Hei!
Vurderer å bytte bil, da til en litt rimeligere og mindre. Jeg har hørt at det er mye tull med disse "billig"-bilene. At de ruster mye, toppen sprekker og diverse drivverkrelaterte ting. Men i og med at feks Rang Rover er en utrolig bra bil tenker jeg at Freelander ikke kan være så ille egentlig.
Hva er deres erfaringer med denne bilen? Fortell 2 linjer, selvom det bare er er sjefen eller nabon sin bil du vet noe om.
Tusen takk!
Land Rover Freelander
Started by
Jonass
, Dec 09 2009 23:12
2 replies to this topic
#1
Posted 09 December 2009 - 23:12
Solgt Chevroleten.....
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
#2
Posted 09 December 2009 - 23:55
Det er jo et beryktet problem at bensinmotorene er dårlige pga. kjølesystemet.
Min mor har 02 mod. med 1,8 liter bensiner i.
Den gikk varm under kjøring i fjorvår,pga. dårlig patent på kjølesystemet. Det finnes et ombyggingskit for dette som vistnok skal fungere. Men på mor sin bil så var dette allerede montert da hun kjøpte bilen. Men likevel havarerte toppen. Og det endte med at jeg måtte kjøpe en byttetopp på Cylmo i Trondheim.
Det var fult med kjølevæske på motoren og det var ikke derfor havariet sjedde, men fordi kjølekanalene i toppen er for små.
Dette sier noen kommer til og sje igjen etter ca. 60000 km. Synes det er for dårlig og måtte bytte topp hver 60000 km. jeg. Men dem på Nardo bil sa at dette er desverre sannheten.
Vindusheisene har heller ikke vært problemfrie, høyre frem er byttet. (Etter ca. 65000km det også)
Nå er det overføringene fra vinduspussermotor til pusserarma som jukser og hopper av så dem er stripset. undersøkte pris i dag på dette, 1390,- kroner for dette.
Så har vi en annen kar her i bygda som hadde en 01 mod. bensin og der havarerte bakstillinga. (Eldre herre som kun har kjørt til/fra butikken- Aldri offroad)
Men Dieselbilene har jeg ikke peiling på.
Kan være at det er annen bakstilling på dem kansje?
Jeg holder på å kjøpe meg bil nå, men kommer ikke til og kjøpe freelander, selv om dem er billige og meget gode og kjøre.
Men et lite tips, prøv og søk litt her på forumet og se om du finner mye positivt om freelander...:-)
Min mor har 02 mod. med 1,8 liter bensiner i.
Den gikk varm under kjøring i fjorvår,pga. dårlig patent på kjølesystemet. Det finnes et ombyggingskit for dette som vistnok skal fungere. Men på mor sin bil så var dette allerede montert da hun kjøpte bilen. Men likevel havarerte toppen. Og det endte med at jeg måtte kjøpe en byttetopp på Cylmo i Trondheim.
Det var fult med kjølevæske på motoren og det var ikke derfor havariet sjedde, men fordi kjølekanalene i toppen er for små.
Dette sier noen kommer til og sje igjen etter ca. 60000 km. Synes det er for dårlig og måtte bytte topp hver 60000 km. jeg. Men dem på Nardo bil sa at dette er desverre sannheten.
Vindusheisene har heller ikke vært problemfrie, høyre frem er byttet. (Etter ca. 65000km det også)
Nå er det overføringene fra vinduspussermotor til pusserarma som jukser og hopper av så dem er stripset. undersøkte pris i dag på dette, 1390,- kroner for dette.
Så har vi en annen kar her i bygda som hadde en 01 mod. bensin og der havarerte bakstillinga. (Eldre herre som kun har kjørt til/fra butikken- Aldri offroad)
Men Dieselbilene har jeg ikke peiling på.
Kan være at det er annen bakstilling på dem kansje?
Jeg holder på å kjøpe meg bil nå, men kommer ikke til og kjøpe freelander, selv om dem er billige og meget gode og kjøre.
Men et lite tips, prøv og søk litt her på forumet og se om du finner mye positivt om freelander...:-)
Volvo V70 2,4 TURBO :-)
Per I. Lund.
Per I. Lund.
#3
Posted 10 December 2009 - 00:47
Hei, og takk for utfyllende svar!
Jeg leste akkurat om det problemet du beskriver nå.
"Freelander K-series engines have been known to drop the cylinder liners into the block. Because the liners are steel and the block is alloy, the liners being harder, work their way into the block. This is due to the engine block and cylinder head being composed of different materials that expand at different rates with heat generated during running of the vehicle. This can cause the head gasket to fail. The head gasket/cylinder liner design fault has not been classified as a recall."
Noe annet som var litt morsomt er at du sa at vindusheisene var dårlige, den jeg ser på nå har akkurat fått byttet heisen. Så da er den påstanden riktig i hvertfall.
Jeg leste akkurat om det problemet du beskriver nå.
"Freelander K-series engines have been known to drop the cylinder liners into the block. Because the liners are steel and the block is alloy, the liners being harder, work their way into the block. This is due to the engine block and cylinder head being composed of different materials that expand at different rates with heat generated during running of the vehicle. This can cause the head gasket to fail. The head gasket/cylinder liner design fault has not been classified as a recall."
Noe annet som var litt morsomt er at du sa at vindusheisene var dårlige, den jeg ser på nå har akkurat fått byttet heisen. Så da er den påstanden riktig i hvertfall.
Solgt Chevroleten.....
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!