Gå til innhold



Foto

Bodylift og heving


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
87 replies to this topic

#81 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 20 January 2010 - 17:48

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 20 Jan 2010, 16:56) <{POST_SNAPBACK}>
nå snakkær vi!hvem sier det?



BILKAMP BLIR TATT OPP I STORTINGET:

Stortingsrepresentant for Aust-Agder Ingebjørg Godskesen mener måten bilbyggere som Nikolaisen og hans like blir behandlet på er hårreisende. Nå vil hun ha svar fra samferdselsministeren.





- Streng norsk praksis og regelverk knyttet til godkjenning og registrering av biler skaper problemer for mange bilentusiaster i Norge. Andre land har langt mer fleksible regelverk. Vil statsråden være villig til å se nærmere på regelverket for hjemmelagde og ombygde biler, slik at norske bilentusiaster ikke diskrimineres i forhold til entusiaster i andre europeiske land, spør Godskesen



Bilentusiaster

Stortingsrepresentanten har fått mange tilbakemeldinger fra bilentusiaster på at det er svært vanskelig å få godkjent og registrert kjøretøy i Norge i forhold til sammenlignbare land.

- Regelverket bør praktiseres på en slik måte at sikkerheten ivaretas, samtidig med at det skal være mulig å ha bilrelaterte hobbyer som bygging og ombygging av biler, skriver hun i sitt spørsmål som fortsetter:



Skreddersydde

- Storbritannia har spesielle regler for biler som det produseres under 100 av i året, og dette er en forutsetning for det store antallet bakgårdsprodusenter av skreddersydde biler som bygges på bestilling. I Sverige finnes det en egen ordning der hjemmebygde biler og sterkt ombygde biler kan godkjennes som henholdsvis "ombyggt fordon" og "amatørbyggt fordon". Slike regler gjør det mulig, ikke bare for folk å ha bilrelaterte hobbyer, men det gjør det også mulig for bilentusiaster å opprette nye bilmerker, og derved bidra til utviklingen av næringslivet.

Hun viser spesielt til Nikolaisen sin sak som hun mener viser manglende fleksibilitet i regelverket og hos Biltilsynet.

- Folk må kunne forholde seg til de svar de får når de henvender seg til Biltilsynet. Når det så i ettertid kommer inn et nytt regelvert, er det under all kritikk at det har tilbakevirkende kraft, avslutter hun.

#82 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 22 January 2010 - 18:28

Det er på høy tid slikt blir tatt opp politisk, og det er noe av dette Amcar har arbeidet med i mange år...

Problemet er jo så langt jeg kan se det at dette ikke er noen med politisk tyngde som kan dra dette lasset, en med tyngde kan utrette mye mer en noen tusen som surmuler...

Dette er en sak som må vinnes politisk, på våre politikeres egne premisser...

Desverre...




#83 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 19:30

QUOTE(sven @ 22 Jan 2010, 18:28) <{POST_SNAPBACK}>
Det er på høy tid slikt blir tatt opp politisk, og det er noe av dette Amcar har arbeidet med i mange år...

Problemet er jo så langt jeg kan se det at dette ikke er noen med politisk tyngde som kan dra dette lasset, en med tyngde kan utrette mye mer en noen tusen som surmuler...

Dette er en sak som må vinnes politisk, på våre politikeres egne premisser...

Desverre...


Dette er noe vi bør henge oss på som klegger.

Politikere er opptatt av det som opptar velgere. Om vi står på kan vi få til nye regler. Som de svenske for eksempel.

Først må vi lage en medlemsliste slik at en kan presentere at en representerer en viss mengde personer, så må vi bli enige om hva vi skal ha som mål på kort og lang sikt.

Jeg skal sende en epost til samferdselsministeren og begynne en diskusjon. Faan helle nå er jeg lei av å krangle med BT, en må ta det ett hakk høyere opp.

#84 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 19:58

Bra Nøcke! Kan ikke forestille meg en bedre egnet person enn du som kan representere oss offroadere i en slik sak cool.gif Stå på!
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#85 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 20:50

Hva med å lage en underskriftskampanje på en av de sidene rundt omkring.
Og ei infoside så folk veit hva de skriver under på.
Road Warrior

#86 Strek

Strek

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 00:54

Hei alle.
Har det skjedd noe mer med dette egentlig? Er det fortsatt "umulig" å få godkjent heving og dekk?

#87 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 December 2010 - 21:30

Er bare å søke, det... Legger du ned nok tid og penger kan du i allefall få godkjent fjærheving så lenge du kjøper sett med TUV-dokumentasjon.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#88 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 11 December 2010 - 15:13

x

Edited by Spydebergskrens, 11 December 2010 - 15:14.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen