Gå til innhold



Foto

Suzuki treff 2010??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
141 replies to this topic

#41 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 11:20

Skjønner ikke helt hvor du vil yakusa? Ingen her har vel nevnt at dette er en avstemming. Medlemmene må jo få gi sitt syn på hvor dem har lyst til å ha treffet, dette er jo også en god pekepinne på hva vi i styret bør velge. Hadde valget falt på kongsberg som ligger en halv time fra meg så hadde jeg ikke dratt hjem for det, tror de alle fleste som kommer på treffet vi være på plassen hele helgen hvis det ligger til rette for gode overnattningsmuligheter.

#42 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 14:52

No føler eg ikkje eg kan seie dette meir tydelig..

Dersom vi i styret skal fatte eit rett vedtak må vi som ikkje har vore på desse plassane som er aktuelle ha litt meir info enn at dei som bur nermast eit felt vil ha treffet der.

Vi må sjå på heilheita.

Vi må få vite korleis det er med overnatting, muligheiter for det sosiale, beliggenheit osv..

Mulig eg er totalt tungnem, men slike ting er nesten totalt fråværande her i tråden syns eg.
Berre Oppdal som har presentert info om slikt vel?


Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#43 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 15:05

Tror det er du Yakuza som ikke følger med i timen tongue.gif se på inlegg 29 og 30 på side 2 i denne tråden så finner du alt av info om klubbene.

#44 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 18:21

Då er det nok meg det er noko gale med ja.

Eg finner ingen info om muligheit for overnatting, sosial treffstad, beliggenheit, avstand til butikk o.l. men eg får heller ta jobben med å finne ut slikt sjøl...

Eg finner plenty bilder frå kjørefelta og det ser supert ut.

Vi må også ha klarheit i korleis det er med forsikringer/løyver på dei forskjellige treffplassane.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#45 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 19:47

Når det gjelder KNA Telemark sitt område følges terreng touring-reglene. Reglene for kjøreområdet finner man her: http://www.pirate4x4...ead.php?t=19663






kart til området http://www.gulesider.....26tab=address


Det er en stor grillhytte med god plass og muligheter for underholdning. Det er camping PÅ området

Butikker ligger i Skien som er et lite stykke unna, ikke sikkert men vil tippe rundt 15
-20 min.


her er bilder fra grillhytta, camping og kjøring
http://www.pirate4x4...p...7797&page=2
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#46 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 23:14

Når det gjelder Kongsberg er det gode muligheter for camping på plassen, men det er ikke noe grillhytte der. Kun 5min. til nærmeste butikk.
Forsikring er jeg ikke sikker på.


#47 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 17 January 2010 - 23:24

Må legge til at original suzuki cab uten bøyle ikke er tillatt i løypene ved KNA-Telemark. Man må enten ha metalltak eller 4-punkt bur. man blir forsikret ved å betale for kjøringen i feltet

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#48 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 09:23

QUOTE(ShuDuck @ 17 Jan 2010, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Må legge til at original suzuki cab uten bøyle ikke er tillatt i løypene ved KNA-Telemark. Man må enten ha metalltak eller 4-punkt bur. man blir forsikret ved å betale for kjøringen i feltet

Dette er vel vanlige terrengtouringregler og egentlig noko som vi i klubben burde holde oss til som et minimum av sikkerheit kanskje. Ikkje det at vi har noko vedtak på det altså, men er no litt nifst å velte uten..
Likevel synd å ha treff der kjøring med originalbil er lite sannsynlig å få gjennomført. Dette er et viktig moment som styret må vurdere..
Dersom vi ikkje har dette som et minimum av sikkerheit kan det bli vanskelig for folk med NBF-tilknyting å være med på treffet også, og kanskje heilt utelukke dei frå å være med å arrangere.. NBF er litt nazi på dette..

Kanskje vi kan ha treff ein plass der det fins forsikring for original SJ annakvart år?

@rnf.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#49 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 09:41

Alle KNA klubber har vel det samme regelverket når det gjelder veltebøyle? Skal sjekke forsikring på Kongsberg.

#50 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 10:05

Men Telemark/Skien ser ut som en flott plass å ha treff, både med tanke på sjølve feltet, og det sosiale.

regner med det er greit å satse på teltovernattinger?


Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#51 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 10:23

QUOTE(Svein54 @ 18 Jan 2010, 09:41) <{POST_SNAPBACK}>
Alle KNA klubber har vel det samme regelverket når det gjelder veltebøyle? Skal sjekke forsikring på Kongsberg.

Det har dei nok ja.. Og så lenge en kallar noko for "Terreng Touring" så er det det vel samme regelverket som gjelder.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#52 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 14:27

Er ikke mange plasser igjen der en kan kjøre uten bøyle så vidt jeg vet, og skal man ha det på en best mulig organisert måte med forsikring så er vel det eneste mulighet?

Har fått et forslag fra Terje i klubben om at en kanskje kunne laget noen bøyler og solgt på treffet. Det er muligheter for installasjon på campingen


Vil et treff relativt langt sør trekke folket fra Stavangerområdet? har en masse campingplass for de som ønsker å ta turen over to dager (på grensa ved telemark og aust-agder)
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#53 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 14:34

Tommy kom med flere alternativer i Grimstad omeråde, hvor tenker du deg shuDuck?
Hvor viktig er det med forsikring?

#54 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 14:51

QUOTE(Svein54 @ 18 Jan 2010, 14:34) <{POST_SNAPBACK}>
Tommy kom med flere alternativer i Grimstad omeråde, hvor tenker du deg shuDuck?
Hvor viktig er det med forsikring?


det med bur var tiltenkt Skien, om en får lånt en rørbøyer så kan bur lages på campen.

Om det trekker stavangerfolket så tenkte jeg på gjerstad-skien-kongsberg

Er et supert område i Gjerstad, med camp, butikker og kjøreområdet i umiddelbar nærhet. de andre kjøreområdene er et stykke kjøring unna. Er vel fare for at det blir glissent de forskjellige plassene om alle skal spre seg
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#55 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 17:53

Ja vi holder oss til en plass - ett treff. Vi kunne kjørt en dag en plass og neste dag en anna plas såklart, men primært syns eg vi skal holde oss en plass. mange (nokre) trenger nok heile søndag på å kome seg heim også..

eg syns ikkje vi trenger finne plasser enda lenger sør enn skien og kongsberg. Det er nok egoisten i meg som prater no, men enda to timer sørover gjer at treffet blir nokså utelukka for meg.. grensa mi (og sikkert dei fleste andre si også ) går ved 10 timer...


eksempel:
6.5 timer frå stavangerkanten til skien og 7 timer frå bergen til skien er no inga umulighet for noken vel?

Edited by yakuza, 18 January 2010 - 17:57.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#56 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 January 2010 - 17:59

QUOTE(Svein54 @ 18 Jan 2010, 14:34) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor viktig er det med forsikring?

Derosm treffplassen/kjørefeltet ikkje har forsikring må vi kjøpe forsikring sjøl. Det går greit men er tryggast å ta dette gjennom vertsklubb e.l.

uten noko form for forsikring - ingen kjøring..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#57 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 January 2010 - 19:08

QUOTE(yakuza @ 18 Jan 2010, 17:59) <{POST_SNAPBACK}>
Derosm treffplassen/kjørefeltet ikkje har forsikring må vi kjøpe forsikring sjøl. Det går greit men er tryggast å ta dette gjennom vertsklubb e.l.

uten noko form for forsikring - ingen kjøring..


Ja, vi må for all del ikke risikere en situasjon hvor vi får avorlige skader på treffet hvor folk kjører uten forsikring. Det burde ikke være diskusjongrunnlag engang.

#58 eysteinbjerke

eysteinbjerke

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 14:26

QUOTE(ShuDuck @ 18 Jan 2010, 14:51) <{POST_SNAPBACK}>
det med bur var tiltenkt Skien, om en får lånt en rørbøyer så kan bur lages på campen.


Det hadde vært glimrende for meg, ihvertfall.. Har ikke bur, inget sveiseapparat, ingen sveisekunnskaper, ingen rørbøyer, og "ferdigbur" er jo så dyrt...

QUOTE(ShuDuck @ 18 Jan 2010, 14:51) <{POST_SNAPBACK}>
Er et supert område i Gjerstad, med camp, butikker og kjøreområdet i umiddelbar nærhet. de andre kjøreområdene er et stykke kjøring unna. Er vel fare for at det blir glissent de forskjellige plassene om alle skal spre seg


Alt mellom Tvedestrand og Oslo passer meg glimrende biggrin.gif Gjerstad er et steinkast fra sommerstedet mitt wink.gif
(Men så bor jeg jo i Oslo, så skal jo ikke klage på noe på Østlandet/Sørlandet tongue.gif )

-Eystein-

#59 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 16:08

QUOTE(ShuDuck @ 18 Jan 2010, 14:51) <{POST_SNAPBACK}>
det med bur var tiltenkt Skien, om en får lånt en rørbøyer så kan bur lages på campen.

Om det trekker stavangerfolket så tenkte jeg på gjerstad-skien-kongsberg

Er et supert område i Gjerstad, med camp, butikker og kjøreområdet i umiddelbar nærhet. de andre kjøreområdene er et stykke kjøring unna. Er vel fare for at det blir glissent de forskjellige plassene om alle skal spre seg


En må jo ha strøm også til vinkelsliper og sveiseapp og selvsagt sveiseapp og vinkelsliper. Noen som har strømaggregat?

Og hvordan skal det gjøres med rør? Skal hver enkelt kjøpe inn eller skal de som ønsker bygge bur melde seg på og forpliktende bestille rør samlet?

Et initiativ for å bygge bur er veldig flott synes jeg for det er direkte økt sikkerhet. Og sikkerhet er noe av det viktigste en kan ta tak i.

#60 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 16:54

Autosafe i Drammen lager billig bøyle : tlf. 90101230