Gå til innhold



Foto
* * * * * 4 votes

Trond`s Toyota garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
817 replies to this topic

#21 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 08 November 2009 - 15:53

QUOTE(Lars'ern @ 7 Nov 2009, 23:41) <{POST_SNAPBACK}>
Se der du biggrin.gif Nå mangler bare ennå større hjul og litt kutting tongue.gif tongue.gif

Du må flytte ned radiatoren pga kjølevifta, den tar i plastkåpa på radiatoren. Men siden det ikke er noe problem hos deg, så regner jeg med att den kåpa er borte. Men ta og flytt ned radiatoren alikevel, greit å få lainet opp radiator og vifte skikkelig.


He he, ja det er no 33x12.5/15 som skal på, men det er vel ikke mye kapp og bank som må til for å få døm til å passe?
Nå har jeg gått å glana litt siden i går, og bilen kunne godt vært noe høyere, men får vente å se til jeg får på 33 "ane.
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#22 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 08 November 2009 - 22:17

Dagen har gått med til å denge T1 & T2 (Terrorist 1 og 2), også kallt sønner, fremtiden, de som skal passe på oss når vi blir gamle osv osv, meeeen utfra dagens erfaring ser det jævla stygt ut! wink.gif Det er helt utrolig hva en på litt over 4 og på litt over året klarer å få til av dævelskap laugh.gif Tenkte at vi skulle ha en sikkelig guttetur ut i garasjen, han på 4 har nesten innreda seng der for flere år sia, men minstemann har bare gått i et par månder og har ikke vært helt egna til å ha med ut, men idag var altså dagen hvor mamma gikk fra mamma tittel til "hu strenge der inne som maser" og pappa blei den "super kule-alt-som-er-kult-er-det-fattern-som-står-for" for begge gutta. Etter ca. 1 time med bla bla bla, smell med dører, verktøy i alle retninger, hyl, skrik, "nå er det rett på rommet" så er vi liksom ikke helt på "super kule-alt-som-er-kult-er-det-fattern-som-står-for".... dry.gif Han minste var litt unnskyldt ettersom han er i væl minste laget til å ta ansvar for egne handlinger, men han største fikk et par timer innpå rommet, men han minste var ikke snauere enn når størstemann blei geleida, til ville protester inn på "glattcella" så satt`n og peka og lo så rått at kona måtte snu seg bort. dribble.gif
Så dagen gikk ikke helt som planlagt, men en liten tur i kveld, ALEINE, blei det. Ikke mye idag, men er nå ferdig med 3 dekk.
Håndseiping er kjempegøy... dribble.gif kan varmt anbefales

Attached Thumbnails

  • siep.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#23 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 22:22

Dagen gikk med til å forberede vintern, og da var det snøfresern som fikk seg en runde. T1 var med og idag gikk det bra... tongue.gif


Attached Thumbnails

  • 10112009240.jpg
  • 10112009242.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#24 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 11 November 2009 - 17:56

Da har det kommet parts til piggepistolen så da er det bare å pigge villt igjen! dribble.gif det er så lettvindt at om det er noen som vil ha pigga dekka nå så er det bare å ta en tur så skal det bli pigg! Tenkte jeg skulle pigge skoa til kjærringa!

Attached Thumbnails

  • part.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 11 November 2009 - 18:00.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#25 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 13 November 2009 - 23:20

Da var dekka ferdig pigga og seipa!! dribble.gif dribble.gif

Så da er det jævla synd at kjærringa skal på no reunion fest imorra så da må jeg passe T1 & T2(ikke no negativt det, men hadde vært smukt å fått nye såler på beina) så det blir ikke 33" denna hælga heller sad.gif

Attached Thumbnails

  • 13112009249.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 14 November 2009 - 14:37.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#26 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 14 November 2009 - 14:45

QUOTE(Hummer @ 8 Nov 2009, 15:42) <{POST_SNAPBACK}>
tøft , ble fint det der!!
begynner og få lyst til og skru nå eller? laugh.gif

ang bilder , så står nede til høyre der du laste opp bilde og det står "behandle vedlegg" , klikk der så kan du legge til bilde under/iforbindelse med den teksten det tilhører , så sliupper alt og komme samlet i bunn smile.gif
...om det ga no mening hehe


Takk for det. Hakke sett detta svaret før nå. Lyst til å skru....nja, kjenner at det røkker litt i handa, men er ikke helt sikker på om det er mekke genet eller no anna laugh.gif

Skjønnte godt hva du mente ang bildene, så der satt`n.Takker for hjælpa! dribble.gif

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#27 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 15 November 2009 - 21:22

Da drar det seg til med snøfreser`n. Nå er`n satt sammen og prøvd og det funka som det skulle. Olje og plugg er bytta, overhalla "diffen". Da syns jeg det blei for gæli å la`en se ut som en dass, så da blei det en runde med surven og sprayboksen dribble.gif

Før:
f_r.jpg

etter:
15112009254.jpg
etter.jpg
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#28 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 15 November 2009 - 21:51

Det tar av med snøfreseren som med alt annet skjønner jeg biggrin.gif Det er nok ikke lenge før det skjer mere på lux'n eller biggrin.gif
Jeg skulle bare ha 31" og turbo på lux'n jeg, det skar seg fort gitt, rakk aldri 31"...
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#29 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 16 November 2009 - 22:51

QUOTE(Lars'ern @ 15 Nov 2009, 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
Det tar av med snøfreseren som med alt annet skjønner jeg biggrin.gif Det er nok ikke lenge før det skjer mere på lux'n eller biggrin.gif
Jeg skulle bare ha 31" og turbo på lux'n jeg, det skar seg fort gitt, rakk aldri 31"...


Vurderte flames...neida,men måtte ta fresern et tak.ettersom jeg solgte hodaen så funker brøyteskjær dårlig på predator'n uten revers å brøyte med!idag blei 33' montert!

Etter å ha sett litt på det idag så kommer det et spøkelse sikende inn:" 33" ga jo ikke akkurat den store gode følelsen jeg hadde håpa på" buhuhuhu.....så da er det vel bare å erkjenne at jeg er avhenging, at jeg kan hengi meg totalt til bil (igjen, trudde jeg var ferdig med det) og melde meg inn i AO -anonyme offroadere- Det positive er jo at det er de fleste er inne er medlemer alt! dribble.gif

nye_hjul.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 17 November 2009 - 19:34.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#30 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 20 November 2009 - 19:49

Nå er snøfreser`n ferdig! Så nå kan jeg bruke garasjen til det som den er ment for....

Attached Thumbnails

  • 19112009272.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#31 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 23 November 2009 - 22:01

Da har jeg fått mellomakselkryss i hus....får rette en stor takk til sverrfarsan som kjenner Stig innpå BG og derav en pris som var sjukt go......
Så kommer da det store problemet......mekanikern.... whistle.gif


Attached Thumbnails

  • kryss.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#32 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 27 November 2009 - 20:22

Bakakselen lekker litt på balja og da tenkte jeg å ta en full overmaling, men ettersom bilen er daglig bruk må jeg kjøpe meg en som kan pusses opp.Så om det er noen i nærheten av østfold som har en komplett bakaksel til 91 mod hilux/taro ligganes send meg en pm, mail: trondcb@hotmail.com, ring/sms 97770077. dribble.gif

Alternativt en jeg kan låne så lenge til jeg får gått over min.h

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 28 November 2009 - 13:30.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#33 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 29 November 2009 - 20:46

Ny løsning på aksel problematikken: Kjøpt bil, så kan luxen plukkes ned og jeg kommer meg på jobben!

Hva er største mulige hjul som går på denna doningen uten å modde noe? Hvem er innpå forumet har greie på lj73?

Det blei en 86 mod landcruiser gitt:



Nei da ville ikke Gudene at jeg skulle ha Landcriuser.... sad.gif

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 30 November 2009 - 19:06.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#34 Lux84

Lux84

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 30 November 2009 - 15:53

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 29 Nov 2009, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
Ny løsning på aksel problematikken: Kjøpt bil, så kan luxen plukkes ned og jeg kommer meg på jobben!

Hva er største mulige hjul som går på denna doningen uten å modde noe? Hvem er innpå forumet har greie på lj73?

Det blei en 86 mod landcruiser gitt:


nlck.no er forum for landcruiser smile.gif
Hilux

#35 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 30 November 2009 - 19:07

Blei ikke no landcruiser likevæl sad.gif
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#36 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 01 December 2009 - 00:18

??
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#37 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 01 December 2009 - 17:57

QUOTE(Lars'ern @ 1 Dec 2009, 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
??


kjørbar blei til fløttbar så jeg takka nei... og du har jo hørt om mine psykiske sperrer hva anngår skruing og ettersom jeg er på en selvpålagt rehab så trenger jeg ikke et prosjekt til, da svikter vel motet igjen.... tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Nei fra spøk til revolver, trengte en bil som gikk i et par måneder, kanskje over vintern så jeg kunne tatt luxen et tak. og den skal ikke koste stort, men kan ikke ha hvilken bil som helst, må ha noe som jeg kan ta en liten tur i skogen med.Kan ikke gå en hel vinter uten en tur ut i skog og mark...friluftsmenneske av rang så lenge jeg har 2 eller 4 hjul under ræva!alternativt et scooterbelte går og! laugh.gif


"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#38 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 05 December 2009 - 22:42

På en eller anna forunderlig måte klarte jeg å få stua luxen inn i garasjen.... og det var pokker tute meg et c moment! Snøfresern må tilbringe natta ute, så det var vel det, nå kommer vel den til å nekte å jobbe tongue.gif

Hadde egentlig ikke noe plan for hva jeh skulle gjøra, for garasjen er på hele 36 m2 så for å få igjen porten måtte venstre reflex tas av... laugh.gif

Det endet opp med at jeg pussa ned de rustflekka som har kommet akkurat der planinnlegget slutter, MEN ettersom jeg helt klart var i jaget kasta jeg meg på en av felga med kusa, briste eller bære, og dæven jeg blei fornøyd:

Attached Thumbnails

  • felg1.jpg
  • felg2.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#39 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 06 December 2009 - 11:45

Noen som har forslag til etterbehandling av bar alu?Det lå klarlakk på som nå er/blir pussa vekk og jeg har ingen planer om å legge på klarlakk igjen. Men bar alu er jo som å be om oksydering. Noe må jeg ha på men hva? blink.gif
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#40 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 06 December 2009 - 13:10

poler med autosol..... holder ganske lenge
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/