Gå til innhold



Foto

V8er 7.3 l navistar i suzuki sj 413


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#21 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 20:42

Har lest og sett en del film av biler som er bygd med V8 small block og 300hk i USA, 99,99% av bilene er kun bygd for oppvisning og ikke noe mer, så en som dro på litt og hele bilen vrei seg, alt av akslinger røyk. ohmy.gif
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til. smile.gif

#22 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 21:09

Er det ikke da bedre å bruke en wrangler som base? Hvis du vil ha en "liten" bil med kort akselavstand mener jeg?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#23 eriknor

eriknor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 570 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 21:45

eller kjøp en blazer å bytt rundt karroseriet

#24 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 21:47

Tenkte samme tanke smile.gif

#25 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 22:18

QUOTE(eriknor @ 20 Dec 2009, 21:45) <{POST_SNAPBACK}>
eller kjøp en blazer å bytt rundt karroseriet


Da er i hvert fall ramma sterk nok + akslinger, da er det jo bare å putte på SJ kaross.


#26 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 20 December 2009 - 22:55

QUOTE(Bergum @ 20 Dec 2009, 20:37) <{POST_SNAPBACK}>
Gutter. Det er da en ting han kan gjøre.
Finne ei ramme som tåler den motoren, og sette på et SJ karosseri....

er nok en av de billigste og letteste løsningene hittil...

Rocky-ramme med Sj-karosseri?
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#27 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 23 December 2009 - 14:21

Her er det noen som driver med V6 og V8 i Suki:

http://www.suzukiconversion.com/
OJ....det går det!?
Tlf 90061fem45
Medlem nr 27 Suzuki 4x4 club Norway

#28 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 23 December 2009 - 16:25

Riktignok en Vitara, men ser bra ut!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#29 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 December 2009 - 17:08

QUOTE(Svein54 @ 20 Dec 2009, 20:42) <{POST_SNAPBACK}>
Har lest og sett en del film av biler som er bygd med V8 small block og 300hk i USA, 99,99% av bilene er kun bygd for oppvisning og ikke noe mer, så en som dro på litt og hele bilen vrei seg, alt av akslinger røyk. ohmy.gif
Men så har du prisen, den ene jeg tittet på var påkostet ca,25000$.
Men for all del, lykke til. smile.gif


Men i statene får du også en V8 på et hoggeri for noen hundrelapper. Her hjemme tror de at gamle motorer er laget av gull.

#30 Jørn Larsen

Jørn Larsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 25 December 2009 - 11:44

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 23 Dec 2009, 17:08) <{POST_SNAPBACK}>
Men i statene får du også en V8 på et hoggeri for noen hundrelapper. Her hjemme tror de at gamle motorer er laget av gull.

det går en gategodkjent 413 i sverige med gm 350 v8 leste en artikkel om den i et svensk bil blad for noen år tilbake ohmy.gif
Jørn Larsen
IPB Image

#31 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 25 December 2009 - 23:21

ja, men den hadda man aldri fått godkjent her...

Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...

og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.


#32 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 December 2009 - 13:26

QUOTE(sven @ 25 Dec 2009, 23:21) <{POST_SNAPBACK}>
ja, men den hadda man aldri fått godkjent her...

Neowulf, som bilen kalles er et resultat av svenskenes SFRO, som er et eget kontrollorgan, du søker dem o ombygging/oppbygging, bygger bilen etter specsa eier og SFRO er enige om... så godkjenner de, og sender meslding til bilprovningen at bilen er bygget om, og sikker...

og om jeg ikke gjetter feil, så er ikke den bilen en suzuki samurai lenger. men et amatörbyggt fordon med eget nytt chassisnummer og årsmodell typ 2004-2005 eller noe.


Den er ikke ombygget eller endret, den er et nytt kjøretøy hvor man har benyttet ei ramme fra SJ som utgangspunkt.

Dette er forøvrig også fult ut mulig å gjøre i Norge. Den eneste forskjellen er at i Sverige har man SFRO som har godkjente besiktningsmenn som kommer og sjekker fremdrift og kvalitet. Alle sveiser i bærende konstruksjoner skal feks sjekkes før de slipes. Så registreres bilen under et merkenavn byggeren oppgir, får stemlet et nytt chassinummer og får modellår det året den ferdigstilles.

I Norge kan man bygge selv og møte opp på Risløkka med all dokumentasjon som kreves ved typegodkjenning av nytt kjøretøy. Siden vi ikke har noe tilsvarende SFRO i Norge må en benytte feks TÜV som uavhengig institutt for å gjøre alle nødvendige tester. At dette blir dyrt er vel ikke så rart å forstå. For en billigbil som SJ blir dette uakstuelt, men på Köningsegg derimot.

#33 lol3

lol3

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 166 Innlegg:

Posted 29 April 2010 - 16:24

Jeg har 413 med v8er smile.gif med gelenderwagon akslinger, th350 kasse, og gelenderwagon mellomkasse:)

den står i ei forsterka suki ramme og det tåler ann som bare det:)
en manns søppel er en an manns gull:)