Brev til samferdselsministeren
#22
Posted 28 January 2010 - 22:41
Det er helt fantastisk at du gidde og engasjere deg i denne saken. Det kommer kanskje til å ta tid, men dersom vi står sammen må det væremulig å i hvertfall få satt litt fokus på det!
Men leste brevet ditt, å siste biten om hva som skjer i Frankriket ville jeg utelatt sånn til å begynne med, da dette virker noe aggresivt. Men ser jo ikke bort i fra at slike aksjoner er det som må til... I norge er vi jo ekspert på å godta alt som tanketomme byrokrater og politikere finner på!!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#23
Posted 28 January 2010 - 23:15
#24
Posted 28 January 2010 - 23:37
Kanskje på tide regjeringen får vite at vi ikke godtar hva som helst.
Kanskje på tide at de snart får oppleve "den franske måten" å fortelle dem det på!
#26
Posted 29 January 2010 - 01:18
Attached Files
Edited by PrinZe, 29 January 2010 - 01:44.
#27
Posted 29 January 2010 - 10:02
1 stk LC80 og 1 stk LC70
#28
Posted 29 January 2010 - 10:08
Tror du må være parkeringsvakt noen år først.....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#29
Posted 29 January 2010 - 10:21
#30
Posted 29 January 2010 - 11:10
#31
Posted 29 January 2010 - 11:15
#32
Posted 29 January 2010 - 11:18
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#33
Posted 29 January 2010 - 11:52
#34
Posted 29 January 2010 - 12:23
Rådgiver - kjøretøyregistrering
Kan ikke tenke meg at det er noe høyere krav på en som faktisk godkjenner kjøretøyene. Har heller ikke til dags dato sett stillingsannonse for godkjenner...
#35
Posted 29 January 2010 - 13:27
Jeg er veldig enig i det du skriver her. Jo større gruppe med mennesker vi får samlet inn under samme paraply jo større gjennomslagskraft får en. Og absolutt gunstig å ha erfaring med det byråkratiske språket når en etter hvert skal begynne med formalisert skriftlig kontakt.
Det som er avgjørende for et samarbeid er at man i utgangspunktet ønsker seg i samme retning. Og det burde kunne være mulig om en holder seg til de overordnede reglene for godkjenning og ikke gror fast nede på detaljnivå.
En kan like gjerne smi mens jernet er varmt slik at prosessen ikke stopper opp i endeløse diskusjoner og skulderklappinger.
Jeg har sendt følgende mail til webmaster for NFSOK (Norsk Forening For Spesielle og Ombygde Kjøretøy)
"Hei !
Vi har satt i gang et arbeid innenfor offroadmiljøet for bil med å sette sammen et utvalg som kan arbeide opp mot myndighetene for å initiere endringer i det mildt sagt strikte lovverket i forhold til ombygging av kjøretøy.
Jeg ser på websiden deres at dere allerede har lagt ned et formidabelt arbeid og er villige til å knytte til dere nye samarbeidspartnere.
Mitt spørsmål i denne omgang er om du sitter på relevant kontaktinformasjon opp mot rette vedkommende for meg å ta kontakt med for å starte opp en samarbeidsprosess.
Med vennlig hilsen
Gunnar Uhlmann"
Selv om en går inn i et samarbeid kan en selvsagt jobbe videre på egen hånd så lenge det ikke er i konflikt med samarbeidets målsetninger.
Tam er kjent med byråkratiske irrganger og kan bli en verdifull medspiller.
Noen av offroaderne som er jurister??
Vi må ha med bilmekanikere men det burde vi ha i overflod nok av.
Vi må i det hele tatt begynne å planlegge utvalgets størrelse og oppbygning. Ikke for mange og ikke for få.
Edited by Nöcke Gunnar, 29 January 2010 - 13:45.
#36
Posted 29 January 2010 - 14:02
Dette er et flott brev. Det er gull verdt. Jeg skulle ønske at 50 personer satte seg ned og skrev slike brev til ministeren. For hvert brev som sendes vil det øke sannsynligheten for at vi blir lagt merke til. Vær så nille SKRIV BREV TIL SAMFERDSEL OG ANDRE POLITIKERE
Jeg tillater meg å legge en kopi av brevet ditt her: post_a33865_.pdf 164.87K 287 downloads
Edited by Nöcke Gunnar, 29 January 2010 - 14:05.
#37
Posted 29 January 2010 - 14:06
Om vi fikk til en serie med brev ville det være sannsynlig at en riksdekkende avis ville skrive litt om det.
#38
Posted 29 January 2010 - 14:19
Da vil vi få MANGE likelydende brev, men med forskjellig historie, som viser hvordan vi blir oppfattet på trafikkstasjonene.
Tror her at et massivt press i brevs form, er det som trengs.
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#39
Posted 29 January 2010 - 14:29
Da vil vi få MANGE likelydende brev, men med forskjellig historie, som viser hvordan vi blir oppfattet på trafikkstasjonene.
Tror her at et massivt press i brevs form, er det som trengs.
Ja, massivt er tingen. Om 200 sender brev vil de bli lagt merke til. Ikke at de blir skremt (da måtte det vært 200 tusen) men det erkanskje nok til at de faktisk registrerer brevene og lurer på om det er noe de må forholde seg til.
Jeg syntes brevet til PrinZe kunne vært et flott utgangspunkt og jeg skal ta en prat med han m hvordan vi kan gjøre det.
Og så kan vi legge det ut her og legge epostadressen det skal til samme sted.
#40
Posted 29 January 2010 - 14:37
Founder Suzuki 4x4 Norway