Har aldri hatt så mye feil på en bil som når jeg kjøpte meg Korando.
Nå er faenskapet solgt og takk for det.....
Ssangyong suger big time
Started by
haeeda
, Jan 11 2010 01:06
4 replies to this topic
#1
Posted 11 January 2010 - 01:06
#2
Posted 11 January 2010 - 08:47
QUOTE(haeeda @ 11 Jan 2010, 01:06) <{POST_SNAPBACK}>
Har aldri hatt så mye feil på en bil som når jeg kjøpte meg Korando.
Nå er faenskapet solgt og takk for det.....
Nå er faenskapet solgt og takk for det.....
Dette gjelder 2000modellen !!!
Etter å ha hjulpet denne karen med tips og MASSE tid- har han ikke sagt takk for hjelpen foreløpig.
Håper ny eier er fornøyd.
Faenskapen som det beskrives, består i en defekt i fordelingskasse og etter som jeg forsto- en feilstyring av automatkassa.
Begge deler er laget av Mercedes, så jeg antar det er mekanikkeren det er feil på .......
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 11 January 2010 - 09:50
Du har helt rett Steinar, stor takk til deg.
Må si at Sangyong ikke har så stor plass i hjerte mitt lenger.
For for meg har det bare bestått av bekymmer.
Mente ikke å trå noen på føttene.
Må si at Sangyong ikke har så stor plass i hjerte mitt lenger.
For for meg har det bare bestått av bekymmer.
Mente ikke å trå noen på føttene.
QUOTE(Newton @ 11 Jan 2010, 08:47) <{POST_SNAPBACK}>
Dette gjelder 2000modellen !!!
Etter å ha hjulpet denne karen med tips og MASSE tid- har han ikke sagt takk for hjelpen foreløpig.
Håper ny eier er fornøyd.
Faenskapen som det beskrives, består i en defekt i fordelingskasse og etter som jeg forsto- en feilstyring av automatkassa.
Begge deler er laget av Mercedes, så jeg antar det er mekanikkeren det er feil på .......
Etter å ha hjulpet denne karen med tips og MASSE tid- har han ikke sagt takk for hjelpen foreløpig.
Håper ny eier er fornøyd.
Faenskapen som det beskrives, består i en defekt i fordelingskasse og etter som jeg forsto- en feilstyring av automatkassa.
Begge deler er laget av Mercedes, så jeg antar det er mekanikkeren det er feil på .......
#4
Posted 12 January 2010 - 08:11
Delepriser orginal ᛋᛋang Yong suger bigtime hos forhandler.
Et eksempel er et sett ytre mansjetter,ca.1400kr hos lokal forhandler som snedig solgte del for del som endte i en fantasipris som nevnt.
Edit: Ssang Yong er nokk ikke verre en andre merker bare de blir vedlikeholdt og tatt service på.
Et eksempel er et sett ytre mansjetter,ca.1400kr hos lokal forhandler som snedig solgte del for del som endte i en fantasipris som nevnt.
Edit: Ssang Yong er nokk ikke verre en andre merker bare de blir vedlikeholdt og tatt service på.
Edited by spaltcha, 12 January 2010 - 08:24.
"If you are going through hell, keep going."
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
- Sir Winston Churchill (1874-1965)
#5
Posted 12 January 2010 - 11:16
QUOTE(spaltcha @ 12 Jan 2010, 09:11) <{POST_SNAPBACK}>
Delepriser orginal ᛋᛋang Yong suger bigtime hos forhandler.
Et eksempel er et sett ytre mansjetter,ca.1400kr hos lokal forhandler som snedig solgte del for del som endte i en fantasipris som nevnt.
Edit: Ssang Yong er nokk ikke verre en andre merker bare de blir vedlikeholdt og tatt service på.
Et eksempel er et sett ytre mansjetter,ca.1400kr hos lokal forhandler som snedig solgte del for del som endte i en fantasipris som nevnt.
Edit: Ssang Yong er nokk ikke verre en andre merker bare de blir vedlikeholdt og tatt service på.
Den satt ! !
Det er akkurat sånn det er . (Den er grei Terje :-) )
Når kjærra virker, så er det rå kraft og kjøreglede. Når noe streiker, så er det så inni helsikens dyrt og så utrolig langt mellom hver av de som kan bilene.
De er i utgangspunktet stemplet som "noe dritt" hos mekanikeren. Og jeg lærte på skolen (bilmek.) at alt du ikke får til= DRITT !! Konklusjon- bilen er vanskelig og gir en slags motværge mot å lære seg den.
Hadde selv en 2000 mod. Musso- kjøpt billig pga. masse feil. Den var skrudd ihjel. Jeg fikset alle feilene fordi jeg tenkte enkelt og elementært. De som hadde skrudd hadde bare tenkt vanskelig og komplisert.
Et trykklokk på vannbeholderen endte med en regning på over 80.000 ,-
JA !! ! !! Dere leste riktig- historien er helt sann.
Følgefeil pga. vann som kote var av og på med toppen, sliping, vannpumper og radiator og en jævla haug med timer-
og til slutt toppet det seg pga et tett dieselfilter (til 145,-)! Starteren ble kinnet ihjel og glødepluggene varmet i stykker, startsperren forsøkt omkodet og dieselrør byttet.
Jeg så regninga selv da jeg kjøpte.
Selv om jeg raskt fikk orden på bilen var jeg aldri helt trygg på om jeg kom dit jeg skulle, og hadde altid varmedress og tursøvler i bilen. Ikke særlig greit, selv om den var helt fix i orden.
Edited by Newton, 12 January 2010 - 11:17.
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO