Gå til innhold



Foto

Slik går nu dagan . . . .


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
357 replies to this topic

#21 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 01 October 2009 - 20:36

En hyggelig dag på VTP i dag biggrin.gif 10000 kr blakkere og noen deler rikere laugh.gif
Fikk også fult av kule reklame ting

Edited by def90, 02 October 2009 - 10:31.

http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#22 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 01:11

QUOTE(meisal @ 1 Oct 2009, 17:45) <{POST_SNAPBACK}>
Sikkert bare litt justering av dørbolten øverst på venstresida bak biggrin.gif Hatt det samme problemet på flere biler.


du det kan passe veldig bra... døra henger nemmelig litt skjeft... ohhlala.. lets kryss the fingers

#23 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 08:01

Jeg tror desverre ikke det er hengslene dine, Gimmy. De var rimelig tighte på den døra vi bytta til.

Kan du beskrive den lyden? Du lurte litt på fjærene, om en av de var brukket, men det lager ikke noe særlig lyd, det? Har du sjekket om ett av støtdemperfestene kan ha gått av? Sjekk toppen av støtdemperen. Det skjedde på en av mine. Skikkelig klonkelyd i større humper.
Kan jo også for sikkerhets skyld sjekke at hjula er skrudd fast rolleyes.gif

PS: ringer deg ang lista/Dokka.
oops!?!


#24 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 09:48

QUOTE(Roar Sæther @ 2 Oct 2009, 09:01) <{POST_SNAPBACK}>
Kan jo også for sikkerhets skyld sjekke at hjula er skrudd fast rolleyes.gif


Skal ikke le av det; jeg hadde en HELVETES romlelyd i bilen. Alt ble sjekket, dvs. alt jeg trodde kunne være galt.
Så så jeg på hjula, hmm - bare 3 hjulbolter ? Jøss - dekket er helt løst jo...

Jungelordtak: sjekk det åpenbare først.

Initium

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#25 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 10:18

QUOTE(Initium @ 2 Oct 2009, 10:48) <{POST_SNAPBACK}>
Skal ikke le av det; jeg hadde en HELVETES romlelyd i bilen. Alt ble sjekket, dvs. alt jeg trodde kunne være galt.
Så så jeg på hjula, hmm - bare 3 hjulbolter ? Jøss - dekket er helt løst jo...

Jungelordtak: sjekk det åpenbare først.

Initium


Å sjekk bolter til mellomakslingene, på alle aksler whistle.gif blir bra lyd når de henger på 2-3 bolter warning.gif

Edited by Bilkar, 02 October 2009 - 10:19.

Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#26 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 11:00

demperfester er sjekket, ok
dekka sitter fast, ok
eksosanlegg sjekket, ok



denne dunkelyden kommer i dem minste sprekker i asfalt eller andre dumper... høres ut som bak i allefall... veldig langt bak...

Edited by GIMMY, 02 October 2009 - 11:03.


#27 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 23:16

Byttet fjærer og tatt av vinsj i dag. Tatt fram caben, som skal få montert hardtop til vinter`n.. Lå snø på veien i dag huh.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#28 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 03 October 2009 - 09:08

Ser for meg at det ikke er kort tid igjen, nei. Har vært frost natt her nede allerede, så det skal bli spennende å se når snøen kommer.

Bård hadde prøvd å få tak i deg. Har du snakka med han? Han kommer til Trondhjem med Hurtigruta, på søndag morgen, 06.30!!

Hvordan ble det med "bensin bil" fjærene?
oops!?!


#29 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 03 October 2009 - 18:55

QUOTE(Roar Sæther @ 3 Oct 2009, 10:08) <{POST_SNAPBACK}>
Ser for meg at det ikke er kort tid igjen, nei. Har vært frost natt her nede allerede, så det skal bli spennende å se når snøen kommer.

Bård hadde prøvd å få tak i deg. Har du snakka med han? Han kommer til Trondhjem med Hurtigruta, på søndag morgen, 06.30!!

Hvordan ble det med "bensin bil" fjærene?


Snakka med Bård i går kveld ja wink.gif kom ikke hjem fra formula-offroad før nå. har ikke sjans til og levere delene i kveld mad.gif fergetider osv..
Så blir nok og pakke atl i en halvpalle og sende på ett vis..

Ble ganske 80`tallstuk med de fjærene foran ja laugh.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#30 ewikran

ewikran

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 03 October 2009 - 19:12

Montert ny bryter til kupevifta etter månedsvis med bare trinn 1 og 4. Mangler fortsatt trinn 3, lurer på om motstanden er gåen. Bytta lyspærene i midtkonsolet, så nå er jeg klar for mørketida :-)

Ex -97 G300DT LWB


#31 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 20:31

QUOTE(Bilkar @ 3 Oct 2009, 19:55) <{POST_SNAPBACK}>
Snakka med Bård i går kveld ja wink.gif kom ikke hjem fra formula-offroad før nå. har ikke sjans til og levere delene i kveld mad.gif fergetider osv..
Så blir nok og pakke atl i en halvpalle og sende på ett vis..

Ble ganske 80`tallstuk med de fjærene foran ja laugh.gif



Det er bare sånn det er innimellom.

Hvis så dette skal sendes på en pall, kanskje det er plass til ett par 33 x 12,5 15 BFG AT også, da? dribble.gif

Vi trenger ikke varene på noen uker, men det er jo digg med nytt godis i garasjen.

Snakkes om dette.

Fikk kappa, slipt, pussa, skrudd og sveisa på vogna til Joar i helga. Ser ut som vi er over det værste med rust, og er sakte men sikkert på vei med å bygge opp igjen. Morro, etter å ha kappet bort en del kjeks. Kikka litt under min egen vogn, for å lokalisere hvorfor sperrene ikke virker. Master sylindrene er pakket i drit, jørme og gammelt fett, så en demontering og rengjøring er første pri. Så får vi se hva det kan være under møkka.

Kort og godt en fin G-wagen helg biggrin.gif
oops!?!


#32 sasmerce

sasmerce

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 21:29

QUOTE(GIMMY @ 2 Oct 2009, 12:00) <{POST_SNAPBACK}>
demperfester er sjekket, ok
dekka sitter fast, ok
eksosanlegg sjekket, ok



denne dunkelyden kommer i dem minste sprekker i asfalt eller andre dumper... høres ut som bak i allefall... veldig langt bak...



har du vært under og sjekka eksosanlegget?jeg hadde en rar lyd og det viste seg og være ett stk røket gummioppheng.
SASMERCE

#33 sasmerce

sasmerce

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 21:31

Hei..
matte ned taket imorgen,så blir det lakkering i løpet av uken..
skal bli godt å få skrudd sammen bilen igjen..

SASMERCE

#34 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 22:06

QUOTE(sasmerce @ 4 Oct 2009, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
har du vært under og sjekka eksosanlegget?jeg hadde en rar lyd og det viste seg og være ett stk røket gummioppheng.



drikke helg så ikke mye bil nå... hehe er vel "slik går nu dagan" det;) må titte mere i morra... piss irriterende.. og jeg er såå imponert over bilen att det lukter rustsveis og lakkering snart...

skal sjekke. dørfester, dør henger litt skjevt, eksos, samt foringer og fjærer og dempere...

#35 steppdeck

steppdeck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 243 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 17:55

I dag har jeg montert ny motorvarmer og når middagen er fortært så skal jeg ned i garasjen igjen å finne ut hvorfor bare det høytmonterte bremselyset funker og ikke de originale, rekner med det blir en "jord-jobb".
sven

#36 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 17:58

QUOTE(steppdeck @ 5 Oct 2009, 18:55) <{POST_SNAPBACK}>
I dag har jeg montert ny motorvarmer og når middagen er fortært så skal jeg ned i garasjen igjen å finne ut hvorfor bare det høytmonterte bremselyset funker og ikke de originale, rekner med det blir en "jord-jobb".


Jeg hadde en artig sak med bremselysene i dag tongue.gif Hadde klart å satt begge pærene feil i slik at det ble en feil når jeg trykket på bremsen. Det som sjedde var faktisk at når jeg trykket inn bremsen kom glødinga og to andre lamper i dashbordet på og kupe-viften startet. Satte bare begge pærene riktig i igjen og så var alt i sin skjønneste orden.

#37 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 18:43

Så kom snøen igjen rolleyes.gif alle de dyre volvoene med 4x4 lå i grøfta laugh.gif
mens jeg kjørte forbi i den gamle G bilen biggrin.gif (men så hadde jeg nye piggdekk også da)
ser ut som dem som kjører dyre 4x4 ikke tror de trenger vinterdekk huh.gif
http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#38 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 19:46

Har fått meg en gammal Lamborghini traktor på tunet, som skal hjelpe meg med diverse gjøremål som snøflytting o.l. Men denne traktoren har luftavkjølt motor, og er derfor kald i hytta. Også fordi det orginale varmeapparatet har gått til de evige jaktmarker, grunnet rust.

Noen som har en diesel webasto eller lignende, som de ikke bruker? Vet det ligger noen på finn, men dette kunne gjerne vært gratis, eller byttet i noe som noen trenger.

Ellers blir det kjekt med løfte muligheter ved motorbytte og andre tunge-løfte-greier biggrin.gif

Edited by Roar Sæther, 09 October 2009 - 19:47.

oops!?!


#39 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 20:08

QUOTE(Roar Sæther @ 9 Oct 2009, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
Har fått meg en gammal Lamborghini traktor på tunet, som skal hjelpe meg med diverse gjøremål som snøflytting o.l. Men denne traktoren har luftavkjølt motor, og er derfor kald i hytta. Også fordi det orginale varmeapparatet har gått til de evige jaktmarker, grunnet rust.

Noen som har en diesel webasto eller lignende, som de ikke bruker? Vet det ligger noen på finn, men dette kunne gjerne vært gratis, eller byttet i noe som noen trenger.

Ellers blir det kjekt med løfte muligheter ved motorbytte og andre tunge-løfte-greier biggrin.gif


Siden du nevner webasto. Når man skal velge en til bilen er det noe å tenke på da bortsett fra at den må gå til diesel og det at man må ha en plass til den?

#40 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 20:12

QUOTE(Roar Sæther @ 9 Oct 2009, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
Men luftavkjølt


da sitter det vel kjølevifte på motoren som blåser varm luft rolleyes.gif
"bare og få varmlufta fram til hytta da" whistle.gif
http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!