Gå til innhold



Foto

Nissan Navara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 hannk

hannk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 19:41

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en 2001 modell Nissan Navara.
Har kjørt hilux før, men tenkte nå jeg skulle prøve noe nytt.

Har ikke så stort spekter av erfaring ang. denne bilen, så kanskje noen her kan hjelpe meg litt.

Det jeg i hovedsak lurer på er egentlig hvilken svakheter disse bilene har, og hvilke evt. feil jeg kan se etter? (som har vært godt skjult under saumfaring ved kjøp)
Selgeren av bilen er en jeg kjenner, å han sa at det kom litt "banke" lyder når du tar full sving pga at det er torsjonsfjører. Stemmer dette?

Håper på svart/veiledninger/tips.


Hans Christian

#2 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 19:44

QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Har akkurat kjøpt meg en 2001 modell Nissan Navara.
Har kjørt hilux før, men tenkte nå jeg skulle prøve noe nytt.

Har ikke så stort spekter av erfaring ang. denne bilen, så kanskje noen her kan hjelpe meg litt.

Det jeg i hovedsak lurer på er egentlig hvilken svakheter disse bilene har, og hvilke evt. feil jeg kan se etter? (som har vært godt skjult under saumfaring ved kjøp)
Selgeren av bilen er en jeg kjenner, å han sa at det kom litt "banke" lyder når du tar full sving pga at det er torsjonsfjører. Stemmer dette?

Håper på svart/veiledninger/tips.


Hans Christian



det er ikke svingstopperene som knirker da?
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#3 hannk

hannk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 19:47

QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 19:44) <{POST_SNAPBACK}>
det er ikke svingstopperene som knirker da?


takk for svar:)

Det er nok ikke noen knirking her, det er en ganske høy bankelyd rett og slett.
Hva tror du det kan være? Det skjer som sagt kun ved absolutt full sving.

#4 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 19:51

QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:47) <{POST_SNAPBACK}>
takk for svar:)

Det er nok ikke noen knirking her, det er en ganske høy bankelyd rett og slett.
Hva tror du det kan være? Det skjer som sagt kun ved absolutt full sving.


er ikke godt og si...svingstoppere er jo et velkjent problem på navara..men da knirker det helst...
knirka på min...

kjørt langt?

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#5 hannk

hannk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 19:54

QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 19:51) <{POST_SNAPBACK}>
er ikke godt og si...svingstoppere er jo et velkjent problem på navara..men da knirker det helst...
knirka på min...

kjørt langt?



Har gått 180.000

#6 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 20:03

QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:54) <{POST_SNAPBACK}>
Har gått 180.000


du får begynne med svingstopperene...

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#7 tatatas

tatatas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 284 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 20:08

Eller ytre drivledd som er utslitt. Kan uansett være greit å sjekke.

Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!

#8 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 20:12

QUOTE(tatatas @ 16 Sep 2009, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Eller ytre drivledd som er utslitt. Kan uansett være greit å sjekke.

Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!


er det hull i plast knottene,så kan det være greit med nye....så en dasj fett..så må du lære deg og leve med dårligere sving....altså slutte med full sving...hvis ikke så er det samme dritten en en stund

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#9 hannk

hannk

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 20:27

QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 20:12) <{POST_SNAPBACK}>
er det hull i plast knottene,så kan det være greit med nye....så en dasj fett..så må du lære deg og leve med dårligere sving....altså slutte med full sving...hvis ikke så er det samme dritten en en stund



Okay..
Jeg skal uansett ha inn bilen på verksted for full sjekk.
I tillegg til ytre drivledd & svingstopperne, hva burde jeg be de sjekke da?


#10 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 16 September 2009 - 20:33

QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 21:27) <{POST_SNAPBACK}>
Okay..
Jeg skal uansett ha inn bilen på verksted for full sjekk.
I tillegg til ytre drivledd & svingstopperne, hva burde jeg be de sjekke da?


har ikke hørt om noe spesielt på disse bilene...

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....