Gå til innhold



Foto

Bodylift og heving


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
87 replies to this topic

#1 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 09 November 2009 - 21:50

Har hatt dialog med en vegtrafikkstasjon i forbindelse med jobben ei god stund, og har i så måte blitt veldig godt kjent med en kæll der, og får vite endel ting som ikke er sjokkerende, for jeg har hatt mistanke lenge om hvorfor BT folk er en gjeng med kødder, men nok om det. Jeg veit ihvertfall hvor jeg ikke skal begynne å jobbe.

Vi hadde en prat i dag, og kom innpå offroad temaet, og da kunne han fortelle meg følgende:

- Veidirektoratet har sendt ut skriv til alle stasjonene om at all godkjennening av alle former for heving er satt på vent. Skjedde for ca. 14 dager siden.


Om detta er gammalt nytt, så beklager jeg.
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#2 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 00:23

Hvorfor blir jeg ikke forundret? iiam.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#3 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 19:07

For å kaste litt bensin på bålet: Folk skjønte ikke hvorfor jeg kjøpte meg dyrt hevesett bare fordi det var TÜV-godkjent og ville ha det i vognkortet kjappest mulig, når jeg kunne spare masse på billigere heevsett som ikke var godkjent og bare kjøre.... Ikke for å være ufølsom, men MOAHAHA!!

Sånn, da var det gjort.. Tilbake til saken. WHAT THE HELL?????? Hvordan skal liksom det bedre entusiasmen til de som bygger bil som hobby, når mongoBT plent skal nekte å godkjenne ting basert på intoleranse?

EDIT: Fikk du noen grunn til hvorfor det var satt på vent?

Edited by PrinZe, 10 November 2009 - 19:08.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#4 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 21:33

QUOTE(PrinZe @ 10 Nov 2009, 19:07) <{POST_SNAPBACK}>
For å kaste litt bensin på bålet: Folk skjønte ikke hvorfor jeg kjøpte meg dyrt hevesett bare fordi det var TÜV-godkjent og ville ha det i vognkortet kjappest mulig, når jeg kunne spare masse på billigere heevsett som ikke var godkjent og bare kjøre.... Ikke for å være ufølsom, men MOAHAHA!!

Sånn, da var det gjort.. Tilbake til saken. WHAT THE HELL?????? Hvordan skal liksom det bedre entusiasmen til de som bygger bil som hobby, når mongoBT plent skal nekte å godkjenne ting basert på intoleranse?

EDIT: Fikk du noen grunn til hvorfor det var satt på vent?


Jada, bare gni det inn du..... devil.gif


Du kan så si, det er helt forbanna utrolig. Men jeg har fått servert endel historier fra han BT karen (som må væra en av de hyggeligst og mest hjelpsomme jeg har vært borti, uansett etat eller firma). Jeg vil ikke gjenngi noe av det er inne, men fy fader så tvers igjennom råttent opplegg, og da snakker jeg ikke bare om regelverket i seg sjøl. Som jeg sa innledingsvis: jeg veit i hvertfall hvor jeg ikke skal begynne å jobbe!

Årsaken var visstnok manglende testing ifm unnamanøver og stabiliteten rundt det. Han driver ikke så mye med bil, så han hadde ikke 100% oversikt, men han mente at det var en "kun" en gjennomgang av praksisen. Så får vi se.







"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#5 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 23:12

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 10 Nov 2009, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
Jada, bare gni det inn du..... devil.gif


Du kan så si, det er helt forbanna utrolig. Men jeg har fått servert endel historier fra han BT karen (som må væra en av de hyggeligst og mest hjelpsomme jeg har vært borti, uansett etat eller firma). Jeg vil ikke gjenngi noe av det er inne, men fy fader så tvers igjennom råttent opplegg, og da snakker jeg ikke bare om regelverket i seg sjøl. Som jeg sa innledingsvis: jeg veit i hvertfall hvor jeg ikke skal begynne å jobbe!

Årsaken var visstnok manglende testing ifm unnamanøver og stabiliteten rundt det. Han driver ikke så mye med bil, så han hadde ikke 100% oversikt, men han mente at det var en "kun" en gjennomgang av praksisen. Så får vi se.


Nå har jeg allerede søkt om godkjenning på heving og da har de srevet at de godkjenner heving som er godkjent av uavhengig institutt og dersom de forsøker gå tilbake på det slik at jeg brenner inne med hevesett for 12 tusen skal jeg i alle fall gå til sivil sak.

Om de nekter godta Tüv-hevesett så er vi snart der at ingen endring på bilen i forhold til slik den ble typegodkjent blir godkjent. Jeg vet det er på gang et forbud mot montering av utvendige ekstralykter.

De vil ikke ha noen biler på vegen som er endret på, det er poenget. Så bremser de det inn bit for bit. Samtidig fikk de som bygger choppere lov til å endre på ramma med sveising av nye rør for å sette et personlig preg på sykkelen.

Finnes ikke noe fornuft eller rettferdighet.

Så lenge de som driver med bil, av alle slag, ikke danner noen gruppe med politisk slagkraft vil vi bare bli overkjørt gang på gang. Det som ikke skader politisk eksisterer ikke for politikere.

#6 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 11 November 2009 - 17:36

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 10 Nov 2009, 23:12) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har jeg allerede søkt om godkjenning på heving og da har de srevet at de godkjenner heving som er godkjent av uavhengig institutt og dersom de forsøker gå tilbake på det slik at jeg brenner inne med hevesett for 12 tusen skal jeg i alle fall gå til sivil sak.

Om de nekter godta Tüv-hevesett så er vi snart der at ingen endring på bilen i forhold til slik den ble typegodkjent blir godkjent. Jeg vet det er på gang et forbud mot montering av utvendige ekstralykter.

De vil ikke ha noen biler på vegen som er endret på, det er poenget. Så bremser de det inn bit for bit. Samtidig fikk de som bygger choppere lov til å endre på ramma med sveising av nye rør for å sette et personlig preg på sykkelen.

Finnes ikke noe fornuft eller rettferdighet.

Så lenge de som driver med bil, av alle slag, ikke danner noen gruppe med politisk slagkraft vil vi bare bli overkjørt gang på gang. Det som ikke skader politisk eksisterer ikke for politikere.


Uten at jeg er spesialist, så kan faktisk veidirektoratet gå inn og overstyre alt og trekke tilbake alle godkjenninger som er gitt, det fikk jeg beskjed om ifm med godkjenninga jeg har drevi med på jobben. Der var maskinene godkjent av den lokale vegtrafikkstasjonen og regionskontoret, men plutselig kom den lokale stasjonen tilbake til meg og sa at vegdir. krevde terligere dokumentasjon, ellers kunne i ytterste konsekvens, vegdirektoratet trekke tilbake godkjenninga.
Fornuft og rettferdighet er et fremmedord i den butikken der, det tar liksom motet fra den mest ukuelige optimisten når det bare er hælvete. Det er for dumt at når vi kommer inn der så må vi stå med lua i handa og oppføre oss som en skolegutt foran lærer`n som på 30 tallet. mad.gif

Vi snakka litt på jobben idag da en av selgera hadde blitt stoppa i går for ulovlig lysbruk, både nærlys og tåkelys samtidig som ga 2000.- raske inn i statskassa. Men han som stoppa`n ga seg ikke der nei, han har to 1000 metere som stikker utafor orginal fangern, så da blei det mangel lapp ettersom bilen med lampen er 3-4 cm lenger enn hva som står oppført i vognkortet, så han må inn å vise bilen med lampene og få ny lengde innskrivi. Helt utrolig at det går an.
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#7 Tdmice

Tdmice

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 17:26

La inn dette på garasjen min. Tenkte jeg kunne skrive det her og:

mad.gif
Nettopp åpnet brev fra Bt, nedtur !!!!!!!!!!!!

Etter et langt brev med mye forklaringer osv står det:

Opp og ombyggingsgruppa kan ikke anbefale at VB 11933 godkjennes ombygd med hevesett uten at tilfredstillende dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller kompetent uavhengig labratorium foreligger, dette gjelder både fjærsettet og på bodyliftsettet i kombination. Det samme gjelder også for hjuldimensjon som ligger utenfor produsentens anvisninger og eventuelt for avstandsringer(spacere).

Faen ta folk!!!!! mad.gif
Da jeg sendte søknad om godkjenning sendte jeg kopi av Tüv papirer på alt sammen. Altså 3 Tüv papirer 1 for Trailmaster fjærhevesettet, 1 for Trailmaster bodylift sett der kombination med fjærhevesettet står at er ok og et for spacere.

Enda klarer dem å skrive at det trengs "tilstrekkelig dokumentasjon".
Jeg tror faen meg at dem har rota bort Tüv papirene. Søknaden sendte jeg i Januar, ringte dem i August for å spørre. Da fant dem ikke igjen noe på regnr mitt. Dem har da funnet søknaden men tydeligvis ikke Tüv papirene. Det blir nok en telefon imorgen. Og jeg kan garantere at det bli klaging på vedtaket.

Dette gir jeg meg ikke på.
Vitara 2.0 Turbo Diesel Godkjent med 35mm fjærløft ,50 mm bodylift og bredda 56 mm med spacere

#8 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 17:37

Så, moralen er nå, bygg og kjør ulovlig til du er ferdig, og så dra til TUV i Tyskland for godkjenning av uavhengig laboratorie....??
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#9 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 17:58

QUOTE(Tdmice @ 12 Nov 2009, 17:26) <{POST_SNAPBACK}>
La inn dette på garasjen min. Tenkte jeg kunne skrive det her og:

mad.gif
Nettopp åpnet brev fra Bt, nedtur !!!!!!!!!!!!

Etter et langt brev med mye forklaringer osv står det:

Opp og ombyggingsgruppa kan ikke anbefale at VB 11933 godkjennes ombygd med hevesett uten at tilfredstillende dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller kompetent uavhengig labratorium foreligger, dette gjelder både fjærsettet og på bodyliftsettet i kombination. Det samme gjelder også for hjuldimensjon som ligger utenfor produsentens anvisninger og eventuelt for avstandsringer(spacere).

Faen ta folk!!!!! mad.gif
Da jeg sendte søknad om godkjenning sendte jeg kopi av Tüv papirer på alt sammen. Altså 3 Tüv papirer 1 for Trailmaster fjærhevesettet, 1 for Trailmaster bodylift sett der kombination med fjærhevesettet står at er ok og et for spacere.

Enda klarer dem å skrive at det trengs "tilstrekkelig dokumentasjon".
Jeg tror faen meg at dem har rota bort Tüv papirene. Søknaden sendte jeg i Januar, ringte dem i August for å spørre. Da fant dem ikke igjen noe på regnr mitt. Dem har da funnet søknaden men tydeligvis ikke Tüv papirene. Det blir nok en telefon imorgen. Og jeg kan garantere at det bli klaging på vedtaket.

Dette gir jeg meg ikke på.


Vegdir. gjør nøyaktig som de selv vil. Hvorfor i all verden sendte du orginal papira? Kopi først, så når det eventuellt har gått igjennom, da tar du med papira når du viser bilen. Problemet er at det blir verre jo lenger opp i systemet du kommer, klag til den lokale stasjonen og de drar på skuldra og sier "vi er ikke lovgivende organ", ta det opp med vegdir. og der blir du sendt at og fram uten at noen hjelper til. mad.gif



"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#10 Tdmice

Tdmice

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 18:06

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 12 Nov 2009, 17:58) <{POST_SNAPBACK}>
Vegdir. gjør nøyaktig som de selv vil. Hvorfor i all verden sendte du orginal papira? Kopi først, så når det eventuellt har gått igjennom, da tar du med papira når du viser bilen. Problemet er at det blir verre jo lenger opp i systemet du kommer, klag til den lokale stasjonen og de drar på skuldra og sier "vi er ikke lovgivende organ", ta det opp med vegdir. og der blir du sendt at og fram uten at noen hjelper til. mad.gif


Jeg sendte bare kopi. Men dem har jo tydeligvis ikke sett dem eller driter bare i det.
Vitara 2.0 Turbo Diesel Godkjent med 35mm fjærløft ,50 mm bodylift og bredda 56 mm med spacere

#11 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 18:14

QUOTE(Bergum @ 12 Nov 2009, 17:37) <{POST_SNAPBACK}>
Så, moralen er nå, bygg og kjør ulovlig til du er ferdig, og så dra til TUV i Tyskland for godkjenning av uavhengig laboratorie....??


Vil tro at ved visning hos BT/stoppa langs veien/pkk får du beskjed om at det ikke er ihht kjøretøysforskriften/fabrikatens data så det blir bare å ta det av igjen. Utfra sånn jeg tolka det jeg fikk beskjed om så er pr. nå INGEN former for heving mulig å få godkjent i vognkortet uansett hvor du har med papirer fra. Så moralen er vel heller; bygg om og kjør ulovlig...det er jo toss alt mye bedre at vi har haug av biler som bygges om uten noen form for kontroll, enn at det reglene gjøres fornuftige. De som velger å heve/bygge om ulovelig gjør det uansett, så de eneste detta ødelegger for er de som faktisk prøver å følge boka, og det er jo hensiktsmessig....Gud forby at BT folka må jobbe litt. blink.gif

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#12 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 12 November 2009 - 22:06

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 12 Nov 2009, 18:14) <{POST_SNAPBACK}>
det er jo toss alt mye bedre at vi har haug av biler som bygges om uten noen form for kontroll, enn at det reglene gjøres fornuftige. De som velger å heve/bygge om ulovelig gjør det uansett, så de eneste detta ødelegger for er de som faktisk prøver å følge boka, og det er jo hensiktsmessig....Gud forby at BT folka må jobbe litt. blink.gif


For det første Biltilsynet eksisterer ikke lenger.

for det andre, så er ulovlige ombygde biler ikke et problem for biltilsynet, de har ikke noen lovgivende myndighet, så det er noen annens problem de skal bare påse at bilen er i forskriftsmessig stand, ved siden av å være avgiftspoliti for toll og avgift.

Jeg er en av de som ønsker å følge boka når jeg bygger bil, men slik man blir møtt av vegdirektoratet og statens vegvesen med den mentaliteten de klart og tydelig viser så kommer ikke jeg til å gidde å vise noen interresse for å gjøre ting på deres premisser lenger... her blir det bygg om og kjør...

Nøcke gunnar kan jo selv fortelle svaret han fikk av vegdirektoratet når det gjaldt en ankesak han har inne...


#13 J.H.4X4

J.H.4X4

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 13 November 2009 - 22:12

hvis di gir mangellapp for at bilen er 3-4cm lenger med extralys på, hva med di som er så gærne å har hengerfeste på bilene sine da? blir brått 10cm lengre da! må vel snart søke om det også nå da og få det skrevet inn... devil.gif

#14 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 13 November 2009 - 22:38

QUOTE(sven @ 12 Nov 2009, 22:06) <{POST_SNAPBACK}>
For det første Biltilsynet eksisterer ikke lenger.

for det andre, så er ulovlige ombygde biler ikke et problem for biltilsynet, de har ikke noen lovgivende myndighet, så det er noen annens problem de skal bare påse at bilen er i forskriftsmessig stand, ved siden av å være avgiftspoliti for toll og avgift.

Jeg er en av de som ønsker å følge boka når jeg bygger bil, men slik man blir møtt av vegdirektoratet og statens vegvesen med den mentaliteten de klart og tydelig viser så kommer ikke jeg til å gidde å vise noen interresse for å gjøre ting på deres premisser lenger... her blir det bygg om og kjør...

Nøcke gunnar kan jo selv fortelle svaret han fikk av vegdirektoratet når det gjaldt en ankesak han har inne...


Alle veit vel at Biltilsynet ikke eksisterer lenger, men alle skjønner hva som menes, og bt er jo en suveren forkorting da wink.gif

Det er jo forsåvidt BT sitt problem når det gjelder ombygde biler, de skal tross alt håndheve det lovene som kommer, og er det ei dødsulykke er det de som må ut for åstedsgransking samt kontroll av innvolverte kjøretøy. Vegtrafikkstasjonene kan også komme med innstillinger til regelendringer.

Her blir det også bygg og kjør!

Kunne godt ha fått høre svart Nøke Gunnar fikk...det var sikkert veldig fornuftig....





"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#15 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 20:37

Kan noen som har et TÜV godkjent hevesett legge ut bilder av det her. Snakka med han BT karen idag og han sa det var noe med liten skrift i papira som vegdir. hadde hengt seg opp i. Noe med at "ikke testet på den aktuelle bilen" eller noe i den duren...Kunne vært artig å sett det. Tok en telefon inn til BT, bare for å se hva en villt fremmed sa på spørsmål om godkjenning av hevesett, synd jeg ikke tok opp samtalen, men den lød noe i nærheten av dette:

Jeg var utrolig forsiktig og gjorde meg enda mer "unnskyld at jeg er til" enn jeg trudde var mulig (ihvertfall til å begynne med):

"lurte på hva jeg må gjøre for å få godkjent tüv godkjent hevesett"
svar:
"Da må du sende en søknad til vegdir. og så må du påklage den kjennelsen
"

hmmmm, det var ikke snakk om at jeg måtte vente å se hva jeg fikk til svar, for svaret ville bli nei!!Flotte greier.

" så det du sier er at det ikke er mulig å godkjent hevesett med TÜV papirer?"
svar:
"vel, det er kommet restriksjoner nå om at hevesett ikke skal godkjennes, men jeg sier ikke at det ikke er mulig, bare at det ikke går...."


Forvirra, jepp, det blei jeg og.Fortsatt er jeg veldig hyggelig, og har ikke mista besinnelsen....

"Men, kan du ikke svare ja eller nei; er det mulig å få godkjent hevesett?"

svar:
"Det er ikke ja eller nei svar på spørsmålet ditt, men det vi har fått beskjed om er at slike godkjenninger skal skjerpes bla bla bla bla"

Nå er overtrøkksventilen i ferd med å åpne.......

"jo, hører hva du sier, men jeg gidder ikke bruke 15-20 lapper på noe som jeg ikke får brukt, jeg må ha et svar, ja eller nei!!!!"
Svar:
"Da må du sende en søknad til vegdir. og så må du påklage den kjennelsen"


Overtrøkksventilen er nå pip oppe og for ikke å bli anmeldt for sjikane:

"Tusen takk for villenden svar"

Trur ikke han helt fikk med seg hva jeg sa, men svaret var:

"bare hyggelig, hade bra......"

Jeg blei noe paff, men jeg måtte bare innbille meg at han ikke hørte at jeg sa villedende, ellers hadde mest sannsynlig både pc`en og telefonen flaksa ut av kontoret mitt. mad.gif

Jeg sitter igjen med en følelse at denna restriksjonen ikke er midlertidig.....men jeg skal fiske litt mer hos han jeg kjenner på BT.





"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#16 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 17:35

Kan se om jeg finner papirene mine til 2,5" OME for Mk2 Hilux etter jobb i kveld..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#17 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 22:03

Jeg snakka med en fra BT så seint som i går, og fikk beskjed av han om at de gjengse OME og trailmasterhevesettene med TUV eller annet uavhengig laboratorium ikke skulle være noen problem på tross av at regelverket blir skjerpet..

skjerpelsen gjelder mer at det er en del bla procompsett som er blitt godkjent uten denne dokumentasjonen.

Han jeg prata med var ganske oppegående, og virka som om han hadde god greie på dette med firehjulstrekkere.


#18 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 19 November 2009 - 00:07

Enda godt det finnes noen oppegående folk der også smile.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#19 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 19 November 2009 - 07:19

QUOTE(sven @ 18 Nov 2009, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg snakka med en fra BT så seint som i går, og fikk beskjed av han om at de gjengse OME og trailmasterhevesettene med TUV eller annet uavhengig laboratorium ikke skulle være noen problem på tross av at regelverket blir skjerpet..

skjerpelsen gjelder mer at det er en del bla procompsett som er blitt godkjent uten denne dokumentasjonen.

Han jeg prata med var ganske oppegående, og virka som om han hadde god greie på dette med firehjulstrekkere.



Hmm, mao det er veldig liten forskjell i fra hvordan det var før skjerpinga: alt kommer ann på hvem du møter! Nydelig. blink.gif

Om det du skriver Sven er tilfelle, hvorfor får da tdmice avslag? Nöcke Gunnar har tydelivis også fått et nei...

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 19 November 2009 - 07:21.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#20 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 December 2009 - 17:15

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 19 Nov 2009, 07:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, mao det er veldig liten forskjell i fra hvordan det var før skjerpinga: alt kommer ann på hvem du møter! Nydelig. blink.gif

Om det du skriver Sven er tilfelle, hvorfor får da tdmice avslag? Nöcke Gunnar har tydelivis også fått et nei...


De store problemene jeg har hatt med BT har vært en bestemt person på Lillehammer som rett og slett bare er drittsekk. Men det er mye rare svar en får rundt omkring når en spør. På samme spørsmål får en alt fra "ikke noe problem" til "det er ikke mulig å godkjenne" slik at om en får avslag ved ett distrikt så er det bare å søke i neste.