hei,min bror vurderer en slik fra ca.midten av 90-tallet,til arbeidsbil.han kjører mye,så driftsikkerheta betyr mye.dieselmotorene i disse bilene er vel ok,men hva med resten?
og likens med delepriser?
ssangyong musso
Started by
hot-chevy
, Jan 02 2010 10:10
6 replies to this topic
#1
Posted 02 January 2010 - 10:10
#2
Posted 04 January 2010 - 15:03
Ikke noe iveien med driftssikkerheten. Motor er jo mercedes produsert på lisens, transfer er jo Borg Warner, aksler er Dana. Husker ikke kassa i farta men det er sikkert getrag eller tilsvarende kjente saker for den verdensdelen har jo aldri oppfunnet noe selv...
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.
#3
Posted 05 January 2010 - 15:08
Huff,ungå å kjøp disse med wireoverføring mellom gearkasse og gearstang,tror det er på 97-99 modeller.
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
"If you are going through hell, keep going."
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
#4
Posted 16 January 2010 - 22:10
QUOTE(spaltcha @ 5 Jan 2010, 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
Huff,ungå å kjøp disse med wireoverføring mellom gearkasse og gearstang,tror det er på 97-99 modeller.
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
Har denne kassa løst clutch hus?
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.
#5
Posted 09 February 2010 - 15:31
motoren er grei. men bakakselen er litt simpelt bygd. men er grei som jobb-bil
#6
Posted 07 March 2010 - 15:55
Prøv disse: http://www.transmissioncomponents.com
Spør etter vare: TTEC-1257, Semi-Remote Shifter Assembly
Pris ca Euro 320,-
Spør etter vare: TTEC-1257, Semi-Remote Shifter Assembly
Pris ca Euro 320,-
QUOTE(spaltcha @ 5 Jan 2010, 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
Huff,ungå å kjøp disse med wireoverføring mellom gearkasse og gearstang,tror det er på 97-99 modeller.
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
Mine røk av idag,2 gang på 14 mnd.enda jeg kjøpte nye wire sist.
Gearkasse er Tremec T5 iallefall på 97mod.som jeg har.
Noen som vet om direkte gear shift mekanisme som passer,evt.fra hvilken års mod?
#7
Posted 22 March 2010 - 14:28
QUOTE(hot-chevy @ 2 Jan 2010, 10:10) <{POST_SNAPBACK}>
hei,min bror vurderer en slik fra ca.midten av 90-tallet,til arbeidsbil.han kjører mye,så driftsikkerheta betyr mye.dieselmotorene i disse bilene er vel ok,men hva med resten?
og likens med delepriser?
og likens med delepriser?
Jeg overdriver hvis jeg påstår at jeg har brukt mer enn 4000 kr i slitedeler di siste 4 åra.
Har gått en del mer til ombygging.