Gå til innhold



Foto

Brev til samferdselsministeren


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
147 replies to this topic

#1 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 21:48


Hei alle sammen !

En del av dere har kanskje lagt merke til meg tidligere inne på forumet her. Jeg har vært opptatt av å få til godkjenninger på ombygginger, og selv om jeg har fått til noen småting, har jeg opplevd dette som en ufattelig kamp mot Statens Vegvesen.

Å kjempe mot dem fra bunnen av fører ingen veg, det blir bare småtteri en kan oppnå på denne måten.

Det er på tide å sende representanter fra miljøet inn til sentrale myndigheter slik at noen begynner høre på oss. Andre har fått til ting på denne måten så hvorfor skulle ikke vi?

Det er alltid mange som er enig, men ingen som vil ta jobben. Vel jeg har skrevet et brev til ministeren som jeg har sendt, og jeg er villig til å representere miljøet. Ikke alene, det blir for mye.

Og så må folk vise at de stiller seg bak dette. Hvordan skal jeg komme mere tilbake til siden.

Dette innleget skulle gjerne fått en bedre plassering så det ble mer synlig, men det må moderatorene i såfall fikse for meg. Jeg har ikke tilgang til det.

Kom med kommentarer nå. Her er brevet

Vi må komme opp med målsetning for hva vil vil oppnå. Både på kort sikt og på lang sikt.

Og for å bli tatt skikkelig på alvor må vi kanskje blokkere Oslo en dag til sommeren. Hundre biler med motorstopp er ikke enkelt å håndtere :-)

Kom på banen nå, og de som kan tenke seg å bli med i et utvalg, skriv dere på her.

Gunnar Uhlmann

#2 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 22:28

Aner ikke hva jeg kan utrette, men er uansett med på evt. blokkering av Oslo om det skulle skje.

Road Warrior

#3 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 22:35

thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#4 Bjørnar K

Bjørnar K

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 22:40

Rætt å slætt jævli bra!!! cool.gif
Stå på Gunnar. bare ta kontakt visst du trenger help eller noe, dette støtter jeg fullt og helt!!!!!
Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#5 PzKpfw

PzKpfw

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:06

Støtter deg fullt ut! Er ikke no særlig representant-matreale i meg, men hvis du trenger en fotsoldat, er jeg der!

Enormt godt skrevet brev. Liker poengene dine og spesielt dette med at strupingen fører til særdeles mange ulovlige (muligens farlige) bygg som ellers ville vært kontrolert og veiledet inn på rett spor.

Stå på Gunnar!

#6 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:17

Hadde vi bodd i Frankrike hadde vi vert ute og veltet biler, satt dekk på fyr og kastet stein på snuten for lenge siden.

Husker da drivstoffprisene ble voldsomt høye sånn rundt 2001 eller noe, så gidd lastebilene til aksjon og sperret Oslo.

Vi i Norge er alt for lydige. Vi betaler skatten vår, og momsen, og avgiftene, godtar alle mulig slags tulle-pålegg osv osv. Men, det var valg i fjor, synd ikke nok folk brukte stemmen sin.


Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#7 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:22

Hjelper desverre ikke hvem eller hva vi stemmer på så lenge noen sutrete småpartier kan rotte seg sammen og danne regjering. Er heller ikke de som styrer detta landet, er alle de byråktatene som sitter å gjemmer seg på kontorer rundt omkring som vi ikke kan få gjort noe med som styrer showet.
Road Warrior

#8 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:29

Kjempebra Gunnar smile.gif Vi støtter deg selvfølgelig, med alt vi kan rolleyes.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#9 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:30

Et veldig bra initiativ! Veldig bra!!

Bare vi ikke lar tråden spore av i ørkesløse partipolitiske diskusjoner nå... Som General Lee sier: "Er heller ikke de som styrer detta landet, er alle de byråktatene som sitter å gjemmer seg på kontorer rundt omkring som vi ikke kan få gjort noe med som styrer showet."

Det er regelverket vårt som trenger en oppmyking og felles kjøreregler for alle Trafikkstasjoner som må gjennomføres.
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#10 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 January 2010 - 23:54

Ved å ta problemstillingen opp på et politisk nivå kan en jobbe for at politikerne må ta affære og pålegge byråkratene nye forhold.

En mulighet er feks å kreve at dersom et norsk kjøretøy er godkjent av SFRO i Sverige så MÅ BT godkjenne det i Norge.
Samme med at dersom et kjøretøy er oppbygd og godkjent i Sverige så MÅ BT i Norge godkjenne det
Dersom en endring er godkjent i Sverige så MÅ BT godkjenne det.

Om man da gjør avtaler med SFRO i Sverige kan en faktisk bygge om og bygge seg egne kjøretøy og få skilter på dem i Norge.

Bare å få gjennom en slik ting vil totalt forandre verden for oss som forsøker å få godkjent enklere ombygginger.



Ikke begynn med å se etter ting som kan feile. Se etter hva som kan fungere :-)

Edited by Nöcke Gunnar, 28 January 2010 - 16:24.


#11 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 00:00

Kan ikke si at jeg syns det er lurt å true ministere med opprør og mayhem, vi bor i Norge og deltakelsen tror jeg ikke vil vises i nevneverdig grad..

Men, at noen faktisk har tatt ansvar og sendt brev til "høyere hold" står det respekt av. Det fins jo nok av konkrete bevis på forkjellsbehandling men jeg sliter litt med å tro at de som har fått godkjent mye heisng, støre hjul osv osv stiller opp. De har mer å tape enn å vinne kanskje..


Men som sagt, bra at bevisstgjørelsen er i gang..




#12 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 00:54

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 28 Jan 2010, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Kan ikke si at jeg syns det er lurt å true ministere med opprør og mayhem, vi bor i Norge og deltakelsen tror jeg ikke vil vises i nevneverdig grad..

Men, at noen faktisk har tatt ansvar og sendt brev til "høyere hold" står det respekt av. Det fins jo nok av konkrete bevis på forkjellsbehandling men jeg sliter litt med å tro at de som har fått godkjent mye heisng, støre hjul osv osv stiller opp. De har mer å tape enn å vinne kanskje..


Men som sagt, bra at bevisstgjørelsen er i gang..

Det at noen tar ansvar og gjør dette for oss alle i offroadmiljø bør vi støtte og bakke opp med det som måtte komme.. Husk at en offroadbil varer ikke evig og neste gang du skal prøve å få godkjent noe, så sitter du der med skjegget i postkassa. Da hjelper det ikke og si at dette har jeg jo fått godkjent før av en annen her på BT. Det er vel akkurat de som har fått godkjent noe før som burde stille seg i første rekke og hjelpe oss som sliter med å få godkjent ting.

#13 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 01:07

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 28 Jan 2010, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Kan ikke si at jeg syns det er lurt å true ministere med opprør og mayhem, vi bor i Norge og deltakelsen tror jeg ikke vil vises i nevneverdig grad..

Men, at noen faktisk har tatt ansvar og sendt brev til "høyere hold" står det respekt av. Det fins jo nok av konkrete bevis på forkjellsbehandling men jeg sliter litt med å tro at de som har fått godkjent mye heisng, støre hjul osv osv stiller opp. De har mer å tape enn å vinne kanskje..


Men som sagt, bra at bevisstgjørelsen er i gang..


Vel, vi gjør jo oss selv til kriminelle allerede siden vi kjører rundt i mer eller mindre ulovlige biler på en eller annen måte. Så hvorfor ikke?

Men nok om det... back to topic!
Road Warrior

#14 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 01:08

QUOTE(Svein54 @ 28 Jan 2010, 00:54) <{POST_SNAPBACK}>
Det at noen tar ansvar og gjør dette for oss alle i offroadmiljø bør vi støtte og bakke opp med det som måtte komme.. Husk at en offroadbil varer ikke evig og neste gang du skal prøve å få godkjent noe, så sitter du der med skjegget i postkassa. Da hjelper det ikke og si at dette har jeg jo fått godkjent før av en annen her på BT. Det er vel akkurat de som har fått godkjent noe før som burde stille seg i første rekke og hjelpe oss som sliter med å få godkjent ting.



Ikke misforstå, jeg syns helt klart at det er bra at et brev er sendt. Ordlyden i hele brevet er jeg ikke nødvenigvis ikke enig i, jeg leser det som en trussel og det er aldri bra..


Prosentvis av folket hvor mange er vi, og hvor mange vil prøve å stoppe trafikken hvis vi ikke får det som vi vil..




#15 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 10:11

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 28 Jan 2010, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Kan ikke si at jeg syns det er lurt å true ministere med opprør og mayhem, vi bor i Norge og deltakelsen tror jeg ikke vil vises i nevneverdig grad..

Men, at noen faktisk har tatt ansvar og sendt brev til "høyere hold" står det respekt av. Det fins jo nok av konkrete bevis på forkjellsbehandling men jeg sliter litt med å tro at de som har fått godkjent mye heisng, støre hjul osv osv stiller opp. De har mer å tape enn å vinne kanskje..


Men som sagt, bra at bevisstgjørelsen er i gang..


Jeg tror ikke det blir lest som en trussel av de som sitter i den posisjonen siden alle som jobber i dep har det franske systemet som pensum i løpet av utdanningen på bachelor/master i statsvitenskap. Det franske problemet er jo at de franske bøndene og tildels fagforeningene ikke har noen "kanal" eller system opp til myndighetene for å fremme problemer og løsningsbehov og dermed må de sette i gang de franske aksjonene for å få oppmerksomhet. Sånn sett er det franske veldig kjent som et system som skaper et problem gjennom den strukturen. I Norge har vi et trekantsamarbeid mellom myndigheter-arbeidsgivere-arbidstakere og da går alle oppgjør roligere for seg.

Det er hva jeg egentlig forsøker spille på. At det er mye bedre å åpne for en dialog og et samarbeid enn at det skal gå så langt at noen begynner å lage aksjoner.

Når en ser på gatebilmiljøet er det jaggu ikke langt frem til at det blir franske tilstander mange steder. Se Stavanger feks.

Selvsagt kunne brevet valgt annen ordlyd på flere punkter, og ja enkelte steder er det litt på kanten, men jeg tror at i den situasjonen som er akurat nå hvor en av stortingsrepresentatntene skal ta opp et spørsmål om hvordan BT fungerer så er dette rette øyeblikket til å åpne en kontakt mot myndighetene på den måten. Det er ikke det servile diplomatiske språket i brevet og det er med mening.

Mange av de jeg har diskutert disse tingene med er dritlei, de synes BT alt for ofte er firkanta og at det er dypt urettferdig at feks en bil ombygget i Sverige ikke kan godtas i Norge. Når all statistikk tilsier at et kjøretøy er trafikksikkert, hva er så problemet med å formalisere godkjenning av det.

Første trinn i en aksjon blir selvsagt ikke å blokkere veier og lage slike problemer. Første trinn er å samle miljøet om at noe må gjøres, så bombe politikere med brev/epost, skrive avisinnlegg, møte politikere og presentere problemene.

En politiker ønsker å bli populær for det gir stemmer, de ønsker absolutt ikke å bli upopulære. Og det er ingen politiker som gidder få problemer for å unngå at noen offroadere kjører med litt større dekk.

Mc eller de som driver med choppere har fått gjennom at de kan sveise om ramma på sykkelen selv. Noen som tror de har fått til det ved å sitte og surmule for seg selv slik vi har gjort hele tiden.

#16 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 19:49

HERLIGE GREIER!!

Vet ikke om det er noe du har fått med deg, men jeg har også stritt mye med godkjenninger på min egen bil, og jeg har fått igjennom diverse, så jeg er litt kjent med dette..

Er det noe jeg kan stille opp og bidra med, så nøl ikke med å spørre, f.eks ved et utvalg! Er det noe jeg brenner for, så er det dette!

Edited by PrinZe, 28 January 2010 - 19:56.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#17 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 20:23

Fikk høre idag, helt tilfeldig at det er en fyr her på sørlandet som også har tatt dette opp til tinget, eller er på vei opp ihvertfall huh.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#18 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 20:23

Fikk høre idag, helt tilfeldig at det er en fyr her på sørlandet som også har tatt dette opp til tinget, eller er på vei opp ihvertfall huh.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#19 MOE413

MOE413

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 20:58

er helt enig med deg Gunnar og støtter deg 100%. si ifra hvis det trengs hjelp....
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe

#20 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 21:43

QUOTE(MOE413 @ 28 Jan 2010, 20:58) <{POST_SNAPBACK}>
er helt enig med deg Gunnar og støtter deg 100%. si ifra hvis det trengs hjelp....


Man burde alliere seg med NFSOK /ACCN som jo har startet samarbeid .Jeg vet at feks BMWCCN og vistnok vwaudi-club norway kunne tenke seg å støtte/samarbeide om dette arbeidet i regi av NFSOK. Det er viktig å få samlet miljøene slik at vi representerer mange mennesker. Gatebilmiljøet er helt sikkert også med på dette. Beadlock på amcarforum.no har vært oi kontakt med noen politikere om dette før valget. Jeg kan sikkert bidra med brevskrivning, har mange års erfaring fra byråkratiet selv :-)

Edited by Tam, 28 January 2010 - 21:45.