Hei.
Har akkurat kjøpt meg en 2001 modell Nissan Navara.
Har kjørt hilux før, men tenkte nå jeg skulle prøve noe nytt.
Har ikke så stort spekter av erfaring ang. denne bilen, så kanskje noen her kan hjelpe meg litt.
Det jeg i hovedsak lurer på er egentlig hvilken svakheter disse bilene har, og hvilke evt. feil jeg kan se etter? (som har vært godt skjult under saumfaring ved kjøp)
Selgeren av bilen er en jeg kjenner, å han sa at det kom litt "banke" lyder når du tar full sving pga at det er torsjonsfjører. Stemmer dette?
Håper på svart/veiledninger/tips.
Hans Christian
Nissan Navara
Started by
hannk
, Sep 16 2009 19:41
9 replies to this topic
#1
Posted 16 September 2009 - 19:41
#2
Posted 16 September 2009 - 19:44
QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Har akkurat kjøpt meg en 2001 modell Nissan Navara.
Har kjørt hilux før, men tenkte nå jeg skulle prøve noe nytt.
Har ikke så stort spekter av erfaring ang. denne bilen, så kanskje noen her kan hjelpe meg litt.
Det jeg i hovedsak lurer på er egentlig hvilken svakheter disse bilene har, og hvilke evt. feil jeg kan se etter? (som har vært godt skjult under saumfaring ved kjøp)
Selgeren av bilen er en jeg kjenner, å han sa at det kom litt "banke" lyder når du tar full sving pga at det er torsjonsfjører. Stemmer dette?
Håper på svart/veiledninger/tips.
Hans Christian
Har akkurat kjøpt meg en 2001 modell Nissan Navara.
Har kjørt hilux før, men tenkte nå jeg skulle prøve noe nytt.
Har ikke så stort spekter av erfaring ang. denne bilen, så kanskje noen her kan hjelpe meg litt.
Det jeg i hovedsak lurer på er egentlig hvilken svakheter disse bilene har, og hvilke evt. feil jeg kan se etter? (som har vært godt skjult under saumfaring ved kjøp)
Selgeren av bilen er en jeg kjenner, å han sa at det kom litt "banke" lyder når du tar full sving pga at det er torsjonsfjører. Stemmer dette?
Håper på svart/veiledninger/tips.
Hans Christian
det er ikke svingstopperene som knirker da?
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....
#3
Posted 16 September 2009 - 19:47
QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 19:44) <{POST_SNAPBACK}>
det er ikke svingstopperene som knirker da?
takk for svar:)
Det er nok ikke noen knirking her, det er en ganske høy bankelyd rett og slett.
Hva tror du det kan være? Det skjer som sagt kun ved absolutt full sving.
#4
Posted 16 September 2009 - 19:51
QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:47) <{POST_SNAPBACK}>
takk for svar:)
Det er nok ikke noen knirking her, det er en ganske høy bankelyd rett og slett.
Hva tror du det kan være? Det skjer som sagt kun ved absolutt full sving.
Det er nok ikke noen knirking her, det er en ganske høy bankelyd rett og slett.
Hva tror du det kan være? Det skjer som sagt kun ved absolutt full sving.
er ikke godt og si...svingstoppere er jo et velkjent problem på navara..men da knirker det helst...
knirka på min...
kjørt langt?
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....
#5
Posted 16 September 2009 - 19:54
QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 19:51) <{POST_SNAPBACK}>
er ikke godt og si...svingstoppere er jo et velkjent problem på navara..men da knirker det helst...
knirka på min...
kjørt langt?
knirka på min...
kjørt langt?
Har gått 180.000
#6
Posted 16 September 2009 - 20:03
QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 20:54) <{POST_SNAPBACK}>
Har gått 180.000
du får begynne med svingstopperene...
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....
#7
Posted 16 September 2009 - 20:08
Eller ytre drivledd som er utslitt. Kan uansett være greit å sjekke.
Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!
Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!
#8
Posted 16 September 2009 - 20:12
QUOTE(tatatas @ 16 Sep 2009, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Eller ytre drivledd som er utslitt. Kan uansett være greit å sjekke.
Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!
Prøv å legge en fettkladd der svingstopperne treffer både foran og bak (4 steder), og hør om lyden fortsatt er der etterpå!
er det hull i plast knottene,så kan det være greit med nye....så en dasj fett..så må du lære deg og leve med dårligere sving....altså slutte med full sving...hvis ikke så er det samme dritten en en stund
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....
#9
Posted 16 September 2009 - 20:27
QUOTE(svk @ 16 Sep 2009, 20:12) <{POST_SNAPBACK}>
er det hull i plast knottene,så kan det være greit med nye....så en dasj fett..så må du lære deg og leve med dårligere sving....altså slutte med full sving...hvis ikke så er det samme dritten en en stund
Okay..
Jeg skal uansett ha inn bilen på verksted for full sjekk.
I tillegg til ytre drivledd & svingstopperne, hva burde jeg be de sjekke da?
#10
Posted 16 September 2009 - 20:33
QUOTE(hannk @ 16 Sep 2009, 21:27) <{POST_SNAPBACK}>
Okay..
Jeg skal uansett ha inn bilen på verksted for full sjekk.
I tillegg til ytre drivledd & svingstopperne, hva burde jeg be de sjekke da?
Jeg skal uansett ha inn bilen på verksted for full sjekk.
I tillegg til ytre drivledd & svingstopperne, hva burde jeg be de sjekke da?
har ikke hørt om noe spesielt på disse bilene...
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....