Gå til innhold



Foto

Differensial til 85 mod. Rocky


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Tom87

Tom87

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 11 February 2010 - 17:25

Har som nevnt en Daihatsu Rocky 85 modell, og lurer på hvilke erfaringer som er med diffen på disse? Min kan man vell trygt si at ikke virker. har eid bilen i et år, og er til tider oppgitt hvis jeg tester den i mye snø, og blir stående å spinne diagonalt-.- Hvis det er håp om å reparere den så tar jeg imot tips med takk. Ellers er jeg villig til å kjøpe hvis noen har en hel diff liggende. Har lest om at feil type olje kan ødelegge diffen. Vet ikke noe om historien på denne.

Takker veldig for svar smile.gif

#2 gor

gor

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 13 February 2010 - 08:56

QUOTE(Tom87 @ 11 Feb 2010, 17:25) <{POST_SNAPBACK}>
Har som nevnt en Daihatsu Rocky 85 modell, og lurer på hvilke erfaringer som er med diffen på disse? Min kan man vell trygt si at ikke virker. har eid bilen i et år, og er til tider oppgitt hvis jeg tester den i mye snø, og blir stående å spinne diagonalt-.- Hvis det er håp om å reparere den så tar jeg imot tips med takk. Ellers er jeg villig til å kjøpe hvis noen har en hel diff liggende. Har lest om at feil type olje kan ødelegge diffen. Vet ikke noe om historien på denne.

Takker veldig for svar smile.gif

Hei jeg har en del akslinger liggenes til rocky,men gidder ikke å spa de frem nå.Dersom du vil kan du få en sveiset bakaksel billig (fort gjort å bytte for et par dager med morro) Har også satt in diffen fra bakaksling inn i fremaksel det fungerte greit.diffbremsen til rocky fungerer slik at når du gir for mye gass så slipper den,så det kreves at du krabber for at den skal ha no effekt.mulig at jeg får en diff til overs når jeg får ryddet opp!Ellers vet jeg at det går å skjimse opp diffen slik at den biter bedre.Det går å få kjøpt nye lammeler til den og det skal hvist ikke koste all verden,har hørt at det lønner seg å kjøpe deler til rocky i England og ta det inn til sverige da slipper du moms eller toll eller no ,har ikke prøvd dette selv men kansje verdt å sjekke !!