Gå til innhold



Foto

Forlengerkabel tilhengerkontakt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Svein A

Svein A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 10:13

Jeg er på jakt etter forlengerkabel til tilhengerkontakt (7-polet kontakt på bil og henger) siden jeg har hegnerfeste montert i firkantrør og drop-down gjør det at avstanden til min kontakt på bilen er noe lengere enn på enkelte biler med fast hengerfeste. Dette har vist seg å være problematisk ved noen anledninger.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt forlengerkabel til hengerkontakt ferdig som en kabel. "Ho" til "hann" kontakt altså. Er ikke frista til å lage en selv med kontakt delen som er beregna på bilen da den er åpen bak og dette skaper lett feil på lysa. Biltema er sjekka ut og de hadde bare Hann til hann og vanlige ho kontakter beregna på fastmontering.

Håper noen har noen idèer

Edited by Svein A, 02 October 2009 - 10:14.


#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 11:25

lag sjøl, fyll inni plugger og kontakter med grease, og spray med fett eller silikonspray en gong i året. eg la opp nye kontakter på begge bilane for 5-6 år sia etter fuktinntrenging og rust og irr og drit og gjorde det slik då, har ikkje vore noko trøbbel seinare. Har berre stripsa fast kontaktene på bilane sidan skruane er med å lage trøbbel pga korrosjon, kjemi og spenningsrekka ved fukt.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 11:45

Egil Verne AS http://egilverne.no/ har 3- meters forlengerkabel, som plugges direkte mellom bil og tilhenger.
Delenr : KAB 40141.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#4 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 11:57

QUOTE(Svein A @ 2 Oct 2009, 11:13) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er på jakt etter forlengerkabel til tilhengerkontakt (7-polet kontakt på bil og henger) siden jeg har hegnerfeste montert i firkantrør og drop-down gjør det at avstanden til min kontakt på bilen er noe lengere enn på enkelte biler med fast hengerfeste. Dette har vist seg å være problematisk ved noen anledninger.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt forlengerkabel til hengerkontakt ferdig som en kabel. "Ho" til "hann" kontakt altså. Er ikke frista til å lage en selv med kontakt delen som er beregna på bilen da den er åpen bak og dette skaper lett feil på lysa. Biltema er sjekka ut og de hadde bare Hann til hann og vanlige ho kontakter beregna på fastmontering.

Håper noen har noen idèer



Eller så går det jo ann å spør noen så har en ferdig laga. wink.gif



Ledninga her e 1,5 meter. riktignokk er denne heimelaga.
Ikke jeg som har laget denne, den var på en campingvogn jeg kjøpte forr et par år siden.

Telefon nr mitt står i profilen, likeså gjør epostadressa mi.

Edited by teddjak, 02 October 2009 - 12:10.


#5 Svein A

Svein A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 12:43

QUOTE(Jarl_ @ 2 Oct 2009, 12:45) <{POST_SNAPBACK}>
Egil Verne AS http://egilverne.no/ har 3- meters forlengerkabel, som plugges direkte mellom bil og tilhenger.
Delenr : KAB 40141.



Takker for det tipset, var akkurat den typen jeg var ute etter