V8er 7.3 l navistar i suzuki sj 413
Started by
Zzuki
, Dec 16 2009 22:55
32 replies to this topic
#21
Posted 20 December 2009 - 20:42
Har lest og sett en del film av biler som er bygd med V8 small block og 300hk i USA, 99,99% av bilene er kun bygd for oppvisning og ikke noe mer, så en som dro på litt og hele bilen vrei seg, alt av akslinger røyk.
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til.
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til.
#22
Posted 20 December 2009 - 21:09
Er det ikke da bedre å bruke en wrangler som base? Hvis du vil ha en "liten" bil med kort akselavstand mener jeg?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#23
Posted 20 December 2009 - 21:45
eller kjøp en blazer å bytt rundt karroseriet
#24
Posted 20 December 2009 - 21:47
Tenkte samme tanke
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#25
Posted 20 December 2009 - 22:18
QUOTE(eriknor @ 20 Dec 2009, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
eller kjøp en blazer å bytt rundt karroseriet
Da er i hvert fall ramma sterk nok + akslinger, da er det jo bare å putte på SJ kaross.
#26
Posted 20 December 2009 - 22:55
QUOTE(Bergum @ 20 Dec 2009, 20:37) <{POST_SNAPBACK}>
Gutter. Det er da en ting han kan gjøre.
Finne ei ramme som tåler den motoren, og sette på et SJ karosseri....
Finne ei ramme som tåler den motoren, og sette på et SJ karosseri....
er nok en av de billigste og letteste løsningene hittil...
Rocky-ramme med Sj-karosseri?
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#27
Posted 23 December 2009 - 14:21
OJ....det går det!?
Tlf 90061fem45
Medlem nr 27 Suzuki 4x4 club Norway
Tlf 90061fem45
Medlem nr 27 Suzuki 4x4 club Norway
#28
Posted 23 December 2009 - 16:25
Riktignok en Vitara, men ser bra ut!
#29
Posted 23 December 2009 - 17:08
QUOTE(Svein54 @ 20 Dec 2009, 20:42) <{POST_SNAPBACK}>
Har lest og sett en del film av biler som er bygd med V8 small block og 300hk i USA, 99,99% av bilene er kun bygd for oppvisning og ikke noe mer, så en som dro på litt og hele bilen vrei seg, alt av akslinger røyk.
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til.
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til.
Men i statene får du også en V8 på et hoggeri for noen hundrelapper. Her hjemme tror de at gamle motorer er laget av gull.
#30
Posted 25 December 2009 - 11:44
QUOTE(Nöcke Gunnar @ 23 Dec 2009, 17:08) <{POST_SNAPBACK}>
Men i statene får du også en V8 på et hoggeri for noen hundrelapper. Her hjemme tror de at gamle motorer er laget av gull.
det går en gategodkjent 413 i sverige med gm 350 v8 leste en artikkel om den i et svensk bil blad for noen år tilbake
Jørn Larsen
#31
Posted 25 December 2009 - 23:21
ja, men den hadda man aldri fått godkjent her...
Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...
og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.
Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...
og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.
#32
Posted 26 December 2009 - 13:26
QUOTE(sven @ 25 Dec 2009, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
ja, men den hadda man aldri fått godkjent her...
Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...
og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.
Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...
og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.
Den er ikke ombygget eller endret, den er et nytt kjøretøy hvor man har benyttet ei ramme fra SJ som utgangspunkt.
Dette er forøvrig også fult ut mulig å gjøre i Norge. Den eneste forskjellen er at i Sverige har man SFRO som har godkjente besiktningsmenn som kommer og sjekker fremdrift og kvalitet. Alle sveiser i bærende konstruksjoner skal feks sjekkes før de slipes. Så registreres bilen under et merkenavn byggeren oppgir, får stemlet et nytt chassinummer og får modellår det året den ferdigstilles.
I Norge kan man bygge selv og møte opp på Risløkka med all dokumentasjon som kreves ved typegodkjenning av nytt kjøretøy. Siden vi ikke har noe tilsvarende SFRO i Norge må en benytte feks TÜV som uavhengig institutt for å gjøre alle nødvendige tester. At dette blir dyrt er vel ikke så rart å forstå. For en billigbil som SJ blir dette uakstuelt, men på Köningsegg derimot.
#33
Posted 29 April 2010 - 16:24
Jeg har 413 med v8er med gelenderwagon akslinger, th350 kasse, og gelenderwagon mellomkasse:)
den står i ei forsterka suki ramme og det tåler ann som bare det:)
den står i ei forsterka suki ramme og det tåler ann som bare det:)
en manns søppel er en an manns gull:)