Driver å snuser på en Frontera til salgs å har ett par generelle spørsmål om biltypen.
1. Hva er forskjellen på manuelle og autonav (ble dette levert fra fabrikken eller er det etter montert)
2. Er det permanet 4wd på dem (all wheel drive)
3. De frontera som har TDI motorer er det motorer fra VAG
Frontera terminologi
Started by
Trench_Rat
, Oct 05 2009 00:45
2 replies to this topic
#1
Posted 05 October 2009 - 00:45
#2
Posted 05 October 2009 - 23:44
QUOTE(Trench_Rat @ 5 Oct 2009, 00:45) <{POST_SNAPBACK}>
Driver å snuser på en Frontera til salgs å har ett par generelle spørsmål om biltypen.
1. Hva er forskjellen på manuelle og autonav (ble dette levert fra fabrikken eller er det etter montert)
2. Er det permanet 4wd på dem (all wheel drive)
3. De frontera som har TDI motorer er det motorer fra VAG
1. Hva er forskjellen på manuelle og autonav (ble dette levert fra fabrikken eller er det etter montert)
2. Er det permanet 4wd på dem (all wheel drive)
3. De frontera som har TDI motorer er det motorer fra VAG
1. Manuell NAV - man kobler til 4x4 manuelt ved å komme ut av bilen og vri bryter på NAV en til foraksel, automatisk NAV - man kobler til og av 4x4 uten å forlate førersete, må rygge ca1-4 m for å koble fra foraksel. Jeg har byttet til manuell pga automat NAV en ble utslitt og fungerte ikke skikkelig. Nye koster ca 8000,- NOK mens manuell ca 300,- NOK.
2. Bilen er bakhjuldreven til vanlig, og kobler til forakselen etter behov.
3. vet ikke, se i waynes boka til fronteraen.
Som eier av en frontera så er jeg fornøyd med bilen. Den er en rimelig og fullverdig ramme 4-hjulstrekker med høy og lavgirserie, clearensen burde vært litt større. diesel forbruk 0,77 på mila landevei, 1-1,1 i by med 4x4 på. Synes det er helt kurant for en bil med egenvekt på 2tonn. Min har en automatisk bakaksel som gjør at den drar begge hjulene når det spinner, dvs 3 aktive hjul hele tiden. Jeg vurderer å heve hele bilen ca 5cm, det hjelper vel til med framkommeligheten men drar ned på stabiliteten på motorvei.Bilen har død akselerasjon, så hvis du er ute etter en sprek bil er fronteraen ikke tingen...
#3
Posted 06 October 2009 - 07:38
2,5 literen som står i frontera er en VM motor, Italiensk motor, men selskapet er vel eid av Detroit diesel.. Motoren er brukt i alt fra tråkkemaskiner til Jeep cherokee, frontera, chrysler voyager og sikkert mange fler jeg ikke kommer på i farten.. 3,1 literen er vel en Izusu diesel tror jeg, mens de nyere kom med opels egen 2,2 liter. (Lurer på om ikke det har vært en 2,3 liter izusu inne i bildet her også ett sted.. )