Gå til innhold



Foto
- - - - -

Sovarnes Garasje (KC)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
143 replies to this topic

#21 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 22 September 2004 - 23:00

Nei ettersom lyden er der når jeg stå i fri også så begynner jeg å tro at det er noe inni klutchn som er løst som henger å slår i kanten (feks ei fjær), for det blir stille når jeg trår klutch pedaln i bunn. mad.gif
Nja Grim kommer hjem sent i kveld.

panser æljen er malt med pensel (sånn liten pensel som man finner i malings skrinet fra man var enda mindre)..
og malingen er noe du får kjøpt på knøtt små malings "bøtter" på noen milli liter.. kjøpte hos hobby.. smile.gif

#22 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 21 September 2004 - 23:00

J***ig tøff panserpynt foresten! Hvordan lager man noe sånt?

#23 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 21 September 2004 - 23:00

Men du kom deg hjem så jeg.... så bilen din da jeg var og så etter Grim i traktormuseet i dag. Men han var ikke hjemme:(sad.gif
Hvor kommer lyden fra?

#24 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 21 September 2004 - 23:00

Jeg må innrømme at i Mars tvilte jeg virkelig på om denne dagen ville komme.. Ikke akkurat denne da, men "den store dagen"...
3 måneder på overtid tok det før det gikk, "min lille blå" kom såvidt gjennom den store stygge EU kontrollen. biggrin.gif hurra hei å hopp jeg er så gla i dag, for jeg har blitt gokjent ska du vite.... Men var Adam lenge i paradis... nei jeg var ikke kommet meg halve veien hjem fra verksted før jeg fikk en klonke lyd.. lokalisert i nærheten av klutch-girboks.
Jaja sånn går no dagan. fish.gif

#25 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 18 September 2004 - 23:00

jupp jupp der var jeg igjen... hadde rota meg bort i den goe varme senga, har regna her i to månder nå så det var like godt å ligge i dvale.

Men ja altså jeg har kobla tusenmetringene på taket pluss kjøpt et par Bosch Profi tusenmetringer å skrudd fast i støtfangern..

men jeg greide selvfølgelig gjøre noen glupe feil før jeg oppsøkte hjelp..
første kvelden jeg prøvde lysa så merka jeg at hytta ble fyllt av røyk så da slo jeg av tenninga å gikk å la meg. Da hadde jeg svidd av ei ledning, neste kveld hadde jeg bytta til større ledninger. Å det samme skjedde men nå brant ei anna ledning opp.. Så etter en prat med mekaninker fikk jeg jo vite at lysa er minus styrt... hvorfor har ingen fortalt meg det.. Ikke fikk jeg lysa til å slå seg av når jeg slo av tenninga heller.. Så nå har jeg to blå brytere på dashbordet, greit nok. Fatter meg ikke på strøm.. fish.gif



som dere kanskje så på det øverste bildet så har jeg fått meg panserpynt eller skal man si panserælg, malt av ei go vennine, mens ideen tok jeg fra profilen til en annen her på forumet smile.gif



#26 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

PS! har fremdeles ikkje greid å fått KC i garasja ennda, SLAUERETe eg veit, menmen

#27 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 15 March 2004 - 00:00

Var å undersøkte priser på nye framskjermer i dag.

problemet var bare at både mekonomen å Nissan forhandleren kjøpte deler hos Veng. Så da var det litt vanskelig å presse priser mad.gif den ene kunne selge delene 50 kr billigere enn den andre.
er det noen som kanskje vet av noen billigere enn Veng.no:wtf:

Var også en tur innom Europris å handla Hammerslag lakk for å male over corrolessn ettersom den må males over. Å hammerslag lakk er stærkere enn feks bengalakk. wink.gif

#28 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 18 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
"magesåret" ditt ?


hehe magesår den har jeg ikke hørt før. Men joda sakte men sikkert blir det helbredet.

Men det var da f** til jobb bare det å skiffte mansjett.
skruvene på øvre bærekule var så fastrusta at jeg brøt hode av dem, skruvene på nedre bærekule var så fastrusta at jeg måtte sage hode av dem å banke dem ut med slegge å dor, å da knuste jeg selvfølgelig en smørenippel (litt svinn på store bruk).

user posted image

men til slutt fikk jeg den da av
plukket i småbiter

user posted image

user posted image

hmm har du sett det er rust her nede..

user posted image

Endelig har "lille blå" fått seg en ny mansjett... Men den på andre siden skal f steike meg verkstedmannen få plages med å sette på. DRITTARBEID rustdonge HÆLVEDDESmakt.. joda begynner da å bli glad i vraket wink.gif

kjørte meg en tur for å kjenne på nydemperne.. gynget jo som en båt etter veien, håper det ikke så like rart ut som det føltes. Mæn d går se vell tell ette kvart.... smile.gif

#29 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 16 March 2004 - 00:00

Jupp jupp fikk pressa prisene enda litt mere så da ble di bestillt.. men de fantes ikke på lager i Norge så skjermene kommer vel fra danmark om en ukes tid.. Har funnet ut at det er f**** umulig å arbeide ute i dette regnværet, er jo ikke noe maling som tørker om den i hele tatt fester... blink.gif
Så i morgen den dag skal det brennes skrot for å få plass til bilen i enden av fjøset. tongue.gif

#30 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

du vil ikkje seie ka du ga for den nei? hm var det so billig med andre ord? du skal ikkje klage då ! wink.gif hadde vert kult å sett bilde fra bilen invendig, hørest pen ut! du hadde ikkje gadda å tatt mål fra utvendig sete rygg og bak i veggen på hytta? bare sån ca, lure på om det blir sofa bak...

#31 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 18 March 2004 - 00:00

Håpløst å brenne skrot i regnvær.. har prøvd i to dager nå men ikke pokker om dieselen tar fyr en gang i dette været mad.gif
Men nå er det endelig plass til bilen under tak.
fikk et innfall av at kvit/grå bil er styggt så nå skal det handles spraybokser også. Synd at digitalkameraet er allergisk mot regnvær ellers hadde her vært fler bilder. tongue.gif

#32 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 19 March 2004 - 00:00

Interessant prosjekt! Bor du i/på Sovarneset?

#33 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 19 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Håpløst å brenne skrot i regnvær.. har prøvd i to dager nå men ikke pokker om dieselen tar fyr en gang i dette været mad.gif
Men nå er det endelig plass til bilen under tak.
fikk et innfall av at kvit/grå bil er styggt så nå skal det handles spraybokser også. Synd at digitalkameraet er allergisk mot regnvær ellers hadde her vært fler bilder. tongue.gif

Opprinnelig postet av PiS81



Bensin brenner noe bedre:P:P:P Fyll på med noen liter bensin, gå noen steg bak, tenn en fyrstikk og kast den på bålet...biggrin.gif:D

Stian F

#34 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 20 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Bor du i/på Sovarneset?

Jau thats my ranch cool.gif

å du i Hærringen...

#35 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 20 March 2004 - 00:00

Huff så kort tenkt man er av å til..
Hadde jeg brukt målband så hadde jeg da vel sett at det ikke gikk... Etter å ha ryddet i enden av fjøset i flere dager nå, så fant jeg endelig gulvet.. så nå var det bare å rygge inn kjerra.
Men det var som å trø en kamel gjennom nåløyet, å når jeg først var kommet meg inn så fant jeg ut at her var det ikke plass til noe mekking. Knappt nok plass til bilen..
så nå står den ute i regnet igjen mad.gif
user posted image

det er jo bra det er oppfunnet et alternativ til sveising.. synes nå jeg da... har ikke helt funnet ut hvordan det apparatet virker enda.. Så da er "POP" nagling tingen, å minst like bra blir det tongue.gif
user posted image

#36 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 20 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
å du i Hærringen...


Jepp! Aller øverst!cool.gif

#37 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 20 March 2004 - 00:00

Hei PiS81 ! vart jævli sugen på å kjøpe meg king cab NO! når eg sog du mekka, synst du skal hive på hevesajkkler eg wink.gif var litt lav, menmen... ser ut som eit bra prosjekt ditta.. gleder meg til eg skal bjynde på den eg skal kjøpe, då blir det sansynligvis sand blosing første prioritert, eller så pusser eg den ned for hand, vi får sjå!! du får legge inn noken bilde fra kordan bilen er no!!

#38 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 20 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
synst du skal hive på hevesajkkler eg wink.gif

Joda det kommer vel etterhvert, men uten tak over hodet så er det været som styrer arbeidslysten min.. så det går litt i røkk å napp... kan vel igrunn si det samme om kontoen min, når der er penger så handles det grandiosa å bildeler..tongue.gif åsså lever man på luft å vann fish.gif til neste gang pengene kommer dettende inn på kontoen..
Så alt til sin tid wink.gif

#39 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 21 March 2004 - 00:00

Fordelen med å være herre i eget hus, er at man kan mekke å male på kjøkkenbordet tongue.gif
user posted image

er det noen som kan fortelle meg om denne kroken er orginal? syntes da den var så stor...
user posted image
cool.gif

#40 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Hallo, komt langt på pickupen no? har glømt å spørre kor masse du ga for bilen, og er det 4 eller 2 seters? du kan no ta noken bilde av bilen innvendig sjøl om det er stygt vær ute wink.gif