Gå til innhold



Foto

Min første G endelig kjørbar, snart rammebytte ;)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
233 replies to this topic

#21 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 21 September 2009 - 21:26

QUOTE(Iver460 @ 21 Sep 2009, 22:04) <{POST_SNAPBACK}>
Vet ikke om du har sett det, men her er et bilde av bilen din fra bildetråden lenger oppe på siden:

http://www.offroad.n...rum/post-a3302-


Det var ut ifra det bildet og beskrivelse over telefon den ble kjøpt. Bildet må være en del år gammelt.
Uansett, til prisen må man vel regne med en del kjeks?!

#22 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 21 September 2009 - 22:30

Syntes den så verre ut på de første bildene dine enn når dere har vært bortpå med vinkelsliperen. Kanskje en av fordelene med hvit bil? Prisen var det ingen ting å si på!

#23 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 07:30

Nå vet jeg ikke hvordan dere har tenkt, ei heller åssen bilen egentlig ser ut, men er det ikke en ide å bytte støtte biter enn de som er kappet løs ? Hele bakskjermen f.eks ?

Uansett - jeg har sett andre rustirust prosjekter, og når man først kommer igang, og har bestemt seg for " finnishnivået " man vil legge seg på, så går det som regel utrolig bra unna....

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#24 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 08:06

Rust er bra! Bare kappe vekk og montere store skjermutbyggere å stooore hjul så er ting skikkelig wink.gif

#25 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 08:09

Vi går med tanken om å lime skjermbredderne, da kan vi kappe vekk ennå mere av rusten på skjermene.

Nye skjermer koster for mye gitt!!

#26 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 08:29

OK, syns forslaget med å lime på breddere hørte lurt ut jeg.
Da kan man bare banke sammen det som er igjen av plater, punkte det for å få det tett, og lime bredderne på ytterst.

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#27 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 14:57

QUOTE(Joar Martinsen @ 21 Sep 2009, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
Det var ut ifra det bildet og beskrivelse over telefon den ble kjøpt. Bildet må være en del år gammelt.
Uansett, til prisen må man vel regne med en del kjeks?!


Are you kidding me? Reg stemmer ikke engang..! Eller var det ironisk ment? Om ikke lenge skal i hvert fall sønnens (Anders) nyinnkjøpte se slik ut!

Følg med!
Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#28 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 15:38

QUOTE(Jagman @ 22 Sep 2009, 15:57) <{POST_SNAPBACK}>
Are you kidding me? Reg stemmer ikke engang..! Eller var det ironisk ment? Om ikke lenge skal i hvert fall sønnens (Anders) nyinnkjøpte se slik ut!

Følg med!


Regnr var desverre manipulert, ellers ville det jo vært heeelt rått!!

#29 espen221

espen221

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 16:34

ser du har kommet godt igang Joar, tror jammen du har tatt igjen meg allerede på fremdriftsplanen. Jeg som reiv ut interiøret for over 1-år siden, og har ikke fått begynt på rustslipinga engang noexpression.gif Satser alt på å få satt igang etter nyttår igjen. Så kunne vi kanskje prøvd oss opp på fjellet bak meg.

Men lykke til videre, dette tenker jeg blir bra smile.gif
Hilsen Espen

#30 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 17:00

QUOTE(espen221 @ 22 Sep 2009, 17:34) <{POST_SNAPBACK}>
ser du har kommet godt igang Joar, tror jammen du har tatt igjen meg allerede på fremdriftsplanen. Jeg som reiv ut interiøret for over 1-år siden, og har ikke fått begynt på rustslipinga engang noexpression.gif Satser alt på å få satt igang etter nyttår igjen. Så kunne vi kanskje prøvd oss opp på fjellet bak meg.

Men lykke til videre, dette tenker jeg blir bra smile.gif


Hallo du!!

Vi får ta noen skrukvelder når jeg får min igang... eller så kan det hende du får litt ekstra giv nå? Så skal det nok bli skikk på din også wink.gif
Er meget klar for nye kjøring etterhvert ja, nysgjerrig på veien videre forbi gruvene i vindhorn.

#31 espen221

espen221

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 17:23

QUOTE(Joar Martinsen @ 22 Sep 2009, 18:00) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo du!!

Vi får ta noen skrukvelder når jeg får min igang... eller så kan det hende du får litt ekstra giv nå? Så skal det nok bli skikk på din også wink.gif
Er meget klar for nye kjøring etterhvert ja, nysgjerrig på veien videre forbi gruvene i vindhorn.

Kan nok hende detta hjelper litt ja når endelig noen kjentfolk har fått seg GW. Men ser alltid ut som at andre prosjekt sniker seg foan i køen, er desverre ikke førstepri. unsure.gif Men men, skal nok bli orden på min GW au serru...Bare gi meg litt tid,heh
Hilsen Espen

#32 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 20:29

Bildene er fjernet.

Edited by Joar Martinsen, 19 September 2010 - 20:50.


#33 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 20:37

Ja, dette var en bra produktiv helg.

Gleder meg til lørdag om 2 uker biggrin.gif Da tenker jeg bilen er bortimot hel, karosseri messig, før vi gir oss på kvelden.

Det drar seg til.

Noen som vet om det holder med 4 liter lakk på en G? Mener å huske at det skulle være mer enn nok.
oops!?!


#34 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 22:28

QUOTE(Roar Sæther @ 4 Oct 2009, 21:37) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, dette var en bra produktiv helg.

Gleder meg til lørdag om 2 uker biggrin.gif Da tenker jeg bilen er bortimot hel, karosseri messig, før vi gir oss på kvelden.

Det drar seg til.

Noen som vet om det holder med 4 liter lakk på en G? Mener å huske at det skulle være mer enn nok.


4 liter???
Jeg brukte mellom 1,5-1,8 liter + tynner og herder da.. Med "gammeltypen" lakk, ikke sånn som kommer ut av kranen på kjøkkenet tongue.gif

Ser ut som dere står på bra i helgene wink.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#35 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 08:08

QUOTE(Bilkar @ 4 Oct 2009, 23:28) <{POST_SNAPBACK}>
4 liter???
Jeg brukte mellom 1,5-1,8 liter + tynner og herder da.. Med "gammeltypen" lakk, ikke sånn som kommer ut av kranen på kjøkkenet tongue.gif

Ser ut som dere står på bra i helgene wink.gif


Såpass ja! Blir "gammeltypen" her også. Holder med 2liter + thinner og herder da tenker jeg. Ha litt i reserve...

#36 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 09:37

Haha - Roar KAN bare ikke dimensjonere maling riktig... biggrin.gif

hvor mange bokser har du igjen fra du malte Orange`n nå da roar ? 10 ? tongue.gif

Mekkinga ser meget bra ut gutta, må si jeg er imponert over framdiften...

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#37 Jan-tore

Jan-tore

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 01:52

QUOTE(Bilkar @ 15 Sep 2009, 16:58) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE(Joar Martinsen @ 15 Sep 2009, 16:16) <{POST_SNAPBACK}>

Får ikke registrert meg på gwagen forumet, så starter tråd her.

Ja da ble det G kjøp på Søndag... en 1984 lang 230GE, sperre fremme og bak smile.gif

Roar Sæther og jeg heiv oss i audien og dro til Kristiansand. Etter en prøvetur både langs asfalt og skog ble det kjøp. Bilen gikk som ei klokke hjem til Sannidal. Der ble alt interiør tatt ut og bilen spylt helt rein innvendig, deilig (25år med dritt)

Det er en del overflaterust, men ikke noe kritisk, så til helgen blir det sliping/flekking og noe skruing. Defekt hjullager, lekkasje i eksos og kast i bremseskiver. Burde ikke by på store problemer.

Første punkt er eu godkjenning. Så tar vi resten som kommer, blir jo skogsbil så heving og større hjul må til


Gratulerer med kongebil, akkurat slik så min ut nå den ble kjøpt tongue.gif
Med Roar på "laget" blir det nok en tøff bil laugh.gif


Du spylte bilen innvendig. Hvor fikk du tak i nytt interiør?



#38 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 08:17

QUOTE(Jan-tore @ 6 Oct 2009, 02:52) <{POST_SNAPBACK}>
Du spylte bilen innvendig. Hvor fikk du tak i nytt interiør?


Ta ut intreøret, dvs seter og midtkonsoll. Dashbord kan du trygt spyle reint.

#39 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 08:25

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 09:17) <{POST_SNAPBACK}>
Ta ut intreøret, dvs seter og midtkonsoll. Dashbord kan du trygt spyle reint.


Da ville jeg tørket det veldig veldig godt før jeg satte strøm på ting igjen. f.eks er lys-bryteren realtivt tett så om det først sniker seg vann inn blir det liggende der fryktelig lenge. Den er også plassert slik at om vannet kommer inn via "akslingen" så vil det ikke dreneres av seg selv i det innerste kontakt-settet mener jeg å huske, men her skal jeg ikke være påståelig smile.gif Ingen av brytere/kontakter inni der ville jeg stemplet med noe mer en IP40 nå som det er 20-25år gammelt for å si det slik tongue.gif

#40 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 08:26

QUOTE(minim @ 6 Oct 2009, 09:25) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg tørket det veldig veldig godt før jeg satte strøm på ting igjen. f.eks er lys-bryteren realtivt tett så om det først sniker seg vann inn blir det liggende der fryktelig lenge. Den er også plassert slik at om vannet kommer inn via "akslingen" så vil det ikke dreneres av seg selv i det innerste kontakt-settet mener jeg å huske, men her skal jeg ikke være påståelig smile.gif Ingen av brytere/kontakter inni der ville jeg stemplet med noe mer en IP40 nå som det er 20-25år gammelt for å si det slik tongue.gif


Nå har min stått og tørket i tre uker da wink.gif