Gå til innhold



Foto

L300


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Vidar-4x4

Vidar-4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 27 August 2009 - 12:27

Hei!

Har en Mitsubishi L300 1990 mod, 2,5TD

Hvordan finner man ut om det er sperre bak på en slik bil?

Noen som vet hvor store dekk/felger man kan ha på en slik bil uten å bli plaget med skyvedørene?

Vurderte også å montere ekstra insrument i fra en eldre Pajero. Med oljetrykksmåler og voltmeter, noen som vet om det er mye arbeid med å koble opp slikt?
Evt også turbotrykksmåler?

Har lyst til å få tak i den kufangeren der det står Mitsubishi i fronten og som har fontrinnsbøyler påmontert.
Er det mulig å få slikt godkjent i dag?

Noen som vet hvor man kan få tak i utstyr til slik bil? Slikt som stigtrinn, kufanger, stige ++

Attached Thumbnails

  • mitsubishi_delica_2509841_orig.jpg
  • Nyplassering.jpg

Edited by Vidar-Isuzu, 27 August 2009 - 12:35.


#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 29 August 2009 - 21:54

Jekk opp hekken. Så dreier du på det ene hjulet. Roterer motsatt hjul samme vei har du brems, motsatt vei har du ikke.

Turbotrykksmåleren er lett å montere, kobles bare inn på en av vacuumslangene mellom turbo og dieselpumpe. Følger med et T-stykke. Voltmeteret bør bare være å hente èn ledning fra dynamo og èn fra jord så er det greit? Oljetrykket er litt verre: Er forskjellig giver på biler med og uten oljetrykksmåler. Har du måler har du nemlig ikke oljelampe... Ikke verre enn at du får tak i rett type giver og kutter ut lampa, eller bedre får tak i et T-stykke som gjør at du kan bruke begge...

Får ikke godkjent noen form for"frontale beskyttelsessystemer" lengre, med mindre de tilfredsstiller et EU-direktiv som sier at de må være produsert av gåsefjær eller edderkoppspinn, eller noe tilsvarende, i allefall slik at dersom du kjører på noen i 90 skal de ikke få vondt... Ikke hørt at det er kommet noe til L300. Vi som kjører litt eldre biler må nok se langt etter en produsent som GIDDER produsere bøyler etter stadig skiftende EU-direktiv.. Men du kan ringe bgnor å høre, de har stæsj til bilen din.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 Vidar-4x4

Vidar-4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 29 August 2009 - 22:11

QUOTE(HardKåre @ 29 Aug 2009, 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
Jekk opp hekken. Så dreier du på det ene hjulet. Roterer motsatt hjul samme vei har du brems, motsatt vei har du ikke.

Turbotrykksmåleren er lett å montere, kobles bare inn på en av vacuumslangene mellom turbo og dieselpumpe. Følger med et T-stykke. Voltmeteret bør bare være å hente èn ledning fra dynamo og èn fra jord så er det greit? Oljetrykket er litt verre: Er forskjellig giver på biler med og uten oljetrykksmåler. Har du måler har du nemlig ikke oljelampe... Ikke verre enn at du får tak i rett type giver og kutter ut lampa, eller bedre får tak i et T-stykke som gjør at du kan bruke begge...

Får ikke godkjent noen form for"frontale beskyttelsessystemer" lengre, med mindre de tilfredsstiller et EU-direktiv som sier at de må være produsert av gåsefjær eller edderkoppspinn, eller noe tilsvarende, i allefall slik at dersom du kjører på noen i 90 skal de ikke få vondt... Ikke hørt at det er kommet noe til L300. Vi som kjører litt eldre biler må nok se langt etter en produsent som GIDDER produsere bøyler etter stadig skiftende EU-direktiv.. Men du kan ringe bgnor å høre, de har stæsj til bilen din.



Okey!! Skjønner!

Takker og bukker for hjelpen! wink.gif smile.gif