Gå til innhold



Foto

Ombygging til varebil


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 NASK

NASK

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 15:25

Hvordan er det egentlig å importere bil for å registrere bilen som varebil kl 2 for å slippe unna blodavgifta til den norske stat? Drev å undersøktet litt for et år eller 2 sia og da var det nok så komplisert hvis jeg husker riktig. Ombyggingen måtte dokumenteres grundig (typegodkjenning)og man måtte hente inn noe papirer fra importør. Da jeg drev å undersøktet gjalt det en Honda ridgeline og da skulle Wagen ha 90000 eller noe for disse papirene!
Og hvor stor er det norgeskassa er igejnn?
Noen her som HAR importert og registrert som varebil selv?



#2 NASK

NASK

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 15:29

for eksempel vx 90 og 80 ( http://bilasolur.is/...&...2&schpage=1 ) , nissan patrol 98 og liknende.

#3 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 16:56

Statskassa er 1.40 x 1.10 x 0.90 meter. Ironisk nok litt større enn en europall på alle måter, som er standarden mange bilprodusenter bygger varebiler etter.
Kassa må få plass inni bilen, selvom det ikke er noe krav at dørene er store nok...
Jeg har ikke og kommer ikke til å rote meg borti det der, staten irriterer meg nok. Du får ha lykke til.
Road Warrior

#4 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 18:02

QUOTE(NASK @ 9 Feb 2010, 16:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er det egentlig å importere bil for å registrere bilen som varebil kl 2 for å slippe unna blodavgifta til den norske stat? Drev å undersøktet litt for et år eller 2 sia og da var det nok så komplisert hvis jeg husker riktig. Ombyggingen måtte dokumenteres grundig (typegodkjenning)og man måtte hente inn noe papirer fra importør. Da jeg drev å undersøktet gjalt det en Honda ridgeline og da skulle Wagen ha 90000 eller noe for disse papirene!
Og hvor stor er det norgeskassa er igejnn?
Noen her som HAR importert og registrert som varebil selv?

I prinsippet tror jeg du bare skal glemme å gjøre dette selv. Veggen må være typegodkjent for bilen og det er tvilsomt om du finner noen som vil selge deg en slik vegg med nødvendig dokumentasjon for en "normal" pris. (Se bare på hva Wagen krever for papirene...)
Ett skudd i mørke er å ta en tlf til LaFinto og spørre om råd (Om de vil gi deg det...)...
Lykke til evt. (Det tror jeg du kan trenge...)!! cool.gif
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#5 junkern2

junkern2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 22:39

Jeg vurderte å importere LC100, 80 eller 90 fra island, og undersøkte dette for noen måneder siden. Da var det kurrant skuring. Dvs. jeg var i kontakt med et firma som driver med ombygging til varebil. Prisene på ombygging inkl. skillevegg varierte med 10-20000 kr. Dette var et salmakerverksted, og utifra bildene jeg har sett så ser det ut som de gjør en veldig god jobb. prisene inkluderte godkjenning, men det var mulig å kjøpe skillevegg og montere inn selv også.

Disse reglene er heeel utrolige! Stor takk til alle sosialistene som har bidratt til dette tøysete byråkrativeldet....!

#6 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 09 February 2010 - 23:08

QUOTE(junkern2 @ 9 Feb 2010, 22:39) <{POST_SNAPBACK}>
Disse reglene er heeel utrolige! Stor takk til alle sosialistene som har bidratt til dette tøysete byråkrativeldet....!

Og i din verden er "sosialistene" alle partier på stortinget bortsett fra Frp med andre ord...?
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#7 junkern2

junkern2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 10 February 2010 - 23:12

QUOTE(Lipton @ 9 Feb 2010, 23:08) <{POST_SNAPBACK}>
Og i din verden er "sosialistene" alle partier på stortinget bortsett fra Frp med andre ord...?


Nei, men sosialistene er de som har det største ansvaret for at vi har så mange sære regler i norge når det gjelder kjøretøyforskrifter, avgifter osv. og de kan også ta all ære for at vi har en av europas eldste og mest usikre bilpark.