer en slik nå til vintern, men er ute etter synspunkter...

En ting til, hvordan er det å handle en svenskregistrert scooter. Er vel ikke mulig for meg å registrere den på meg når jeg ikke har noen som helst forbindelse til sverige? Er løsningen da å avskilte den ved salg og deretter momse den inn til Norge og så eventuelt tolle den om jeg vil ha skilt? Kan jo selvfølgelig drite i å både momse og tolle, men da blir den vel ikke akkurat lettsolgt biggrin.gif Men det skulle ikke by på noe problem ellers? Med tanke på å eie en uregistrert, umomset og utolla svensk scooter?

Edited by El Duce, 23 August 2009 - 18:42.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#2 DirtyogHarry

DirtyogHarry

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 06 September 2009 - 12:40

Vurderte en sånn selv eg.
Var en som stod med havarert motor,var vel gådd en 3-4000.

Men syntes han skulle ha aaalt for mye for den,og har hørt at de motora der va et sørgeli kapittel.
Tror ikke ski-doo har vært så heldi me motorene sine i det siste.
XP-en skulle komme med 1200,men den er bidd utsatt.

Ellers har eg hørt at de sku være tunge og temmeli tungkjørt,så eg vurderte heller andre alternativ for mine 60kg tongue.gif
Kjøpte meg en 08 summit 800,har ikkje fådd prøvd den ennå,men gleder meg:D

Tror disse XRS-ene som kom i 2007 begyndte å bi bra på motorsiden,en kompis har kjørt 10 000 med en sånn,problemfritt.
men sef pent brukt da.

Skulle eg ha hadd 1000ccm,ville eg ha gådd for AC M1000.Brodern har en sånn.Den e til og med trimma,og bi tøft kjørt,men det har ALDRI vært noe som helst tull me den scootern der.

-Du kan vel ikkje ha en scooter registrert på deg i svergie om du ikkje e bor der.
-Det e forbudt for deg å kjøre en svenskregistrert scooter i norge,så lenge du bor i norge.
-Du kan kjøpe en scooter i svergie,avskilte den og bare betale moms når du tar den til norge,men da e den vel kun lov å bruke i konkuransesammenheng.....eller deler.....
-Hvist du får den svenske eieren med deg når du tar scooteren inn til norge,får du den nok gratis inn sånn sett,men da kan du ikkje stå som eiger,og lovlig ikkje bruke den til noe som helst,og den vil nok være mer eller mindre verdiløs ved vidresalg.
Ka som sjer om du bi tadd i å kjøre en sånn,veit eg ikkje,men det e jo totalt ulovli å kjøre i fra før av,så kæm fan bryr seg.
Men det e jo mange som bare momser inn scootern og kjøre uten skilt.Ka straff det innebærer e eg ikkje helt sikker på,men teoretisk sett trur eg at scootern kan bi inndradd te avgifta e betalt.'

Alt i alt trur eg det mest lønnsomme e å kjøpe brukt her heime vest du ska kjøre mest muli lovli......