Har oppstått noe merkelig på motoren min ikveld.
Var på en liten kjøretur og skulle opp en liten bakke med sving på toppen
Jeg ga full gass på 2 gir og la det litt brett på toppen,i full hjulspinn og 40 grader sleng hopper bilen litt og jeg slipper gassen...når jeg da lander går ikke motoren som den skal
virker som dem sylindran i mitten av motoren ikke tenner skikkelig,høres faktisk ut som jeg mangler 2 plugger
jeg byttet alt av ledninger,plugger,sjekka at registret ikke hadde hoppet noen tenner osv men går dårlig
Jeg kikket ned på stemplene og dem var friske men dem i mitten var fuktig i bensin
ikke er det trykk i bunnpanna heller
Kan det være tenningsmodulen nedi fordeleren som fjusker?
Har jeg bøyd noen ventiler?
ingen ulyder i motoren på tomgang eller på turtall.
Ingen røyk eller kjøleveskemangel.
Har faktisk vært ute for at det har skjedd før at bilen bare gikk på et par syl tiligere denne uka men det kom seg bare etter en 5-10 sekunder
motorhavari?
Started by
terje takras
, Aug 27 2009 20:42
4 replies to this topic
#1
Posted 27 August 2009 - 20:42
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#2
Posted 28 August 2009 - 01:33
fant ut at syl nr 2 og 3 lekker trykk til hverandre....dvs topp pakning er røken
Målte kompressjonen til 10,9 på nr 1
4.0 på 2
4,0 på 3
og 11,1 på 4
Hørte at det blåste kraftig på nr 3 når jeg hadde komp testeren i nr2
Da er det bare til å bytte topp pakning
Noen som har ei ny som dere ikke bruker???
Målte kompressjonen til 10,9 på nr 1
4.0 på 2
4,0 på 3
og 11,1 på 4
Hørte at det blåste kraftig på nr 3 når jeg hadde komp testeren i nr2
Da er det bare til å bytte topp pakning
Noen som har ei ny som dere ikke bruker???
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3
Posted 28 August 2009 - 07:04
Kondolerer.. Kor høgt var trykket sett no då?
toppakning bytter du på en god kveld
toppakning bytter du på en god kveld
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4
Posted 28 August 2009 - 09:14
kjørte på 0,6 bar
kjørt på det nå i 2 mnd,før kjørte eg på 0,4
Grensen er vel max 0,4
kjørt nesten 25 000 km med turbo så jeg skal egentlig ikke klage
Sist eg bytta topp brukte eg 2,5 timer,men nå er det litt mere ting og tang som må av før eg får av toppen.
Er det noe vits å "grave" utav toppen for å senke komp?
kjørt på det nå i 2 mnd,før kjørte eg på 0,4
Grensen er vel max 0,4
kjørt nesten 25 000 km med turbo så jeg skal egentlig ikke klage
Sist eg bytta topp brukte eg 2,5 timer,men nå er det litt mere ting og tang som må av før eg får av toppen.
Er det noe vits å "grave" utav toppen for å senke komp?
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5
Posted 28 August 2009 - 10:17
QUOTE(terje takras @ 28 Aug 2009, 10:14) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noe vits å "grave" utav toppen for å senke komp?
Det skulle en tru. Send en pm til GiGass og spør han for han driver mye med turboer og kan gi deg noe innspill der.
Men jeg tror absolutt at du bør senke kompresjonen. Om du legger på to toppakninger med ei messingplate med alle nødvendige hull i får du også redusert kompresjonen så du kan økeladetrykket uten å blåse pakningen. Det er en metode som jeg vet flere har brukt med godt resultat.
Sjøl har jeg en gang rett og slett lagt i to pakninger rett påhverandre. Virker men lite holdbart.