Har en Frontera 2.3 tdi 94mod
Når det er under -15 grader starter nesten ikke bilen
noen som kan tenke seg ka probleme kan være ?
har nye glødeplugga...
Start Prob under -15 :(
Started by
Opel PoWer
, Jan 02 2010 03:19
6 replies to this topic
#1
Posted 02 January 2010 - 03:19
#2
Posted 02 January 2010 - 10:14
Bytt motorolje, lad opp batteriet ditt skikkelig, og sørg for fersk diesel. Lenge sia dieselfilteret e bytta?
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!
#3
Posted 02 January 2010 - 13:08
QUOTE(Opel PoWer @ 2 Jan 2010, 03:19) <{POST_SNAPBACK}>
Har en Frontera 2.3 tdi 94mod
Når det er under -15 grader starter nesten ikke bilen
noen som kan tenke seg ka probleme kan være ?
har nye glødeplugga...
Når det er under -15 grader starter nesten ikke bilen
noen som kan tenke seg ka probleme kan være ?
har nye glødeplugga...
Batteri er i tipp topp og nok stort? Kabler har 100% kontakt? Jeg bare famler i blinde her for det er vanskelig å svare eksakt så sånt. Regner med glødekampa lyser når du vrir om tenningen, så releet er vel da i orden. Har selv måtte lodde kabelsko på nytt, for å oppå full effekt på både gløding og starter. En idé?
Raymond
#4
Posted 03 January 2010 - 14:17
QUOTE(Jeeps @ 2 Jan 2010, 10:14) <{POST_SNAPBACK}>
Bytt motorolje, lad opp batteriet ditt skikkelig, og sørg for fersk diesel. Lenge sia dieselfilteret e bytta?
har ny motor olje, batteriet er fullada, dieselfilteret er nytt, luftfilteret er nytt, glødepluggan er ny.
tenker kanskje nokka feil på glødinga, får når jeg gløder går det nesten 15 sekunder før lampa slutter å lyse,
helt mystisk kan file å file å det e akkurat som om den skal starte , men starter ikke må pine den igang.
så bare idag det var -12 å fikk faen ikke start måtte ha motorvarmern på i par tima så starta biln mengang.
#5
Posted 03 January 2010 - 14:49
QUOTE(Opel PoWer @ 3 Jan 2010, 14:17) <{POST_SNAPBACK}>
har ny motor olje, batteriet er fullada, dieselfilteret er nytt, luftfilteret er nytt, glødepluggan er ny.
tenker kanskje nokka feil på glødinga, får når jeg gløder går det nesten 15 sekunder før lampa slutter å lyse,
helt mystisk kan file å file å det e akkurat som om den skal starte , men starter ikke må pine den igang.
så bare idag det var -12 å fikk faen ikke start måtte ha motorvarmern på i par tima så starta biln mengang.
tenker kanskje nokka feil på glødinga, får når jeg gløder går det nesten 15 sekunder før lampa slutter å lyse,
helt mystisk kan file å file å det e akkurat som om den skal starte , men starter ikke må pine den igang.
så bare idag det var -12 å fikk faen ikke start måtte ha motorvarmern på i par tima så starta biln mengang.
Er lengere glødetid når det er kaldt. Det er en mulighet at glødingen er dårlig allikevel, om du av en eller annen grunn har motstand i tilførselen av strøm til glødepluggene
Raymond
#6
Posted 25 January 2010 - 00:58
ja har funne ut nu at det bare kommer 10v strøm frem til glødepluggene når jeg gløder å det e jo fårlite, skal jo være 12v.
så er motstand der et eller anna sted, vordan sakl man finne ut hvor det er hva som forårsaker det ?
så er motstand der et eller anna sted, vordan sakl man finne ut hvor det er hva som forårsaker det ?
#7
Posted 12 February 2010 - 02:48
QUOTE(Opel PoWer @ 25 Jan 2010, 00:58) <{POST_SNAPBACK}>
ja har funne ut nu at det bare kommer 10v strøm frem til glødepluggene når jeg gløder å det e jo fårlite, skal jo være 12v.
så er motstand der et eller anna sted, vordan sakl man finne ut hvor det er hva som forårsaker det ?
så er motstand der et eller anna sted, vordan sakl man finne ut hvor det er hva som forårsaker det ?
trur ikke det er så unormalt. hva er spenninga på batteriet før og under gløding?