Gå til innhold



Foto

Brev til samferdselsministeren


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
147 replies to this topic

#21 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:06

Nå snakker vi. Si i fra om hjelp trengs. Her får vi stille opp, eller som jeg liker å si; en for alle og alle hver for seg..... tongue.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#22 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:41

Hei

Det er helt fantastisk at du gidde og engasjere deg i denne saken. Det kommer kanskje til å ta tid, men dersom vi står sammen må det væremulig å i hvertfall få satt litt fokus på det!

Men leste brevet ditt, å siste biten om hva som skjer i Frankriket ville jeg utelatt sånn til å begynne med, da dette virker noe aggresivt. Men ser jo ikke bort i fra at slike aksjoner er det som må til... I norge er vi jo ekspert på å godta alt som tanketomme byrokrater og politikere finner på!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#23 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 23:15

Jeg skriver et brev nå. Legger det ut når det er ferdig wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#24 Tome

Tome

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 377 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 23:37

Godt initiativ. Godt skrevet brev. Blir det aksjon, stiller jeg opp. thumbsup.gif
Kanskje på tide regjeringen får vite at vi ikke godtar hva som helst.
Kanskje på tide at de snart får oppleve "den franske måten" å fortelle dem det på! devil.gif
[font=Comic Sans Ms]

#25 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 23:46

http://pirate4x4.no/...amp;postcount=3

#26 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 01:18

Brevet er ferdig, det ble visst på fem sider gitt..

Attached Files


Edited by PrinZe, 29 January 2010 - 01:44.

- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#27 StianHdj80

StianHdj80

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 130 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 10:02

Fantastisk bra! Godt skrevet. Noen som vet forresten va som krevs av utdanning og praksis for å bli kontrollant hos biltilsynet?
---------------mvh Stian----------------
1 stk LC80 og 1 stk LC70

#28 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 10:08

QUOTE(StianHdj80 @ 29 Jan 2010, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Fantastisk bra! Godt skrevet. Noen som vet forresten va som krevs av utdanning og praksis for å bli kontrollant hos biltilsynet?

Tror du må være parkeringsvakt noen år først.....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#29 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 10:21

Hadde det vært en ide og prøvd og samle dokumentasjon om alle søknader og svar? Kan være greit å ha noe å vise til når/hvis vi klarer og få dette opp i systemet.

#30 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 11:10

Bare en tanke her... hva med et tips til media om at slike brev er blitt sendt til ministeren. Så kan di også sette fokus på saken vår? Om ikke noen i media begyner å belyse dette blir det kansje bare lagt ned i en skuff????

#31 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 11:15

Satt faktisk å vurderte om VG kunne ha noen interesse av dette brevet..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#32 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 11:18

Det so hadde vært gøy, var å få tv2 hjelperdeg til å se på saken... :-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#33 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 11:52

De tar vel bare enkeltsaker? Driver de på enda? Hehe.. Han som ikke fikk godkjent Wrangler'n sin kunne jo ringt dem wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#34 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 12:23

QUOTE(StianHdj80 @ 29 Jan 2010, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Fantastisk bra! Godt skrevet. Noen som vet forresten va som krevs av utdanning og praksis for å bli kontrollant hos biltilsynet?


Rådgiver - kjøretøyregistrering

Kan ikke tenke meg at det er noe høyere krav på en som faktisk godkjenner kjøretøyene. Har heller ikke til dags dato sett stillingsannonse for godkjenner...
Road Warrior

#35 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 13:27

QUOTE(Tam @ 28 Jan 2010, 21:43) <{POST_SNAPBACK}>
Man burde alliere seg med NFSOK /ACCN som jo har startet samarbeid .Jeg vet at feks BMWCCN og vistnok vwaudi-club norway kunne tenke seg å støtte/samarbeide om dette arbeidet i regi av NFSOK. Det er viktig å få samlet miljøene slik at vi representerer mange mennesker. Gatebilmiljøet er helt sikkert også med på dette. Beadlock på amcarforum.no har vært oi kontakt med noen politikere om dette før valget. Jeg kan sikkert bidra med brevskrivning, har mange års erfaring fra byråkratiet selv :-)


Jeg er veldig enig i det du skriver her. Jo større gruppe med mennesker vi får samlet inn under samme paraply jo større gjennomslagskraft får en. Og absolutt gunstig å ha erfaring med det byråkratiske språket når en etter hvert skal begynne med formalisert skriftlig kontakt.

Det som er avgjørende for et samarbeid er at man i utgangspunktet ønsker seg i samme retning. Og det burde kunne være mulig om en holder seg til de overordnede reglene for godkjenning og ikke gror fast nede på detaljnivå.


En kan like gjerne smi mens jernet er varmt slik at prosessen ikke stopper opp i endeløse diskusjoner og skulderklappinger.

Jeg har sendt følgende mail til webmaster for NFSOK (Norsk Forening For Spesielle og Ombygde Kjøretøy)


"Hei !

Vi har satt i gang et arbeid innenfor offroadmiljøet for bil med å sette sammen et utvalg som kan arbeide opp mot myndighetene for å initiere endringer i det mildt sagt strikte lovverket i forhold til ombygging av kjøretøy.

Jeg ser på websiden deres at dere allerede har lagt ned et formidabelt arbeid og er villige til å knytte til dere nye samarbeidspartnere.

Mitt spørsmål i denne omgang er om du sitter på relevant kontaktinformasjon opp mot rette vedkommende for meg å ta kontakt med for å starte opp en samarbeidsprosess.

Med vennlig hilsen

Gunnar Uhlmann"



Selv om en går inn i et samarbeid kan en selvsagt jobbe videre på egen hånd så lenge det ikke er i konflikt med samarbeidets målsetninger.



Tam er kjent med byråkratiske irrganger og kan bli en verdifull medspiller.

Noen av offroaderne som er jurister??

Vi må ha med bilmekanikere men det burde vi ha i overflod nok av.

Vi må i det hele tatt begynne å planlegge utvalgets størrelse og oppbygning. Ikke for mange og ikke for få.

Edited by Nöcke Gunnar, 29 January 2010 - 13:45.


#36 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 14:02

QUOTE(PrinZe @ 29 Jan 2010, 01:18) <{POST_SNAPBACK}>
Brevet er ferdig, det ble visst på fem sider gitt..



Dette er et flott brev. Det er gull verdt. Jeg skulle ønske at 50 personer satte seg ned og skrev slike brev til ministeren. For hvert brev som sendes vil det øke sannsynligheten for at vi blir lagt merke til. Vær så nille SKRIV BREV TIL SAMFERDSEL OG ANDRE POLITIKERE


Jeg tillater meg å legge en kopi av brevet ditt her:Attached File  post_a33865_.pdf   164.87K   287 downloads

Edited by Nöcke Gunnar, 29 January 2010 - 14:05.


#37 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 14:06

QUOTE(PrinZe @ 29 Jan 2010, 11:15) <{POST_SNAPBACK}>
Satt faktisk å vurderte om VG kunne ha noen interesse av dette brevet..


Om vi fikk til en serie med brev ville det være sannsynlig at en riksdekkende avis ville skrive litt om det.

#38 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 14:19

Kan noen - Gunnar - skrive et generelt brev der alle de viktige momentene kommer frem, og vi kan legge inn våres egen historie, så vi kan sende de til samfeldselsmannen....

Da vil vi få MANGE likelydende brev, men med forskjellig historie, som viser hvordan vi blir oppfattet på trafikkstasjonene.

Tror her at et massivt press i brevs form, er det som trengs.
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#39 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 14:29

QUOTE(Bergum @ 29 Jan 2010, 14:19) <{POST_SNAPBACK}>
Kan noen - Gunnar - skrive et generelt brev der alle de viktige momentene kommer frem, og vi kan legge inn våres egen historie, så vi kan sende de til samfeldselsmannen....

Da vil vi få MANGE likelydende brev, men med forskjellig historie, som viser hvordan vi blir oppfattet på trafikkstasjonene.

Tror her at et massivt press i brevs form, er det som trengs.


Ja, massivt er tingen. Om 200 sender brev vil de bli lagt merke til. Ikke at de blir skremt (da måtte det vært 200 tusen) men det erkanskje nok til at de faktisk registrerer brevene og lurer på om det er noe de må forholde seg til.

Jeg syntes brevet til PrinZe kunne vært et flott utgangspunkt og jeg skal ta en prat med han m hvordan vi kan gjøre det.

Og så kan vi legge det ut her og legge epostadressen det skal til samme sted.

#40 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 29 January 2010 - 14:37

Hei jeg er med, si fra om du trenger noen juridisk bistand eller annet, kjenner en av de i ombyggingsgruppen.
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway