Hei går og sysler med tanken på å kjøpe meg en 4 eller 6 hjuler. Har ingen spesiell erfaring med dette så jeg har en del spørsmål ang dette.
Har tenkt å brukes til jakt kjøre ut elg/hjort osv og kjøre til butikken for å handle osv
Dvs den må være registrert og kunne følge fartsgrensene opp til 70-80.
Er 6 hjulere sperret på 40km/t
Kan du fakte en elg/hjort på en 6 hjuler uten henger er det plass/bæring nok til det?
Hvordan er det å frakte elg/hjort på henger etter en 4 hjuler noen som har erfaring/tips?
Har tenkt på Polaris eller er det andre alternativer som bør sjekkes?
Håper det er noen som kan svare meg på dette.
Kjøpte for ikke lenge siden en Polaris Sportsmann Big Boss 6x6 EU traktor.
Veldig fornøyd. Plomberinga sitter på gasshendelen. Bare å skru ut, du får
den registrert som traktor på hvite skilt. Har hatt den i 85 km/t, men en traktor
har jo ikke lov til å kjøre fortere enn 45. Frakte en stor elg på planet går nok ikke,
men en hjort, om ikke den er veldig stor og rådyr går fint. Ha bar nok stropper :-)
Er utrolig til å komme seg fram, og så steiler den ikke, slik en 4-hjuling ofte kan gjøre.
Har henger, og med den har jeg fraktet en stor elgokse gjenom skog og myr. Gikk fint.
Har også fraktet materialer til en hytte oppe på en ås, veldig bratt sti, med mye stein
og groper og søle og en del bratt glatt fjellgrunn. Det gikk veldig fint. Så for j--- ut når jeg
startet kjøreturen og jeg lurte på om det ville gå, men ingen problem.
Synes ikke den er noe særlig mindre smidig enn en 4-hjuling, ikke mer enn en kan forvente.
Veldig bra å manøvrere synes jeg.
Aanys