Gå til innhold



Foto

V10 eller 5,9 turbo diesel?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
38 replies to this topic

#1 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 02:50

Vurderer å bytte min '72 Cadillac Eldorado Coupe i en pick up, siden jeg tidligere har eid flere Chevy's så vurderer jeg nå Dodge Ram.

Har to biler under vurdering, en 2000 Dodge Ram V10 Magnum 4x4 med 144000 miles på telleren, og en 1996 Dodge Ram 2500 5,9 turbodiesel 2 wd med 226000 km på telleren.

Hvilken av disse to bør jeg vurdere nærmere når jeg IKKE er utdannet bilmekaniker?

Bilen blir "nr tre bil", mest for kos og hobbybruk, samt litt trekking av hestehenger.
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#2 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 09:02

I ditt tilfelle så kan det ikke være tvil, det må bli dieselen. Ikke at det er så mye negativt med V10, men den er tørst og med henger er den meget tørst. Så om du ikke har firma som dekker drivstoffutgifter kan det ikke være tvil.

Cumminsen har også 2wd så da slipper du unna et av de store problemene med Ram, nemlig forstillinga på 4x4. Og siden du ikke har tenkt til å skru så mye selv så må det være et stort pluss. 96 modellen har ikke så enormt med hester orginalt, men 12 ventileren er veldig enkel å justere opp sånn ca 100hk. Bilen er også helt "analog" så det blir minimalt med elektroniske problemer med en slik bil. Bilen går billig, selv med tung henger etter, og Cumminsen elsker å trekke tungt. 96-modellen har en del problemer med lysbryteren, spesielt om en kobler till en henger med mye lys. All strøm går nemlig gjennom lysbryteren og ved stor belastning så kan den rett og slett smelte. Meget enkelt å fikse dette med relestyring på hovedlysa fra Biltema, og selve bryteren koster ikke mye. Da får en litt bedre lys i de orginale stearinlysa som sitter på de fleste rammer. Blir ikke bra lys før en setter på lys fra Sport-modellen.

2000 med V10 er jo nesten en sportsbil. Det er jo på denne blokka de har bygget Viper-motoren, men ikke fullt så mye HK. Mye hester og mye dreimoment gjør det til en artig krabat, men slik morro koster i bensinverden desverre. Ser den har 4x4 noe som er en stor fordel på glatta, men dertil negativt på vedlikeholdsbudsjettet. 2000-modellen har også fått en del elektronikk som kan skape tull i framtiden, alt av instrumenter, lys og motor/gir er kontrollert av bokser på den. 2000-modellen har jo det nye interiøret så er jo litt triveligere innvendig.

Automatene er nesten like på disse to, bare at 96 er helt mekanisk og på 2000 så er den elektronisk styrt til en viss grad, men de tåler orginalt like dårlig trimming så her er det nesten hipp som happ hva en velger.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#3 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 09:58

QUOTE(RamDodge @ 8 Sep 2009, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
I ditt tilfelle så kan det ikke være tvil, det må bli dieselen. Ikke at det er så mye negativt med V10, men den er tørst og med henger er den meget tørst. Så om du ikke har firma som dekker drivstoffutgifter kan det ikke være tvil.

Cumminsen har også 2wd så da slipper du unna et av de store problemene med Ram, nemlig forstillinga på 4x4. Og siden du ikke har tenkt til å skru så mye selv så må det være et stort pluss. 96 modellen har ikke så enormt med hester orginalt, men 12 ventileren er veldig enkel å justere opp sånn ca 100hk. Bilen er også helt "analog" så det blir minimalt med elektroniske problemer med en slik bil. Bilen går billig, selv med tung henger etter, og Cumminsen elsker å trekke tungt. 96-modellen har en del problemer med lysbryteren, spesielt om en kobler till en henger med mye lys. All strøm går nemlig gjennom lysbryteren og ved stor belastning så kan den rett og slett smelte. Meget enkelt å fikse dette med relestyring på hovedlysa fra Biltema, og selve bryteren koster ikke mye. Da får en litt bedre lys i de orginale stearinlysa som sitter på de fleste rammer. Blir ikke bra lys før en setter på lys fra Sport-modellen.

2000 med V10 er jo nesten en sportsbil. Det er jo på denne blokka de har bygget Viper-motoren, men ikke fullt så mye HK. Mye hester og mye dreimoment gjør det til en artig krabat, men slik morro koster i bensinverden desverre. Ser den har 4x4 noe som er en stor fordel på glatta, men dertil negativt på vedlikeholdsbudsjettet. 2000-modellen har også fått en del elektronikk som kan skape tull i framtiden, alt av instrumenter, lys og motor/gir er kontrollert av bokser på den. 2000-modellen har jo det nye interiøret så er jo litt triveligere innvendig.

Automatene er nesten like på disse to, bare at 96 er helt mekanisk og på 2000 så er den elektronisk styrt til en viss grad, men de tåler orginalt like dårlig trimming så her er det nesten hipp som happ hva en velger.


Takk for meget informativt og nyttig svar, det virker meget fornuftig å kjøpe 5,9 diesel, det er kun to ting som får meg til å tvile, 2 wd på glatta, har en del bakker i bygda, og ikke minst, setningen, "V10 er nærmest som en sportsbil", DET virker sammen med 4 wd veldig lokkende!
Dette blir en ren hobbybil til erstatning for Cadillacen så forbruket betyr ikke så mye, med unntak av at V10 muligens er umulig å selge igjen?
Jeg ser for meg en morsom hobbybil som også kan brukes som nyttebil, km stand på begge ligger jo på ca 225000, det er muligens ikke så ille selv på en bensin utgave?
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#4 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 11:07

4x4 er jo alltid overlegen på vinterføre, men jeg kjører med fem 20l kanner med grus på planet om vinteren og det hjelper mye bare det. Noe av det som hemmer en del pick-uper på vinteren er at framakselen blir veldig tung, men når en slipper å dra på vekta av fordelingskasse og tung framaksel så hjelper det mye. Har en kompis med 2wd GMC 6,5 og han har aldri problemer på vinteren, selv med noen kilometer med dårlig brøytet gårdsvei så tar han seg fram med noen kg i kassa.

Ikke er det noe problem med å få Cumminsen til å holde følge med en V10, og så får du mye mere moment i en trimmet Cummins, men lite økning i forbruk. Ved normal kjøring så går jo en trimmet diesel billigere faktisk.

Begge har ca lik km stand, jeg vet ikke om hvordan V10 slites, men Cumminsen er knapt innkjørt. Den er bygget for å gå 400 000miles uten overhaling, og mange har gått nærmere det dobbelte uten problem borte i USA i transportbransjen.

Men det er dine egne preferanser som må legges til grunn. Jeg kjenner godt igjen problemet med om en skal kjøpe bil med hjerte eller hjerne. Du bør derfor prøvekjøre begge kandidater og se om du synes hva som funker best for akkurat deg. Du var også inne på en viktig faktor her synes jeg. Salgsverdi. Den V10 blir nok ikke så enkel å bli kvitt igjen, mens Cumminsen har fått er veldig godt rykte, og blir nok mye enklere å avhende igjen. Men skal du ha bilen i mange år så spiller jo ikke dette noen særlig rolle egentlig.


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#5 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 13:35

QUOTE(RamDodge @ 8 Sep 2009, 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
4x4 er jo alltid overlegen på vinterføre, men jeg kjører med fem 20l kanner med grus på planet om vinteren og det hjelper mye bare det. Noe av det som hemmer en del pick-uper på vinteren er at framakselen blir veldig tung, men når en slipper å dra på vekta av fordelingskasse og tung framaksel så hjelper det mye. Har en kompis med 2wd GMC 6,5 og han har aldri problemer på vinteren, selv med noen kilometer med dårlig brøytet gårdsvei så tar han seg fram med noen kg i kassa.

Ikke er det noe problem med å få Cumminsen til å holde følge med en V10, og så får du mye mere moment i en trimmet Cummins, men lite økning i forbruk. Ved normal kjøring så går jo en trimmet diesel billigere faktisk.

Begge har ca lik km stand, jeg vet ikke om hvordan V10 slites, men Cumminsen er knapt innkjørt. Den er bygget for å gå 400 000miles uten overhaling, og mange har gått nærmere det dobbelte uten problem borte i USA i transportbransjen.

Men det er dine egne preferanser som må legges til grunn. Jeg kjenner godt igjen problemet med om en skal kjøpe bil med hjerte eller hjerne. Du bør derfor prøvekjøre begge kandidater og se om du synes hva som funker best for akkurat deg. Du var også inne på en viktig faktor her synes jeg. Salgsverdi. Den V10 blir nok ikke så enkel å bli kvitt igjen, mens Cumminsen har fått er veldig godt rykte, og blir nok mye enklere å avhende igjen. Men skal du ha bilen i mange år så spiller jo ikke dette noen særlig rolle egentlig.



Takk igjen, ser jo at det mest fornuftige blir å gå for en Cummins, selv om slektskapet til Viper når det gjelder V10 Magnum får det til å rykke i JA tanken cool.gif

Er litt spent på oppførselen på vinterføre, husker at en tidligere arbeidsgiver disponerte en Hiace 2 wd, den sto fast på flatmark omtrent.

Jeg er også redd for at hvis V10 er så rå som du sier så er jeg solgt etter en prøvetur, pleier å si at ingenting slår volum, les V8, da blir det vel enda verre med V10 laugh.gif

Men hva skjer med automatkassa hvis man trimmer en Cummins, den er jo etter hva jeg skjønner svak i utgangspunktet?

Andre som har synspunkter på temaet foresten?
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#6 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 17:17

Må ikke se deg helt blind på Viper-motor da. smile.gif Stort sett det de har til felles er vel slagvolumet på 8 liter og antall sylindere. V10 ble utviklet for å være nettopp en motor til pick-up, og ikke i en sportsbil, men så var det noen lyse hoder som fant ut om man tok denne lastebilmotoren og utviklet den videre så hadde den passet inn i en sportsbil man kunne konkurere med Corvette med.

I pick-up så gir den ca 310hk, nesten 200 mindre en i Viper, men bare 50fotpund mindre i moment. Tilsvarende Cummins i 2000 har litt mindre moment (460 fotpund) og 235hk, men med en liten elektronisk justering er man oppe i over 300hk og lukter på rundt 1000nm. Da kan den Viper wannabee'n slenge seg i veggen smile.gif

Det som skjer med automaten når du trimmer er at den blir skrot. Det har blitt skrevet mye om dette her på forumet. Kort forklart så er det stort sett tre ting som skjer, converter raser, lock-up'en i converter brenner opp eller at en av lamellpakkene brenner i kassa. Alt dette på grunn av for høyt moment. Men det er jo mange forskjellige løsninger på dette på markedet. Nå har jo V10 både høyere moment og effekt en Cummins, og de bruker nøyaktig den samme kassa, så den kassa lever på lånt tid i den bilen også desverre. Er vel bare 10-15% av ram som ble levert med V10, så det er vel derfor det er så skjelden vi leser om brente automater i disse bilene, mange ble muligens også levert med 5.trinns manuell?

Noen andre som har meninger rundt dette? smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#7 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 17:28

QUOTE(RamDodge @ 8 Sep 2009, 18:17) <{POST_SNAPBACK}>
Det som skjer med automaten når du trimmer er at den blir skrot. Det har blitt skrevet mye om dette her på forumet. Kort forklart så er det stort sett tre ting som skjer, converter raser, lock-up'en i converter brenner opp eller at en av lamellpakkene brenner i kassa. Alt dette på grunn av for høyt moment. Men det er jo mange forskjellige løsninger på dette på markedet. Nå har jo V10 både høyere moment og effekt en Cummins, og de bruker nøyaktig den samme kassa, så den kassa lever på lånt tid i den bilen også desverre. Er vel bare 10-15% av ram som ble levert med V10, så det er vel derfor det er så skjelden vi leser om brente automater i disse bilene, mange ble muligens også levert med 5.trinns manuell?

Noen andre som har meninger rundt dette? smile.gif

Tusen hjertelig takk for dine synspunkter RamDodge, lærer MYE av denne tråden og er foreløpig ikke blitt skremt bort fra RAM, ei heller med V10 motor!
Det er nesten så man kan begynne å spekulere på om det faktisk lønner seg å montere race shift kit, eller gå enda mere drastisk til verks, bytte ut automaten med manuell kasse?
Blir vel mye elektrisk mikk makk da sikkert, og jeg er nå tilhenger av automat i store biler da, i en Viper kan jeg godt røre litt i grauten cool.gif
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#8 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 08 September 2009 - 22:34

Har du en frisk automat så holder det med å bytte converter og ventilhus, da er du langt på vei.

Manuell kasse ja, det er faktisk det eneste jeg angrer med mitt bilkjøp. Skulle ha kjøpt en med 6.trinns manuell, men da hadde jo clutchen sluret i steden sad.gif

Ikke problem å bygge om, men er masse jobb og en må ha ny PCM fra bil med manuell kasse eller så går det helt i ball for bilen stakkars.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#9 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 10 September 2009 - 16:20

Enig med du RamDodge, beste alternativet er Cummins og Manuellgirkasse! Clutch er billigere enn converter, ventilhus og lameller... =)

Dessuten... lyden i 12v cumminsen er desidert mykje sintare enn V10, den høyres ut som ein lat audi frå tidlig 90tallet! tongue.gif

#10 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 10 September 2009 - 18:55

QUOTE(Beinlausen @ 10 Sep 2009, 17:20) <{POST_SNAPBACK}>
Dessuten... lyden i 12v cumminsen er desidert mykje sintare enn V10, den høyres ut som ein lat audi frå tidlig 90tallet! tongue.gif


Hmmmm....

Er det virkelig så pinglete lyd i en US V10? Forventer ikke Viper lyd, men Audi 80 lyd???? blink.gif
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#11 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 10 September 2009 - 21:10

Eg synst ivertfall det wink.gif

#12 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 10 September 2009 - 21:20

mer lyd går vel alltids å fått fikset, men om den blir fin er en annen sak. Kan kanskje bli litt som en Volvofemmer på steroider smile.gif Har bare kjørt Ford V10 jeg og den var bare kjedelig, både bil og lyd smile.gif

V8-lyden er og blir den fineste er vel de fleste enige i, en V10 er langt unna i lydopplevelse, blir liksom ikke sånn fin muldring. smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#13 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 11 September 2009 - 12:13

QUOTE(RamDodge @ 10 Sep 2009, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
mer lyd går vel alltids å fått fikset, men om den blir fin er en annen sak. Kan kanskje bli litt som en Volvofemmer på steroider smile.gif Har bare kjørt Ford V10 jeg og den var bare kjedelig, både bil og lyd smile.gif

V8-lyden er og blir den fineste er vel de fleste enige i, en V10 er langt unna i lydopplevelse, blir liksom ikke sånn fin muldring. smile.gif



Da har jeg ett luksusproblem, valget står nå mellom '95 2500 Cummins og 00 V10 Magnum, Cummins er en Regular cab 2wd med ca 225000 km, medfølger forstillingsdeler for 12000, (selv om det er en 2wd, RamDodge?), V10 Magnum er en 2000 mod Quadra Cab 3 (5) seter med 144000 miles på telleren.

Cummins skal jeg se på i helga, V10'n er ett stykke unna mitt bosted, forumets medlemmer, HVA skal jeg velge??? huh.gif
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#14 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 11 September 2009 - 15:38

Er ikke sikkert du behøver å prøvekjøre V10 smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#15 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 11 September 2009 - 16:12

Altså... du kjøper ikkje lastebil med Bensinmotor... tongue.gif hehe nuff said

#16 fjallasport-ram

fjallasport-ram

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 12 September 2009 - 07:50

hadde kjøpt v10 for min del..
liker ikke lukta av disel så fælt..

den disel'n er sikkert grei den til sitt bruk..

du får vurdere hvor mye du skal trekke med bilen. må nok være enig i at cumings er en trekkmaskin.. men mye mer morro med bensin.

lure faktisk på om jeg over tid skal bytte til v10 på min egen bil en gang..
men er ikke sikker på om det blir godtatt i detta landet.. (men det er en annen sak)

#17 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 12 September 2009 - 08:15

Jeg hadde tatt Bensineren hvis du bruker bilen lite. Stille og fin i motsetning til de gamle Cumminsene. Tipper V10 eren er billigere også?
Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#18 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 12 September 2009 - 10:01

QUOTE(v8 @ 12 Sep 2009, 09:15) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg hadde tatt Bensineren hvis du bruker bilen lite. Stille og fin i motsetning til de gamle Cumminsene. Tipper V10 eren er billigere også?


Takk for nye innspill, akkurat nå som jeg var blitt overbevist om å satse på diesel! ;-)
Jeg liker lyd, før Cadillacens big block V8 har jeg eid mange Chevy's fra en '74 Camaro Z28 i '86 via flere 6,2 diesel pick up's til en '97 Suburban 5,3 bensin som jeg solgte i vår.
Både diesel og bensin V8 har herlig lyd og dreiemoment, men hvis utgifter til drivstoff ikke skal være en faktor så hadde jeg nok valgt bensin ja.
Når enkelte her da sammenligner lyden av V10 med Audis femmere så er ikke det noen høydare for å si det sånn!
Ja, jeg skal ha bilen som bil nr 3, hobby/gårdsbil, så drivstoffutgiftene betyr ikke så mye.
V10'n er betraktelig nyere, 00/01 mod, Quadra Cab m suicide dører og 3 (5) seter og 4x4, 144000 miles, forholdsvis pen bruksbil med litt riper og småbulker.
Cumminsen er en 95/96 Regular Cab, 3 seter, 2 wd, km 225000, i meget brukspreget stand med flasset klarlakk, riper og bulker, slitt førersete osv.
Det skiller ca 50000 i prisforlangende for disse to, begge ønsker å bytte likt med meg.
Eier av Cummins mener at grunnen til at han med V10 vil bytte likt er at den er uselgelig i dagens marked?
Hadde begge vært like populære så hadde det jo ikke vært noen tvil om at jeg burde valgt den nyeste med størst cabin og 4x4, bensin eller ei!
Tar gjerne imot flere innspill :-)
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#19 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 September 2009 - 10:37

Litt av et dilemma du har gitt. Hva med å ikke ta noen av dem og heller finne et nyere eller finere eksemplar med Cummins??

Nå burde kanskje ikke lyden være det mest avgjørende i bilvalget. Siden du skal ha den til å trekke henger med så er det ikke sikkert at du har råd til å bruke V10 på en tur-retur Oslo siden det går med en halv månedslønn i bensin sad.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#20 ready4-runner

ready4-runner

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 856 Innlegg:

Posted 12 September 2009 - 10:38

QUOTE(Beinlausen @ 11 Sep 2009, 17:12) <{POST_SNAPBACK}>
Altså... du kjøper ikkje lastebil med Bensinmotor... tongue.gif hehe nuff said


Øyhhh Joda
Lykkelig eier av en 02 Duramax Silverado