Lock-up
#1
Posted 06 March 2004 - 00:00
Kjenner at automaten "låser" når jeg holder jevnt gasspådrag.
Regner med dette er lock-up'en?
Hva er fordelen med denne?
Mener å huske at noen anbefalte å koble ut denne i en tidligere tråd her på chevy - forumet?
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#2
Posted 07 March 2004 - 00:00
#3
Posted 10 March 2004 - 00:00
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#4
Posted 09 March 2004 - 00:00
Videre kan man lure på hva overdrive er for noe. Er det et gir med lavere utveksling en turtallet på motor? F. eks 0,85:1?
<i><div align="right">Opprinnelig postet av eirikrab</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hmmm...overdriven er jo en høyere utveksling enn turtallet på motor....
Og ja det er Lock up på 88 s10 Blazer..har en slik kasse i min toylet, og den er det lock up på
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#5
Posted 09 March 2004 - 00:00
#6
Posted 09 March 2004 - 00:00
Videre kan man lure på hva overdrive er for noe. Er det et gir med lavere utveksling en turtallet på motor? F. eks 0,85:1?
En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee
#7
Posted 09 March 2004 - 00:00
S-10 Blazer 1990
Ut på tur aldri sur.
#8
Posted 07 March 2004 - 00:00
Har ettermontert oljekjøler og temperaturmåler.
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#9
Posted 07 March 2004 - 00:00
#10
Posted 07 March 2004 - 00:00
Har en 700 og drar sjelden henger.:D
Eskild
K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want
#11
Posted 07 March 2004 - 00:00
#12
Posted 10 March 2004 - 00:00
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#13
Posted 10 March 2004 - 00:00
Med overdrive er ikke rett gjennom, men via tannhjul som girer opp isteden for ned, som de lavere girene gjør. Rett-gjennom giret har minst svinn.
(det var manuell kasse, altså...)
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#14
Posted 10 March 2004 - 00:00
#15
Posted 11 March 2004 - 00:00
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#16
Posted 11 March 2004 - 00:00
Tror ikke jeg har det...
Girkassen girte egentlig litt rart når jeg brukte bilen. ga jeg bare litt gass så girte den nesten så en ikke merka det, men ga jeg kick down så nykka det så hardt i gira at det knaste i dashbordet:D
Torbjørn
Chevy Trucks, lift'em and drive'em!
#17
Posted 11 March 2004 - 00:00
#18
Posted 11 March 2004 - 00:00
-Knut
1978 Blazer K5
#19
Posted 12 March 2004 - 00:00
Chevy Trucks, lift'em and drive'em!
#20
Posted 12 March 2004 - 00:00
-Knut
1978 Blazer K5