Noen som vet om det er forskjell på fritidsbatteri og startbatteri?
Litt avvik i størrelse ser jeg, men allikevel samme Ah og utseende ellers.
Forskjell på startbatteri og fritidsbatteri?
Started by
RobRob
, Oct 26 2009 12:38
5 replies to this topic
Posted 26 October 2009 - 12:38
Posted 26 October 2009 - 13:24
Glem det. Fant det ut selv etter en del leting
Fritidsbatteri har forskjellig oppbygning og egner seg mer til belastning over tid.
Startbatterier er bygd for å levere mye kraft når du starter, men er ikke så god på belastning over tid.
Fritidsbatteri har forskjellig oppbygning og egner seg mer til belastning over tid.
Startbatterier er bygd for å levere mye kraft når du starter, men er ikke så god på belastning over tid.
Posted 26 October 2009 - 13:26
Det finnes to forskjellige batterityper; start og driftsbatteri.
Startbatterier er konstruert for å gi mye strøm i et kort tidsrom, og så bli ladet raskt opp igjen. De tåler normalt ikke dype utladinger.
Driftsbatteriet leverer mindre strøm over lengre tid. de har tykkere plater har har lengre levetid. Startbatterier bør ikke brukes som driftsbatteri. Såkalte flerbruksbatteri er et kompromiss mellom de to andre typene.
Startbatterier er konstruert for å gi mye strøm i et kort tidsrom, og så bli ladet raskt opp igjen. De tåler normalt ikke dype utladinger.
Driftsbatteriet leverer mindre strøm over lengre tid. de har tykkere plater har har lengre levetid. Startbatterier bør ikke brukes som driftsbatteri. Såkalte flerbruksbatteri er et kompromiss mellom de to andre typene.
Edited by Chevy-LPG, 26 October 2009 - 13:29.
Posted 26 October 2009 - 13:30
hehe tok lengre tid å skrive mitt innlegg enn ditt...
Posted 26 October 2009 - 15:11
Ser ut til at jeg må til med nytt batteri gitt.
Hvordan finner jeg ut om et vedlikeholdsfritt batteri er ødelagt? Kommer jo ikke til for å få målt syren på de.
Hvordan finner jeg ut om et vedlikeholdsfritt batteri er ødelagt? Kommer jo ikke til for å få målt syren på de.
Posted 26 October 2009 - 15:22
Mål spenninga på det, mål om det holder på spenningen over tid. Samt ta en belastningstest på det....